اونس طلا2337.71
مظنه14,476,000
18 گرم3,341,700
ارزش سکه32,614,428
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,400,000
نیم23,700,000
ربع14,500,000

۳ مفهوم منحصر به فرد ژاپنی که زندگی شما را متحول می کند

همه می دانند که مردم ژاپن نسبت به بقیه مردم دنیا موفق تر هستند زیرا سیستم آموزشی قدرتمندی دارند.

همه می دانند که مردم ژاپن نسبت به بقیه مردم دنیا موفق تر هستند. آنها برای بهتر زیستن تلاش می کنند و سیستم آموزشی بسیار قدرتمندی دارند. بهمین خاطر ما در سایت طلا، ۳ مفهوم منحصر به فرد ژاپنی برایتان آوردیم تا با خواندن آن، برای تغییر زندگی خود آماده شوید.

۱.هنر طلایی تعمیرکردن( Kintsugi)

کینتسوگی هنر ژاپنی برای تعمیر سفال شکسته با ترمیم نواحی آسیب دیده با لاک گرد و غبار یا مخلوط با پودر طلا، نقره یا پلاتین است. کینتسوگی در اصطلاح فلسفی، شکستگی را بخشی از قدمت و تاریخ آن چیز می دانند. آنها تلاش نمی کنند نواحی شکسته را هنگام ترمیم پنهان کنند.

«وقتی به زندگی خود نگاه می کنیم، همه ما صندوقچه ای پر از خاطرات و تجربیاتی هستیم که به روحمان زخم زده است. ما علاقه ای به بازگو کردن داستان زخم هایمان نداریم. ما آنها را روی دیوارهای اتاقمان نمایش نمی دهیم. در عوض، ما آنها را در درونمان پنهان می کنیم و حتی از فکر کردن به بعضی از تجارب دردناکمان فرار می کنیم.»

طرد شدن توسط دوستان در مدرسه، مورد آزار و اذیت قرار گرفتن در مدرسه، دعوت نشدن به مهمانی ها، ناتوانی مالی برای ورود به دانشگاه و غیره ...

اجازه بدهید آسیب پذیر باشید و آن ها را بازگو کنید و از آن نترسید. تنها زمانی که از منظر کینتسوگی به زخم‌ها، دل‌شکستگی‌ها و رویدادهای آسیب زا نگاه کنیم، می‌توانیم بهترین نتیجه را از آنها بگیریم. ما نیز باید سعی کنیم خودمان را به گونه‌ای درمان کنیم که زیباتر شویم. زخم هایت را باز کن. دیگر آنها را پنهان نکن. آنها را به دیوار دلتان آویزان کنید و این کار را با افتخار انجام دهید. چیزهای خوبی را پیدا کنید که از وقایع غم انگیز زندگیتان بیرون آمده است و از آن برای تبدیل شدن به انسان بهتر و تبدیل این دنیا به مکانی بهتر استفاده کنید. دنیا برای انجام این کار به شما نیاز دارد.

۲. فضای منفی (Ma

مفهوم ژاپنی Ma به نیستی یا سکوت اشاره دارد. کل فرهنگ آنها به طرق مختلف با آن پر شده است. هنر آنها فضاهای خالی زیادی دارد. مکالمات دارای سکوت های مکرر است. حتی وقتی تعظیم می‌کنند، قبل از برگشتن به بالا، یک مکث عمدی در انتهای تعظیم انجام می‌شود .بسیاری از کشورهای دیگر جهان به شدت در تلاش هستند تا همه جای خالی زندگی را پر کنند.

بسیاری از ما از کمبود شدید محرک‌های ذهنی درونی رنج می‌بریم. ما تمام روز کار می کنیم. وقتی کار نمی کنیم هم در حال بازی با تلفن یا تماشای فیلم هستیم. ما همیشه روی چیزهای بیرونی تمرکز می کنیم. ما دیگر به درونمان فکر نمی کنیم. دنیا محتاج افرادی است که برای نشستن و فکر کردن وقت بگذارند. هر روز حداقل ۳۰ دقیقه فکر کردن را به عادت تبدیل کنیم.

۳. حمام کردن جنگل (Shinrin-Yoku )

این مفهوم به ارتباط معنوی با طبیعت اشاره دارد. این فقط در مورد پیاده روی یا دویدن در یک پارک نیست. این است که حواس خود را آگاهانه درگیر کنید و مانند یک اسفنج طبیعت را جذب کنید. برای اجرای Shinrin-Yoku، ابتدا باید مکانی را در جنگل پیدا کنید. اگر جنگل در دسترس نبود، به پارک بروید. کلید اجرای «شینرین-یوکو» این است که هر پنج حواس خود را در طبیعت درگیر کنید. ذهن ما به دلیل زندگی پر مشغله با طبیعت هماهنگ نیست. نکته کلیدی این است که آن همگام سازی را دوباره جمع کنید.

به صدای جیک پرندگان گوش کنید. در حین قدم زدن، صدای له شدن برگ ها را در زیر پای خود گوش کنید. ببینید طبیعت چقدر رنگارنگ است. بازیگوشی در میان رنگ ها را می پرستید. عطر جنگل را استشمام کنید. بینی خودتان را در یک گل فرو کنید و آن را بو کنید. پوست درختان را لمس کنید. با پای برهنه روی چمن های مرطوب راه بروید.

خلاصه هر کاری که دوست دارید انجام دهید. و آن را بی هدف انجام دهید. هدف رسیدن به جایی یا به دست آوردن چیزی نیست. هدف لذت بردن از طبیعت است. حمام کردن در جنگل زندگی شما را از نظر روحی، ذهنی و جسمی ارتقا می دهد.

اگر می‌خواهید بهتر زندگی کنید از این سه مفهوم برای بهتر زیستن استفاده کنید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد