اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
گزارش آگهی

لوازم طلا سازی مورد نیاز برای کارگاه جواهرسازی

یک کارگاه جواهرسازی بدون لوازم طلاسازی خوب، ابزار و تجهیزات حرفه ای، به طور قطع نمی‌تواند به خوبی عمل کند. این ابزار و تجهیزات برای انجام مراحل مختلف ساخت جواهرات، از جمله طراحی، برش، سنگ‌زنی، قالب‌گیری و اتصالات مورد نیاز هستند.

یک کارگاه جواهرسازی بدون لوازم طلاسازی خوب، ابزار و تجهیزات حرفه ای، به طور قطع نمی‌تواند به خوبی عمل کند. این ابزار و تجهیزات برای انجام مراحل مختلف ساخت جواهرات، از جمله طراحی، برش، سنگ‌زنی، قالب‌گیری و اتصالات مورد نیاز هستند. صفر تا صد تجهیزات کارگاه طلا سازی را از مرکز فروش لوازم طلا سازی در تهران، فروشگاه طلاتولز می توانید با بهترین قیمت تهیه کنید.

لیست مهم‌ترین لوازم طلاسازی مورد نیاز در کارگاه زرگری

ابزارهای طلاسازی برای تولید النگو، گردنبند، گوشواره، انگشتر و... متفاوت هستند؛ طلاساز باید برای ساخت محصولات با کیفیت به ابزارهای درجه یک و متنوع ای دسترسی داشته باشد. ابزار مخراج کاری طلا، ابزارهایی که روی میزکار بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند و هچنین دستگاه هایی مثل دستگاه آبکاری طلا، دستگاه آبکاری طلا، دستگاه بخار و کوره ذوب طلا از تجهیزاتی هستند که بسیار کاربرد دارند. در ادامه لوازم طلا سازی مورد نیاز برای کارگاه جواهرسازی را لیست کرده ایم که تعدادشان به مراتب خیلی بیشتر است.

میز مخصوص طلاسازی

میز طلاسازی یکی از ابزارهای مهم در کارگاه طلاسازی است که برای انجام کارهای دقیق و دلخواه طلاسازان استفاده می‌شود. این میز مخصوصاً برای ساخت جواهرات و سایر محصولات طلا و جواهری طراحی شده است و در آن ابزارها و مواد مورد نیاز برای ساخت محصولات طلاسازی قرار می‌گیرند.

میز طلاسازی عموماً از چوب ساخته شده است و دارای سطح صاف و مناسب برای کار با ابزارهای دقیق مانند: برش و تراش است. همچنین برای جلوگیری از خراشیدگی و آسیب دیدن سطح میز، ممکن است با روکشی از مواد مختلف چون: چرم، پارچه یا فوم پوشیده شود.

قالب خوشه

قالب خوشه ابزاری است که در فلزکاری برای شکل دادن یا شکل دادن به فلزات به شکل گنبدی یا منحنی استفاده می‌شود. این مجموعه معمولاً شامل انواع پانچ‌ها و قالب‌های فولادی سخت شده در اندازه‌ها و اشکال مختلف، گرد، بیضی و مربع است. که می‌توان از آن‌ها برای ایجاد اشکال و اندازه‌های مختلف استفاده کرد.

دستگاه فرز

دستگاه فرز یک ابزار بسیار مفید در طلاسازی است؛ که به کمک آن می‌توان مواد سخت و نرم را به شکل‌های مختلفی تراشید و پرداخت کرد. دستگاه فرز در طلاسازی برای انجام کارهایی چون: برش طلا، ساختن ریلیف‌های مختلف بر روی سطح طلا، حک‌کاری و ساختن قلاب‌ها و گیره‌ها استفاده می‌شود. بسته به نوع قطعه‌ی طلا و نوع کاری که باید انجام شود، سری‌های مختلفی از این ابزار به کار می‌رود. برای استفاده از دستگاه فرز در طلاسازی، نیاز به مهارت و دانش فنی دارید.

کولیس

کولیس نیز یکی دیگر از مهمترین ابزارآلات زرگری است، که برای دقیق کردن و تنظیم قطعات طلا و جواهر به کار می‌رود. این ابزار شامل دو قسمت است؛ یک قسمت ثابت و یک قسمت متحرک که به وسیله‌ی یک پیچ قابل تنظیم است.

کولیس در طلاسازی معمولاً با اندازه‌های مختلفی در دسترس است تا بتوان به صورت دقیق قطعات را تنظیم کرد. همچنین، برخی از کولیس‌ها قابلیت چرخش دارند که به کاربر این امکان را می‌دهد که قطعات را به زاویه دلخواه خود تنظیم کند.

انبر مخصوص جواهرسازی

با استفاده از انبر در طلاسازی، می‌توان قطعات طلا و جواهر را به شکل‌های مختلف خم، تنظیم و یا سطح آن‌ها را صیقل داد. همچنین، این ابزار برای جلوگیری از تغییر شکل و خم شدن قطعات در هنگام تراشیدن نیز استفاده می‌شود. بسته به نوع کاری که باید انجام شود، انواع مختلفی از انبر در طلاسازی وجود دارد.

مته طلاسازی

مته در طلاسازی یک ابزار بسیار مهم و پرکاربرد است که برای حفره کردن و تراشیدن قطعات طلا و جواهر به کار می‌رود. مته در طلاسازی عموماً از جنس فلزی بوده و به شکل استوایی و بلند قلمی است.

این ابزار در دو نوع دستی و برقی موجود است که بسته به نوع کاربرد و نوع مته، انتخاب می‌شوند. مته‌های دستی با کاربرد انگشتان و قلم از اندازه‌های کوچک‌تر و برای حفره کردن قطعات کوچکتر به کار می‌روند، در حالی که مته‌های برقی به دلیل سرعت بالا و کارایی بیشتر برای کارهای بزرگتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چکش طلاسازی

چکش طلاسازی یکی از ابزارهای مهم در صنعت طلاسازی و جواهرسازی است که برای شکل دادن به قطعات طلا و جواهر و همچنین برای کوبیدن روی فلزات نرم به کار می‌رود.

در طلاسازی، انواع مختلفی از چکش طلاسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند که بسته به نوع کاری که قرار است انجام شود، انتخاب می‌شوند. چکش‌های طلاسازی با سر کروی یا مسطح برای تراش و شکل‌دهی به قطعات طلا و جواهر استفاده می‌شوند و چکش‌هایی با سرهای تخت و شلیک‌های طولانی‌تر جهت کوبیدن روی فلزات نرم مانند طلا، نقره و مس به کار می‌روند.

چفت و گیره طلاسازی

ابزاری همه کاره است که می‌تواند برای نگه داشتن ایمن اشیاء کوچک در حین کار روی آنها استفاده شود. و از سویی برای اره کردن و سوهان کاری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرچه طلاسازی

یک فرچه طلاسازی را می‌توان در فرآیند ساخت جواهرات طلا جهت ایجاد یک سطح استفاده کرد. معمولاً فرچه به یک ابزار دوار مانند: یک ماشین پولیش یا یک محور فلکس متصل می‌شود و برای صاف کردن و براق کردن سطح طلا استفاده می‌گردد.

دیسک لاستیک طلاسازی

دیسک لاستیک طلاسازی جهت اتمام کار و پرداخت، طراحی شده است، در عین محافظت از جزئیات، یکنواختی کاملی را بروی سطح وجود می‌آورد.

لوازم مورد نیاز در کارگاه طلاسازی به عوامل زیادی بستگی دارد. این عوامل شامل نوع: کارگاه، اندازه کارگاه، نوع فعالیت، سطح تولید و تکنولوژی مورد استفاده در کارگاه است. برای مثال: کارگاه طلاسازی دستی به لوازمی چون: قیچی، دیسک‌های سنگ زنی، قلم‌های خمیری و ... نیاز دارد. در حالی‌که یک کارگاه کاملاً خودکار به مواد مصرفی نظیر روغن‌های خنک‌کننده، سیستم‌های فیلتراسیون هوا و آب، قطعات الکترونیکی و ... نیاز دارد. به علاوه، سطح تولید و نوع فعالیت می‌توانند نیازهای لوازم مورد نیاز را تغییر دهند.

بنابراین، برای تأمین لوازم مورد نیاز در کارگاه طلاسازی، لازم است عوامل مذکور را مدنظر قرار داده و با توجه به نیازهای خاص کارگاه، لوازم مورد نیاز را تهیه کرد.

فروشگاه طلاتولز با بیش از ۵۰ سال سابقه در حوزه تامین ابزارآلات و تجهیزات ساخت طلا، جواهر، آبکاری، پرداخت، مخراجکاری، لیزر و طراحی و … اولین و کامل‌ترین مرجع برای هنرمندان و صنعتگران این حوزه است. تامین کالا بصورت مستقیم و با حذف واسطه و همینطور تامین بخشی از کالای وارداتی بصورت مستقیم، یکی از نقاط قوت طلاتولز برای ارائه ابزار با بهترین قیمت است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد