اونس طلا2374.68
مظنه16,266,000
18 گرم3,755,000
ارزش سکه36,647,298
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

خبری مهم برای سرمایه گذاران طلا

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا در سال جاری میلادی به 2050 دلار در هر اونس برسد

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه در آسیا پس‌از اظهارات تند مقامات فدرال رزرو درمورد افزایش نرخ بهره در همان سطح قبلی باقی‌مانده و با نوسان جزئی افزایشی شد.

طلا هفته پرماجرایی را پشت سر گذاشت؛ از صعود به قله 13 ماهه تا روز جمعه ای که طلا 40 دلار طی یک روز کاهش یافت و تمام سود هفته را یک روزه به باد داد.

پس از اینکه طلا در هفته ای که گذشت تا یک قدمی قله تاریخی خود پیش رفت، بسیاری از معامله گران دست به ذخیره سودهای به دست آمده در هفته های اخیر زدند. البته برخی از تحلیل گران بر این باورند که این بازگشت قیمتی می تواند نشانه روند سالم بازار باشد. روندی که می تواند نوید پایداری بلند مدت طلا در محدوده قیمتی کنونی را بدهد.

قیمت طلا در روز جمعه پس‌از اظهارات کریستوفر والر یکی از مقامات فدرال رزرو آمریکا مبنی‌بر لزوم ادامه روند افزایش نرخ بهره حدود 2 درصد کاهش یافت. اظهارنظرهای والر امید به آرام‌تر شدن سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا را کم‌رنگ کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 6 دلار افزایش به 2011 دلار رسید.

بیشتر بخوانید

قیمت طلا تا پایان سال به افزایش خود ادامه خواهد داد

تقاضا برای طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن طی ماه گذشته افزایش یافته و ورشکستگی چندین بانک آمریکایی به تثبیت جایگاه آن کمک کرده است. اما انتظار رکود اقتصاد آمریکا در سال جاری میلادی مانع افزایش بیشتر قیمت آن می‌شود.

ارزش دلار کمی پس‌از اظهارات والر افزایش یافت اما تغییر چندانی در روز دوشنبه نداشته است. ضعف اخیر دلار هم به افزایش تقاضا برای کالاهایی که با این ارز قیمت‌گذاری می‌شوند کمک کرده‌است.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا در سال جاری میلادی به 2050 دلار در هر اونس برسد. طلا و سایر سرمایه‌های غیر سود ضربه سختی از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال گذشته میلادی خورده‌اند. اما احتمال پایان این سیاست‌های سخت‌گیرانه باعث افزایش قیمت آنها در سال جاری شده‌است.

قیمت نقره امروز با 0.26 درصد کاهش به 25 دلار و 40 سنت رسید. پلاتین هم با 0.57 درصد کاهش 1042 دلار و 70 سنت معامله می‌شود.

داده‌ها نشان داد که خرده‌فروشی‌های ایالات‌متحده در ماه گذشته ۰.۳ درصد کاهش یافت اما افزایش‌ها در ژانویه و فوریه باعث شد که هزینه‌های مصرف‌کننده در سه ماهه اول سرعت داشته باشد.

احساسات مصرف‌کننده در ایالات‌متحده در ماه آوریل افزایش یافت اما خانوارها انتظار داشتند که تورم در ۱۲ ماه آینده افزایش یابد. گزارش جداگانه‌ای نشان داد که تولید در کارخانه‌های ایالات متحده در ماه مارس بیش از حد انتظار کاهش یافت اما در سه‌ماهه اول رشد اندکی داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد