اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازداشت یک مظنون در ارتباط با انتشار اسرار نظامی آمریکا + عکس

ساعاتی بعد از آنکه رسانه‌های آمریکا مشخصاتی از عامل انتشار اسرار نظامی آمریکا منتشر کردند گزارش شد که پلیس یک مظنون را بازداشت کرده است.

به گزارش سایت طلا،منابع خبری از بازداشت یک مظنون در ارتباط با انتشار اسرار نظامی آمریکا خبر داده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا تأیید کرده «جک تیکسریا» ۲۱ ساله توسط اف‌بی‌آی دستگیر شده است. تیکسریا عضو شاخه اطلاعاتی گارد ملی هوایی آمریکا بوده است.

تیکسریا گرداننده یک گروه چت بازی‌های ویدئویی در شبکه اجتماعی دیسکورد بوده است. در این گروه چت نزدیک به ۳۰ نفر جوان و نوجوان علاقه‌مند به سلاح و بازی‌های رایانه‌ای حضور داشتند .

روزنامه واشنگتن‌پست پیش از این گزارش داده بود او سال گذشته پیام‌هایی را در ارتباط با این اسناد به اتاق گفت‌وگوی دیسکورد ارسال کرد. تیکسریا در ماه‌های بدتر اقدام به ارسال پیام‌هایی در آن گروه کرده که ظاهراً متن پیاده‌شده اسناد محرمانه پنتاگون بوده است.

این جوان ۲۱ ساله بخشی از ساعات روزش در محل کار را داخل ساختمانی می‌گذرانده که بردن گوشی‌های همراه و سایر وسایل الکترونیکی به داخل آن ممنوع بوده است.

یک سخنگوی دیسکورد روز یکشنبه بدون اشاره به جزئیات بیشتر به سی‌ان‌ان گفته بود که این شبکه اجتماعی در حال همکاری با مسئولان آمریکایی در خصوص این پرونده است.

یک سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه از درز اسناد محرمانه آمریکا ابراز نگرانی کرده و گفته بود این موضوع واشنگتن را در معرض «مخاطرات جدی امنیتی» قرار می‌دهد.

دومین دسته از اسناد محرمانه پنتاگون که جزئیات اسرار ایالات متحده درباره جنگ اوکراین، چین و غرب آسیا را نشان می‌دهد، چند روز پیش در شبکه‌های اجتماعی درز کرد.

روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» در این خصوص گزارش کرد که بیم آن می‌رود که بیش از یکصد سند از چیزی فاش شده باشد که یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا آن‌ را «کابوسی برای پنج چشم» خوانده است. پنج چشم در حقیقت اشاره به توافق اشتراک‌گذاری اطلاعات میان ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، نیوزیلند و کانادا دارد.

طبق این گزارش، اسناد فاش شده، جنگ اوکراین،‌چین، تروریسم و غرب آسیا را تحت پوشش قرار می‌دهد. پنتاگون پیشتر افشای اسناد خود را تأیید کرده اما گفته بود که برخی از این اسناد مانند اطلاعات نشت شده قبلی به گونه‌ای تغییر ماهیت داده شده‌اند که قدرت متحدان آمریکا کم اهمیت جلوه داده شود.

این اسناد شامل عکس‌هایی از نمودارهای سلاح‌هایی است که قرار است به اوکراین تحویل داده شود و همچنین برآوردهایی از قدرت نیروها و گردان‌ها نیز ارائه شده است.

پنتاگون گفته بود گرچه این اسناد واقعی است اما ظاهراً تغییراتی در آن ایجاد شده است. یکی از اسنادی که روز جمعه درز پیدا کرد، نقشه‌ای بوده است که وضعیت جنگ در شهر باخموت را نشان می‌داد که این شهر در ۶ ماه گذشته مرکز درگیری‌های شدید در اوکراین بوده است.

پیش از این پنتاگون و دیگر تحلیلگران برآورد کرده بودند که در جنگ یکسال گذشته اوکراین، بیش از ۲۰۰ نظامی اوکراینی کشته و زخمی شده‌اند و این تعداد دو برابر کشته‌ها و زخمی‌های روسیه‌ای است.

بر اساس این گزارش، اسناد فاش شده همچنین به تحلیل آمریکا از وضعیت خاورمیانه و چین و تهدیدات تروریستی در سراسر جهان اشاره دارد.روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» اولین بار این درز اسناد پنتاگون را منتشر کرد.

از طرف دیگر، بلاگرهای طرفدار روسیه گفته بودند که این پرونده‌ها عمداً منتشر شده‌اند و ممکن است کار «سازمان‌های اطلاعاتی غربی باشد که با هدف گمراه کردن فرماندهی ارتش روسیه منتشر می‌شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد