اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا تا پایان سال به افزایش خود ادامه خواهد داد

تحلیلگران معتقدند طلای جهانی همچنان می‌تواند حرکت صعودی داشته باشد.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا پس‌از آن‌که به بالاترین رقم طی یک‌سال گذشته در روز پنجشنبه رسید با کاهش قیمت مواجه شد. افزایش ارزش دلار و اطلاعیه فدرال رزرو آمریکا مبنی‌بر لزوم افزایش دوباره نرخ بهره قیمت طلا را پایین آورده است.

تازه‌ترین نظرسنجی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد در کوتاه‌مدت نسبت به طلا بسیار خوش‌بین هستند. با این حال، تحلیلگران وال استریت موضع محتاطانه تری در این زمینه اتخاذ کرده‌اند.

یکی از استراتژیست‌های بازار اظهار کرد که طلای جهانی همچنان می‌تواند حرکت صعودی داشته باشد.

جیمز رابرتسون، تحلیلگر در گفت‌وگو با کیتکو نیوز گفت که پتانسیل فدرال رزرو برای پایان تهاجمی‌ترین چرخه انقباض خود، نوسانات زیادی در بازارهای مالی ایجاد می‌کند و طلا همچنان یک محافظ جذاب در مقابل آشفتگی سیاست پولی است.

وی افزود که بحران بانکی ماه گذشته با شکست بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنیچر همراه با سقوط کردیت سوئیس از بزرگ‌ترین بانک‌های اروپا نشان می‌دهد که فشار در اقتصاد جهانی در حال افزایش است.

چشم‌انداز صعودی رابرتسون در مورد طلا در حالی است که این فلز گرانبها در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار، در بالای ۲۰۰۰ دلار متوقف شد و به ۲۰۰۴ دلار رسید.

داده‌های ماهانه شورای جهانی طلا نشان داد که مارس اولین باری بود که بازار طلا شاهد ورودی خالص ماهانه به محصولات جهانی تحت حمایت طلا بود که به ۱۰ ماه خروج متوالی پایان داد.

رابرتسون خوشبین است که قیمت طلا تا سال ۲۰۲۳ به افزایش خود ادامه خواهد داد.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار نیز در SIA Wealth Management اعلام کرد: «طلا به تازگی روند بسیار خوبی داشته است، اما به نظر می‌رسد که روند صعودی آن اندکی کاهش یافته است. به نظر می‌رسد که این کاهش به دلیل اصلاح فنی با پشتیبانی احتمالی نزدیک به 2000 دلار یا 1960 دلار باشد.»

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures، نیز تصریح کرد:تعجب آور نیست که طلا و نقره در روز جمعه تحت فشار فروش قرار داشتند، زیرا بسیاری از اخبار صعودی که باعث این نوسان یک ماهه شده اند، تا حدودی اثر خود را از دست داده‌اند.

اگرچه قیمت ها ممکن است در کوتاه مدت تحت فشار باقی بماند، استریبل ادامه داد بازار همچنان در یک روند صعودی ثابت باقی خواهد ماند.

این هفته، 23 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، 9 تحلیلگر معادل 39 درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت خوش‌بین، شش تحلیلگر، معادل 26 درصد نسبت به این بازار بدبین و هشت تحلیلگر، معادل 35 درصد بازاری کم‌نوسان را پیش‌بینی می‌کنند.

در نظرسنجی‌های آنلاین خرده‌فروش‌ها نیز 1347 نفر شرکت کرده‌اند. از این تعداد 930 نفر معادل68 درصد روند بازار را صعودی، 278 شرکت‌کننده معادل 20 درصد روند بازار را نزولی و 156 نفر معادل 11 درصد این روند را کم‌نوسان ارزیابی کردند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد