اونس طلا2394.45
مظنه15,966,000
18 گرم3,685,700
ارزش سکه35,971,398
قدیم (بهار)40,100,000
جدید (امامی)43,150,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000

لحظاتی نفس گیر برای سرمایه گذاران طلا

دورنمای کاهش ارزش دلار و پایین آمدن سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا تمایل به طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن را افزایش می‌دهد. نگرانی درمورد ضعف اقتصاد دنیا و کاهش تقاضا هم از این فلز گران‌بها در آینده نزدیک حمایت خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در روز چهارشنبه در شرایطی ثابت مانده که تاجران منتظر اطلاعات تورم آمریکا هستند که قرار است تا ساعاتی دیگر منتشر شود. این ارقام می‌تواند بر سیاست افزایش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور تأثیر بگذارد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش بدون تغییر نسبت به روز گذشته به 2028 دلار ثابت ماند.

بیشتر بخوانید

روند صعودی قیمت طلا تا کجا ادامه دارد؟

اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ منتشر می‌شود. اقتصاددان‌ها انتظار دارند قیمت مصرف‌کننده در آوریل 5.5 درصد نسبت‌به سال گذشته افزایش یافته باشد.

کنترل نسبی تورم در آمریکا باعث توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو خواهد شد که ارزش دلار را پایین آورده و از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.

بازارها در حال حاضر 83 درصد احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس ماه ژوئن در سطح فعلی حفظ کند.

درست است که همواره از طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه نگه‌داری این سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

دورنمای کاهش ارزش دلار و پایین آمدن سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا تمایل به طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن را افزایش می‌دهد. نگرانی درمورد ضعف اقتصاد دنیا و کاهش تقاضا هم از این فلز گران‌بها در آینده نزدیک حمایت خواهد کرد.

سرمایه‌گذاران همچنین از نزدیک تحولات مربوط به سقف بدهی آمریکا را زیر نظر دارند.

قیمت نقره امروز با 0.15 درصد کاهش به 25 دلار و 86 سنت رسید و پلاتین با 0.26 درصد افزایش 1111 دلار و 69 سنت معامله می‌شود.

هاریش وی، سرپرست تحقیقات در خدمات مالی Geojit گفت: اگر تورم ایالات‌متحده کنترل شود، ممکن است منجر به توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو شود که باعث تضعیف دلار و حمایت از طلا خواهد شد. در حال حاضر بازارها با احتمال ۸۳ درصدی قیمت‌گذاری شده‌اند که بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ‌ها را در سطح فعلی خود در ماه ژوئن حفظ کند.

فیلیپ جفرسون، رئیس فدرال رزرو، روز سه‌شنبه گفت که اقتصاد ایالات‌متحده در حال کاهش است و جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت که هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا بانک مرکزی نرخ‌های بهره را افزایش داده است یا خیر.

هاریش گفت که چشم‌انداز ضعیف برای ارز و بازدهی آمریکا وضعیت پناهگاه امن طلا را دوباره زنده می‌کند.

هاریش افزود: نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهانی و چشم‌انداز تقاضا و عرضه نیز ممکن است در آینده نزدیک از این کالا حمایت کند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز اظهار کرد که طلا ممکن است به محدوده ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ دلار در هر اونس بازگردد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد