اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روند صعودی قیمت طلا تا کجا ادامه دارد؟

تحلیلگران عقیده دارند دورنمای رکود اقتصاد آمریکا احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور را در آینده افزایش می‌دهد که باعث می‌شود تاجران سرمایه‌های خود را به طلا بازگردانند.

قیمت طلا در روز سه‌شنبه افزایش یافته و کاهش قیمت روزهای گذشته را در آستانه انتشار اطلاعات تورم آمریکا در ماه آوریل جبران کرده است. این اطلاعات می‌تواند دورنمای سیاست نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را مشخص کند.

به گزارش سایت طلا،قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 6 دلار افزایش به 2028 دلار رسید.

عامل اصلی افزایش قیمت طلا عقب نشینی شاخص دلار آمریکا بود. شاخص دلار آمریکا ارزش پول ایالات متحده را در برابر ارزهای معتبر جهانی اندازه گیری می کند و در حالتی که ارزش دلار کاهش پیدا می کند، تقاضا برای طلا افزایشی می شود.

بیشتر بخوانید

قیمت طلا همچنان صعودی خواهد بود

تحلیلگران عقیده دارند دورنمای رکود اقتصاد آمریکا احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور را در آینده افزایش می‌دهد که باعث می‌شود تاجران سرمایه‌های خود را به طلا بازگردانند. تمایل برای طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده در زمان کاهش نرخ بهره و پایین آمدن رقابت از سوی سایر سرمایه‌ها، افزایش پیدا می‌کند.

بازارها 85 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه ژوئن در همین سطح فعلی حفظ کند و 31 درصد هم احتمال کاهش آن در ماه ژوئیه یعنی اولین ماه تابستان وجود دارد.

بانک‌های آمریکا استانداردهای اعتباری را طی ماه‌های اول سال جاری میلادی سخت کرده‌اند و شاهد کاهش تقاضا برای وام برای ازسوی کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان بوده‌اند.

تاجران علاوه‌بر شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود، تحولات مربوط به سقف بدهی‌ را هم زیر نظر دارند. قیمت نقره امروز با 0.18 درصد افزایش به 25 دلار و 88 سنت رسید و پلاتین با 0.17 درصد افزایش 1077 دلار و 41 سنت معامله می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری روز دوشنبه گفت که شکست کنگره در افزایش سقف بدهی فدرال ۳۱.۴ تریلیون دلاری ضربه بزرگی به اقتصاد ایالات‌متحده وارد می‌کند و دلار به عنوان ارز جهانی تضعیف می‌کند.

آجی کدیا، مدیر شرکت Kedia Commodities در بمبئی گفت که گزارش داغ تورم و نگرانی درباره افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن می‌تواند منجر به کاهش قیمت طلا به سطح ۱۹۵۰ تا ۱۹۲۰ دلار شود.

کدیا افزود: اگر اخباری از فشار بیشتر بخش بانکی به گوش برسد، شاهد حرکت طلا به سمت سطح ۲۱۰۰ دلار خواهیم بود.

در حال حاضر بازارها شانسی 91 درصدی برای توقف افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن قائل هستند. همچنین 33 درصد نیز بر این باورند که احتمال کاهش نرخ بهره در نشست بعدی بانک مرکزی آمریکا وجود دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد