اونس طلا2321.42
مظنه15,276,000
18 گرم3,526,400
ارزش سکه34,416,828
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

بهترین نوشیدنی برای رفع عطش در ماه رمضان چیست؟

خاکشیر جزو آن دسته از نوشیدنی‌هایی است که خوردن آن باعث از بین رفتن عطش شده و بهترین نوشیدنی در ماه رمضان برای کاهش تشنگی است.

به گزارش سایت طلا ، خاکشیر با نام علمی Descurainia sophia گیاهی علفی یک ساله یـا دو سـاله و از تیـره شـب‌بـو و یکی از گیاهانی است که برای بهبود وضعیت گوارشی افراد توصیه شـده است.

خاکشیر در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای دارد و در رفع تشنگی و جلوگیری از گرمازدگی در فصل تابستان موثر است. خاکشیر جزو آن دسته از خوراکی‌هایی است که خوردن آن باعث از بین رفتن عطش شده و بهترین نوشیدنی در ماه رمضان برای کاهش تشنگی است.

یکی از مهم‌ترین عملکرد‌های شربت خاکشیر در ماه رمضان، ادرارآور بودن آن است. در ماه رمضان، کلیه‌ها به علت کم‌آبی بدن دچار اختلال می‌شوند. شربت خاکشیر، ادرار را افزایش می‌دهد، کلیه‌ها را تقویت و سموم را از بدن خارج می‌کند؛ این کار به خنک شدن بدن نیز کمک می‌کند.

در ماه رمضان، به علت کمبود آب بدن، پوست دچار خشکی و التهاب می‌شود. خاکشیر سرشار از امگا ۳ است و در درخشندگی و طراوت پوست نقش به سزایی دارد. هم چنین خاکشیر، با افزایش اکسیژن پوست، سلول‌های پوستی را تحریک می‌کند و تولید فیبروبلاست را افزایش می‌دهد.

بهتـرین کـاربرد خاکشیر به خاطر خاصیت ضدعفونی کننده آن است و برای ناراحتی‌های روده مثل اسهال یا حتی یبوست مفید است.

آثار درمانی گسترده‌ای از جمله خلط آور، محرک و نیروبخش، نرم‌کننده و تقویت‌کننده قلب و اثرات ضد انگلی برای خاکشیر ذکر شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد