اونس طلا2328.65
مظنه15,362,000
18 گرم3,546,300
ارزش سکه34,610,586
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
گزارش آگهی

تأثیر افزایش حقوق سال 1402 بر قیمت تمام شده آپارتمان و ویلا

سالانه با افزایش حقوق کارمندان تورم در کشور افزایش پیدا می‌کند که ما سعی کردیم در این مقاله تاثیر افزایش حقوق را در سال 1402 بر قیمت مسکن و ویلا و یا حتی طلا و غیره را بررسی کنیم.

سالانه با افزایش حقوق کارمندان تورم در کشور افزایش پیدا می‌کند که ما سعی کردیم در این مقاله تاثیر افزایش حقوق را در سال 1402 بر قیمت مسکن و ویلا و یا حتی طلا و غیره را بررسی کنیم.

افزایش حقوق همیشه با رضایت و خرسندی حقوق‌بگیران همراه نخواهد بود چرا که این افزایش حقوق‌های سالیانه باعث ایجاد تورم و قیمت‌های کاذب می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین دلایل بالارفتن هزینه ساخت آپارتمان و ویلا همین افزایش حقوق کارگران و کارمندان است. تورم سالانه که هرساله بیشتر هم می‌شود باعث بالابردن حقوق‌ها می‌شود. این افزایش حقوق‌ها، هزینه‌های کلی و جانبی را نیز بالا می‌برند.

در چند سال اخیر به دلیل افزایش قیمت مصالح و مواد اولیه، انگیزه سازندگان برای ساخت‌وساز پایین‌تر آمده است و دیگر هرکسی به دنبال این کار نمی‌رود.

افزایش حقوق کارگران و پرسنلی که برای ساخت‌وساز نیاز هستند از عمده دلایل کمترشدن پروژه‌های ساختمانی است. با افزایش حقوق کارگران شما مجبور هستید متراژ قیمت واحدهای خودتان را بالاتر ببرید. همین کار باعث بالارفتن مصالح ساختمانی هم خواهد شد. چرخه‌ای که به این زودی‌ها زنجیره‌اش قطع نمی‌شود.

امروزه اقشار مختلف جامعه برای خانه‌دارشدن یا سرمایه‌گذاری کم‌ریسک اقدام به خرید یک واحد تجاری اداری یا مسکونی می‌کنند. بازار مسکن به دلیل نوساناتی که دارد یک بازار شیرین برای افرادی است که به خریدوفروش ملک علاقه دارند.

اما نباید این موضوع را نادیده بگیریم که این سود ناشی از افزایش قیمت مسکن، بسیاری از افراد را هم فقیر کرده و توان مالی‌شان را پایین‌تر آورده است. زمانی که تقاضا برای مسکن وجود داشته باشد اما عرضه‌ای در کار نباشد قیمت‌ها بالا می‌روند و سرسام‌آور می‌شوند.

بیشتر بخوانید : پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲

هزینه‌های ساخت و ساز ساختمان در سال 1402

هزینه‌های ساخت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل بالاتر خواهد بود. با افزایش حقوق‌هایی که انجام می‌گیرد قطعاً یک تورم بزرگ ایجاد خواهد شد که افزایش قیمت کالاهای اساسی را در پی خواهد داشت.

بازار مسکن تفاوت خاصی با دیگر بازارها دارد. بازارهایی نظیر خودرو، ارز دیجیتال و لوازم دیجیتال رابطه تنگاتنگ و مستقیمی با قیمت ارز دارند. اما بازار مسکن شاید به طور سریع نسبت به قیمت ارز واکنش نشان ندهد و در بلندمدت اثراتش نمایان بشود.

در بازار مسکن روند قیمت‌ها، نود درصد مواقع صعودی است. دلیل صعودی بودن این بازار تورم نقطه‌به‌نقطه‌ای است که اقتصاد کشور به آن دچار شده است.

قیمت مسکن از هر منطقه و شهری نسبت به جاهای دیگر متفاوت‌تر است. مالکان ساختمان‌ها می‌توانند بر روی مال خودشان قیمت‌گذاری کنند. همین موضوع باعث شده است تا قیمت‌های کاذب زیادی در بازار مسکن شکل بگیرد.

افزایش هزینه های ساخت و ساز و ساختمان سازی در تهران و ایران

افزایش حقوق فقط منتهی به بالارفتن توان یک فرد یا خانواده نمی‌شود، بلکه این افزایش حقوق ناشی از تورم سال گذشته و زمان حال است. بماند که بعد از افزایش حقوق یک تورم دیگر هم به همین حقوق تازه افزایش‌یافته برخورد می‌کند!

بازار مسکن از معدود بازارهایی بشمار می‌رود که به طور قطعی به فرد خریدار سود می‌دهد. عده بسیار زیادی از مردم با خیال واهی اینکه قیمت‌ها ریزش می‌کنند و همشان حباب هستند در خرید ملک و زمین تعلل می کنند و از نتیجه کارشان به‌شدت پشیمان می شوند.

افزایش حقوق کارگران و تبعات احتمالی که گریبان‌گیر بازار مسکن می‌شود

یکی از دلایلی که دولت همواره نسبت به افزایش حقوق کارگران و کارمندان واکنش منفی نشان می‌دهد تبعات ناشی از این افزایش حقوق است. افزایش حقوق به هر مقداری که باشد تقریباً 2 برابر آن درصد اضافه شده تورم به همراه خواهد داشت.

تورم یعنی افزایش قیمت اجناس اولیه و ضروری و کمترشدن عرضه کالاهای پرمتقاضی در بازار. دولت معتقد است که اگر حقوق‌ها افزایش یابد قطعاً اولین کسی که ضرر می‌کند کارگران و کارمندان خواهند بود. به همین دلیل در برابر افزایش حقوق مقاومت می‌کند.

رابطه بین افزایش حقوق و بالارفتن قیمت اجناس در این چند مدت اخیر کاملاً محسوس بوده و نمی‌توان آن را به‌هیچ‌وجه کتمان کرد. به همین دلیل افزایش حقوق‌ها باید به‌صورت منطقی شکل بگیرد.

افزایش حقوق کارگران و تاثیر بر هزینه های ساخت و ساز مسکن

خواسته‌ای که کارگران و کارکنان از دولتمردان دارند کاملاً منطقی است. این قشر از جامعه درخواست دارند تا به نسبت رشد تورم حقوق‌ها نیز بالا برود نه این که اگر 20 درصد بر روی حقوق‌ها مبلغی اضافه می‌شود، تورم نسبت به افزایش حقوق آنها بالا برود.

زمانی که حقوق‌ها افزایش پیدا کند قیمت مصالح و لوازم ساختمانی نیز به طور خودکار بالاتر می‌رود. با بالارفتن قیمت‌ها و هزینه‌های ساخت، سازندگان قیمت مسکن و ویلا را بالاتر می‌برند تا ضرر نکنند. این چرخه برای بسیاری از امور و اصناف شکل می‌گیرد و رفته‌رفته باعث ایجاد تورم می‌شود.

زمانی که افزایش حقوق اعمال بشود، صاحب‌کاران باید حقوق کارگران را نیز افزایش دهند و برای جبران کسری مابقی درآمد کارگران مجبور به افزایش قیمت اجناس و خدمات خود بعضا باعث افزایش قیمت بنزین ۱۴۰۲ نیز می‌شوند.

در بسیاری از مواقع حتی این روش هم پاسخگو نیست. بسیاری از صاحبان کارگاه‌ها و تولیدی‌ها به دلیل افزایش قیمت اجناس خود، با افت فروش مواجه می‌شوند و توان پرداخت حق از همه نیروهای کار را از دست می‌دهند. به همین دلیل روی به تعدیل‌نیرو میاورند.
همه این موارد فقط بخشی از تبعات افزایش حقوق احتمالی است.

قیمت مسکن و ویلا در سال 1402

اگر قصد دارید در سال 1402 ویلا و مسکن خریداری کنید باید خدمتتان عارض شویم که بهتر است هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهید. در این چند سال اخیر همیشه قیمت مسکن صعودی بوده و به‌سرعت بالا رفته است.

در این که با خرید مسکن ارزش پولتان را حفظ می‌کنید هیچ شکی وجود ندارد؛ اما اگر قصد ساختن یک ملک را دارید باید همه جوانب احتمالی را در نظر بگیرید.

قطعاً با افزایش حقوق قیمت مصالح مانند آجر نمای ساختمان تغییرات زیادی خواهد کرد که تاثیر مستقیم بر قیمت مسکن دارد و بودجه اولیه شمارا تحت‌تأثیر قرار خواهد داد. نکته بعدی افزایش حقوق کارگران ساختمانی است. اگر برای حقوق کارگران عدد مشخصی را از قبل تعیین کرده‌اید بهتر است در آن هم تجدیدنظر کنید چرا که با افزایش حقوق‌هایی که قرار است اعمال شود قطعاً نرخ حقوق کارگان ساختمانی هم بالاتر خواهد رفت.

اگر در 4 ماه اول سال 1402 قیمت ارز صعودی باشد و ثابت باقی نماند، قطعاً قیمت زمین هم بالا خواهد رفت. زمانی که قیمت زمین بالا برود هزینه مراحل ساخت نیز به‌شدت بالا خواهد رفت.

این عوامل همگی می‌توانند شما را در برآور قیمت ساخت ویلا یا مسکن راهنمایی کند. چیزی که مشخص است این است که سرمایه‌گذاری در بازار مسکن همیشه یک اقدام مثبت بوده و به نردت پیش‌آمده است که کسی از سرمایه‌گذاری در این بخش ضرری متحمل بشود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد