اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
گزارش آگهی

چطور می‌توان با هزینه کم به استانبول سفر کرد؟

استانبول پایتخت فرهنگی کشور ترکیه است. این شهر از دو بخش آسیایی و اروپایی تشکیل می‌شود.

استانبول پایتخت فرهنگی کشور ترکیه است. این شهر از دو بخش آسیایی و اروپایی تشکیل می‌شود. با سفر به استانبول می‌توانید آثار تاریخی بزرگ‌ترین امپراطوری‌های تاریخ را از نزدیک مشاهده کنید. کافه گردی و رستوران گردی از دیگر تفریحات این شهر است. اگر به تفریحات شبانه نیز علاقه داشته باشید، استانبول مقصد مناسبی برای شما است. اگر فکر می‌کنید که بودجه شما برای سفر به استانبول مناسب نیست، این مقاله را تا انتها بخوانید. شاید بعد از مطالعه این نوشته نظر شما عوض شود و بتوانید با همین بودجه‌ای که دارید، سفر لذت‌بخشی را به استانبول داشته باشید.

در انتخاب تور استانبول دقت کنید

یکی از آسان‌ترین و بهترین راه‌ها برای سفر به استانبول خرید تور استانبول است. تورهای استانبول براساس خدماتی که ارائه می‌کنند، متفاوت می‌شوند. خدمات موجود در این تورها شامل موارد زیر می‌شود:

بلیط وسیله حمل‌ونقل رفت‌وبرگشت
هتل به‌همراه صبحانه
ترانسفر رفت و برگشت به هتل
راهنمای فارسی‌زبان
بیمه مسافرتی
یک گشت شهری همراه با ناهار

اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید از میان تور استانبول ارزان را انتخاب کنید که خدمات آن ارزان‌قیمت‌تر باشد. در ادامه این موضوع را بیشتر توضیح می‌دهیم.

هتل ارزان‌قیمت

هتل‌ها براساس خدمات و امکاناتی که دارند به ۴ دسته تقسیم‌بندی می‌شوند. این ۴ دسته شامل هتل‌های دو ستاره، ستاره، چهارستاره و پنج‌ستاره می‌شود. هرچه تعداد ستاره‌های یک هتل بیشتر شود، قیمت آن بالاتر می‌رود. می‌توانید توری را انتخاب کنید که هتل آن نهایتاً ۳ ستاره داشته باشد.

وسیله نقلیه ارزان‌قیمت

تورهای استانبول به دو صورت زمینی و هوایی انجام می‌شوند. برای صرفه‌جویی در میزان هزینه‌های خود می‌توانید تورهای زمینی استانبول را انتخاب کنید. از طرفی تورهای هوایی استانبول نیز قیمت‌های مختلفی دارند. برای کم کردن هزینه‌های خود حتماً به موارد زیر دقت کنید:

بلیط هواپیمای استانبول شرکت‌های خارجی در مقایسه با انواع داخلی گران‌تر است. از طرفی قیمت بلیط هواپیمای شرکت‌های داخلی نیز کمی با یکدیگر متفاوت است.
کلاس‌های پروازی به سه دسته اکونومی، بیزینس و فرست تقسیم‌بندی می‌شود. اگرچه که این طبقه‌بندی را خیلی نمی‌توان در بلیط هواپیمایی شرکت‌های داخلی مشاهده کرد، اما اگر بلیط هواپیمایی را مشاهده کردید که کلاس پروازی آن اکونومی بود در حالی که کلاس بلیط هواپیمای دیگری بیزینس بود، شما کلاس اکونومی را انتخاب کنید.

چند نکته برای کاهش هزینه‌ای سفر به استانبول

به دنبال تورهای لحظه آخری استانبول باشید. اگر بتوانید این دسته از تورها را پیدا کنید، هزینه کمتری را برای خرید این تور می‌پردازید. در لحظات آخر شروع سفر، قیمت این تورها کاهش می‌یابد تا مسافران انگیزه بیشتری برای خرید تور استانبول داشته باشند.
اگر تمایل به خرید تورهای استانبول را ندارید و می‌خواهید خودتان برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید، در هنگام رزرو هتل یا خرید بلیط هواپیما استانبول نیز می‌توانید نکاتی که گفتیم را مدنظر قرار دهید.
با مراجعه به بخش تور در وب‌سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت می‌توانید تورهای استانبول عرضه شده توسط آژانس‌های گردشگری مختلف را در یک صفحه و یک‌جا ببینید و با مقایسه‌ی خدمات، امکانات و قیمت آن‌ها ارزان‌ترین تور را برای خود انتخاب کنید.
اگر قصد دارید خودتان برای سفر به استانبول برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید به‌جای هتل از مسافرخانه یا هاستل‌های استانبول استفاده کنید تا هزینه‌های اقامت شما کاهش پیدا کند.


زمان مناسبی برای سفر خود انتخاب کنید

بهترین زمان برای سفر به استانبول از نظر آب‌وهوا فصل بهار و پاییز است. اما در این زمان به دلیل ازدیاد گردشگران در این شهر قیمت خدمات گردشگری افزایش پیدا می‌کند. برای آن‌که سفر ارزان‌قیمتی به استانبول داشته باشید، بهتر است که در اواخر فصل پاییز یا فصل زمستان به این شهر سفر کنید. اگر چه که سرمای هوا ممکن است مانعی برای گشت‌وگذار راحت در این شهر شود، اما در این مدت می‌توانید به بازار گردی، موزه گردی، رستوران گردی و کافه گردی بپردازید یا از جاذبه‌های سربسته آن نظیر حمام‌های تاریخی یا مساجد این شهر دیدن کنید.

از وسایل نقلیه ارزان قیمت استفاده کنید

برای گشت‌وگذار در شهر استانبول می‌توانید از وسایل نقلیه‌ی مختلفی استفاده کنید. این وسایل شامل اتوبوس، تاکسی، مترو، تراموا، دلماش و مترو باس می‌شود. برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود حتماً استانبول کارت را خریداری کنید. با خرید این کارت می‌توانید از وسایل نقلیه این شهر نظیر مترو و اتوبوس استفاده کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که از تاکسی‌های این شهر برای رفت‌وآمد خود استفاده نکنید تا هزینه‌هایتان بیشتر نشود.


به رستوران ها و غذاخوری های ارزان قیمت بروید

در سفر به استانبول می‌توانید به سراغ رستوران‌ها و کافه‌های محلی بروید. این غذاخوری‌ها را می‌توانید با کمی پرس‌وجو از مردم محلی این شهر پیدا کنید. قیمت غذاهای رستوران‌های محلی در مقایسه با رستوران‌ها و کافه‌های شیک و مدرن این شهر به‌مراتب کم‌تر است. همچنین می‌توانید از غذاخوری‌های خیابانی استفاده کنید. استفاده از رستوران‌ها و کافه‌های محلی علاوه بر این‌که در هزینه‌های شما صرفه‌جویی ایجاد می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا بتوانید مزه غذاهای محلی ترکی را نیز امتحان کنید.

از تفریحات ارزان قیمت استانبول استفاده کنید

در شهر استانبول تفریحات مختلفی وجود دارد. برخی از این تفریحات لوکس و برخی دیگر ارزان‌قیمت هستند. با انتخاب تفریحات ارزان‌قیمت شهر استانبول می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. در ادامه نام این تفریحات را مشاهده می‌کنید:

تورهای رایگان پیاده‌روی استانبول
محله گردی در استانبول
بازدید از بازارها و پاساژهای استانبول (البته اگر خرید زیادی انجام ندهید.)
بازدید از حمام‌های تاریخی شهر استانبول
بازدید از مساجد استانبول بدون ورودیه نظیر مسجد سلطان احمد و سلیمانیه
موزه گردی: در برخی از روزهای هفته بازدید از برخی از موزه‌های استانبول رایگان می‌شود.


مدت سفر خود را کاهش دهید

یکی از مواردی که رعایت آن می‌تواند هزینه‌های سفر شما را بسیار کاهش دهد، کم کردن مدت زمان اقامت در شهر استانبول است. طبیعی است که هر چه تعداد روزهای کمتری را در سفر باشید، هزینه‌های شما کاهش پیدا می‌کند. این هزینه‌ها شامل غذا، حمل‌ونقل داخل شهر و اقامتگاه می‌شود. همچنین خرید تورهایی با روزهای کم‌تر نیز هزینه سفر شما را کاهش می‌دهد. به‌طور مثال به جای آنکه به سراغ تورهای یک‌هفته‌ای استانبول بروید، می‌توانید تورهای ۳ روزه را خریداری کنید.

جمع‌بندی

برای کاهش هزینه‌های سفر به استانبول می‌توانید تورهای ارزان‌قیمتی را پیدا کنید. در هاستل و مسافرخانه‌های این شهر اقامت کنید یا به‌جای هواپیما از اتوبوس برای سفر به این شهر استفاده کنید. همچنین می‌توانید به محله گردی، بازار گردی بپردازید یا از مساجد و حمام‌های این شهر دیدن کنید. برای صرف غذا نیز می‌توانید به رستوران‌ها و کافه‌های محلی یا غذاخوری‌های خیابانی این شهر مراجعه کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد