اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا همچنان صعودی خواهد بود

تمرکز سرمایه‌گذاران در این هفته بر اطلاعات شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکاست که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود. این اطلاعات نشان می‌دهد آیا سیاست افزایش نرخ بهره در مهار تورم مؤثر بوده‌است یا نه.

به گزارش سایت طلا،در روز جمعه قیمت طلا به دلیل انتشار گزارش اقتصادی آمریکا که بهتر از انتظار بود، ریزش قیمتی 1.6 درصدی را تجربه کرد اما فلز زرد امروز تغییر چندانی نداشت.

اطلاعات مثبت بازار کار آمریکا نگرانی درمورد سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال رزرو را افزایش داده و تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر بر اطلاعات تورم آمریکا جلب شده که قرار است این هفته منتشر شود.

قیمت طلا پس‌از انتشار خبر گزارش مثبت بازار کار آمریکا علی‌رغم بالا رفتن نرخ بهره، از رکوردی که در روز جمعه به آن رسیده بود پایین آمد. انتظار می‌رود این گزارش باعث ادامه تورم بالا شود که می‌تواند فدرال رزرو را ترغیب به ادامه روند افزایش نرخ بهره به مدت طولانی‌تری کند. این سناریو خبر خوبی برای طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده نیست.

در این میان اوضاع پر نوسان طلا و شاخص دلار است که متاثر از اخبار تصمیمات بانک ها در خصوص نرخ بهره، کنترل ریسک پذیری در بازارها را در دست گرفته است.

اما ادامه بحران بخش بانک‌داری در آمریکا تمایل به طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده و قیمت آن را همچنان بالاتر از 2000 دلار نگه نگه‌داشته است. بازارها انتظار رکود اقتصاد آمریکا را در سال جاری میلادی دارد.

قیمت طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 5دلار افزایش 2022 دلار معامله می‌شود.

تحلیل گران بر این باورند که نگرانی ها درباره اقتصاد جهانی و همچنین بحران سقف بدهی ایالات متحده می تواند در هفته های آینده قیمت طلا را همچنان بالا نگه دارد.

بیشتر بخوانید

پیش بینی متفاوت برای قیمت طلا !

تمرکز سرمایه‌گذاران در این هفته بر اطلاعات شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکاست که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود. این اطلاعات نشان می‌دهد آیا سیاست افزایش نرخ بهره در مهار تورم مؤثر بوده‌است یا نه.

انتظار می‌رود تورم در آمریکا در ماه آوریل کاهش یافته اما همچنان بالاتر از هدف 2 درصدی بانک مرکزی باشد. بنابراین بانک مرکزی آمریکا می‌تواند به روند افزایش نرخ بهره ادامه دهد.

بازارها 90 درصد احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در ماه ژوئن ثابت نگه‌دارد، اما احتمال کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی تقریباً صفر است.

قیمت نقره امروز با 0.17 درصد کاهش به 25 دلار و 89 سنت رسید و پلاتین با 0.08 درصد افزایش 1063 دلار و 39 سنت معامله می‌شود.

اما به طور کلی تحلیلگران زیادی نسبت به آینده طلا در سال جاری خوش بین هستند و اگر فلز زرد بتواند بالای سقف تاریخی خودش جاخوش کند افق تازه ای روبه روی قیمت طلای جهانی باز خواهد شد.

تیم واترر، تحلیلگر ارشد بازار گفت: هرگونه نشانه‌ای از کاهش تورم به دلیل انتظارات پایین نرخ بهره فدرال‌رزرو می‌تواند باعث افزایش طلا شود و مانعی برای رشد دلار خواهد بود.

واترر افزود که اگر نشانه‌هایی از ضعف بیشتر در اقتصاد ایالات‌متحده باشد و قیمت‌ها زودتر به ۲۱۰۰ دلار برسد، طلا در میان ذینفعان اصلی خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، ادوارد میر، تحلیلگر فلزات گفت: پیش‌بینی می‌کنیم محدوده معاملاتی بین ۱۹۵۴ تا ۲۰۸۰ دلار در هر اونس طلا (در ماه مه) باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد