اونس طلا2194.55
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

فواید شگفت انگیز هندوانه که نمی‌دانید

هندوانه نه تنها میوه‌ای خوشمزه است، بلکه سرشار از مواد مغذی است.

به گزارش سایت طلا ، در این مطلب فواید و پنج راه جالب و آسان برای گنجاندن هندوانه در رژیم غذایی خود را بررسی کرده ایم تا بتوانید از خوردنش لذت ببرید.

هندوانه منبع عالی آبرسانی است، زیرا ۹۲ درصد آن از آب تشکیل شده است. مزایای سلامتی هندوانه همچنین شامل این واقعیت است که کالری کمی دارد و فیبر بالایی دارد - ترکیبی که آن را به یک انتخاب غذایی عالی برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند تبدیل می‌کند.

فواید هندوانه:

به هیدراتاسیون یا آب رسانی بدن کمک می‌کند.
مصرف هندوانه می‌تواند به هیدراته نگه داشتن بدنبه خصوص در روز‌های گرم به شما کمک کند.

به هضم غذا کمک می‌کند؛ هندوانه سرشار از فیبر است که به هضم غذا و حرکات منظم روده کمک می‌کند. فیبر همچنین به شما کمک می‌کند احساس سیری کنید که می‌تواند از پرخوری جلوگیری کند.

سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ست. هندوانه منبع عالی ویتامین‌های A و C است که برای حفظ سلامت پوست، بینایی چشم و سیستم ایمنی قوی ضروری هستند. هندوانه همچنین سرشار از پتاسیم است که به تنظیم فشار خون کمک می‌کند.

هندوانه کم کالری است، بنابراین برای افرادی که در تلاش برای کاهش وزن دارند، یک گزینه غذایی عالی است. زیرا یک وعده هندوانه به تنهایی حاوی حدود ۴۶ کالری است.

ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد. لیکوپن موجود در هندوانه با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است. هندوانه همچنین حاوی سیترولین است، اسید آمینه‌ای که ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند.

هندوانه را به شکل اسموت، یخمک هندوانه، سالاد، سس غذا با ادویه و بصورت کبابی می‌توان استفاده کرد.

هندوانه کبابی به عنوان یک غذای جانبی برای میان وعده‌های شما یا به عنوان یک دسر شیرین و خوش طعم عالی است. هندوانه را به ورقه‌های ضخیم برش دهید و از هر طرف آن را چند دقیقه کبابی کنید. به عنوان یک غذای جانب خوش طعم، روی آن مقداری نمک و کمی روغن زیتون بپاشید و میل بفرمایید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد