اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رویدادی مهم در انتظار قیمت طلا

تحلیلگران عقیده دارند شاخص بالاتر از حد انتظار تورم باعث می‌شود فدرال رزرو نرخ بهره را یک‌بار دیگر در ماه مه افزایش دهد. دراین‌صورت روند افزایش قیمت طلا آرام می‌شود.

قیمت طلا پس‌از یک کاهش بیش‌از 1 درصدی در روز گذشته امروز افزایش یافته است. پایین آمدن شاخص دلار در شرایطی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات تورم آمریکا و تأثیر آن بر سیاست‌های پولی فدرال رزرو هستند ارزش طلا را بالا برده است.

قیمت هر اونس طلا در روزی که گذشت برای ساعتی تا سطح قیمتی 1981 دلار نیز کاهش پیدا کرد. مهم ترین عامل عقب نشینی قیمت طلا قدرت گرفتن دلار آمریکا تحت تاثیر آمار اشتغال ایالات متحده بود. موضوعی که حداقل از یک کانال دست فدرال رزرو را برای افزایش نرخ بهره احتمالی باز می گذارد.

مهم ترین رویداد این هفته که سرمایه گذاران را گوش به زنگ نگه داشته، داده های تورم ماه مارس برای ایالات متحده در روز چهارشنبه است، به طوری که اقتصاددانان پیش بینی می کنند که شاخص بهای مصرف کننده در بزرگترین اقتصاد جهان به صورت سالانه 5.2 درصد و بطور ماهانه 0.3 درصد افزایش یافته باشد

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 7 افزایش به 2001 دلار رسید.

شاخص دلار 0.1 درصد پایین آمده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده‌است.

بیشتر بخوانید

صعود قیمت طلا در هفته پیش رو

تاجران در حال حاضر بر اطلاعات مربوط به قیمت مصرف‌کننده در آمریکا تمرکز کرده‌اند که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود و مسیر فدرال رزرو این کشور را در ماه مه مشخص کند.

به گزارش سایت طلا،پس از بحران بانکی سیلیکون ولی شانس افزایش نرخ بهره از نگاه بازارها به شدت پایین آمده بود. با دامنه دار نشدن بحران بانکی در آمریکا و همچنین گزارش قوی اشتغال بزرگ ترین اقتصاد جهان اکنون آخرین قطعه این پازل با انتشار گزارش تورم آمریکا تکمیل خواهد شد.

تحلیلگران عقیده دارند شاخص بالاتر از حد انتظار تورم باعث می‌شود فدرال رزرو نرخ بهره را یک‌بار دیگر در ماه مه افزایش دهد. دراین‌صورت روند افزایش قیمت طلا آرام می‌شود.

انتشار گزارش بازار اشتغال آمریکا در روز دوشنبه باعث شد احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور در ماه آینده افزایش یابد. بازارها حالا 71 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره 25 واحد بالا رود.

بالا رفتن نرخ بهره جهت مهار تورم هزینه نگه‌داری سرمایه‌های غیر سوددهی مثل طلا را بالا برده و تمایل برای خرید آن‌ را پایین می‌آورد.

قیمت نقره امروز با 0.67 درصد افزایش به 25 دلار و 8 سنت رسید و پلاتین با 0.18 درصد افزایش 999 دلار و 16 سنت معامله می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز دوشنبه ۰.۲۵ درصد افزایش یافت و از ۹۳۰.۹۱ تن روز پنجشنبه به ۹۳۳.۲۲ تن در روز دوشنبه رسید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد