اونس طلا2329.51
مظنه14,386,000
18 گرم3,321,000
ارزش سکه32,411,658
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)39,900,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

گرانی شوکه کننده قیمت طلا/ افزایش ادامه دارد؟

موجی از بحران‌های بانکی قیمت طلا در بازارهای جهانی را تکان داد و شمش را در مسیر بزرگ‌ترین رشد هفتگی خود در سه سال گذشته قرار داد.تحلیلگران عقیده دارند افزایش امروز قیمت طلا نشان می‌دهد قیمت طلا بزودی مرز 2000 دلار را بشکند.

به گزارش سایت طلا،با توجه به اینکه بحران بانکی آمریکا سرمایه گذاران بیشتری را در روز جمعه به سمت پناهگاه های امن سوق داد، طلا به بالاترین حد در 11 ماه گذشته رسید و از محدوده میانه کانال 1900 دلاری به سمت هدف بلندمدت 2000 دلاری پیش رفت.

قیمت طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار بیش از دو درصد افزایش یافت زیرا موجی از بحران‌های بانکی بازارهای جهانی را تکان داد و شمش را در مسیر بزرگ‌ترین رشد هفتگی خود در سه سال گذشته قرار داد؛ در حالی که شرط‌ بندی برای فدرال رزرو کمتر تهاجمی در مبارزه با تورم تقویت شد.

به گزارش سایت طلا،بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار با 53 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 1990 دلار رسید شمش در این هفته حدود ۵.۶ درصد افزایش یافته که بیشترین میزان از مارس ۲۰۲۰ است.

به نظر می رسد دومینوی ورشکسته شدن بانک های آمریکایی در روزهای اخیر موجب هراس سرمایه گذاران این کشور شده است. همین امر باعث شده مردم همچنان برای برداشت سرمایه و سپرده خود به بانک ها هجوم ببرند.

تحلیلگران اقتصادی باور دارند تبدیل شدن بانک های آمریکایی به تونل وحشت موجب شده فلز زرد رنگ پناهگاه امنی برای سرمایه گذاری شود و در نتیجه بازار طلا داغ شود.

تای وونگ، تاجر مستقل فلزات مستقر در نیویورک اظهار کرد که طلا با توجه به ترس از انتشار اخبار بد بانکی بیشتر در آخر هفته افزایش یافته است و امیدوار است که فدرال‌رزرو افزایش نرخ بهره را در هفته آینده متوقف کند.

بیشتر بخوانید

بیشترین افزایش قیمت هفتگی برای طلا !

سقوط بانک سیلیکون ولی در ایالات‌متحده آسیب‌پذیری بانک‌ها را در برابر نرخ‌های به شدت بالاتر نشان کرده است.

دلار و بازارهای سهام سقوط کردند و شمش را به سرمایه‌گذاری جذاب‌تری تبدیل کردند. بسیاری از اقتصاددانان رویترز اظهار کردند که فدرال‌رزرو با وجود آشفتگی اخیر در بخش بانکی، در ۲۲ مارس نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش خواهد داد.

تحلیلگران عقیده دارند افزایش امروز قیمت طلا نشان می‌دهد در شرایطی که بحران بانکی به‌سرعت گسترش پیدا می‌کند افراد بیشتری به این فلز گران‌بها به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن روی آورده‌اند. بنابراین انتظار می‌رود قیمت طلا بزودی مرز 2000 دلار را بشکند. آخرین باری که طلا به بیش‌از 2000 دلار رسید، مارس 2022 بود که 2070 دلار و 29 سنت را تجربه کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره برای بیشترین درصد افزایش هفتگی در میان چهار فلز گرانبها تعیین شد که امروز با 3.55 درصد افزایش به 22 دلار و 46 سنت رسید و پلاتین با 0.25 درصد افزایش 978 دلار و 94 سنت معامله می‌شود.

اد مویا، تحلیلگر پلتفرم معاملات آنلاین OANDA در این باره گفت: «بازگشت نگرانی بانک ها باعث افزایش شدید قیمت طلا می شود. بسیاری از سرمایه‌گذاران طلا به ریسک‌های کلان کوتاه‌مدت نگاه می‌کنند و به نظر می‌رسد پیش‌بینی ها برای قیمت شمش بالا باشد.»

اگر فدرال رزرو آمریکا روند افزایش نرخ بهره را متوقف کند، افزایش ارزش دلار هم مهار شده و قیمت طلا بالا می‌رود. اگر فدرال رزرو سیاست‌های پولی خود را سخت‌تر هم کند، به اقتصاد آسیب رسانده و تمایل برای خرید طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش می‌دهد.

به گزارش سایت طلا،نگرانی‌های به‌وجودآمده در بخش بانک‌داری دنیا باعث شد نفت خام برنت و نفت آمریکا هر دو بیشترین کاهش هفتگی خود را طی چند ماه گذشته تجربه کنند. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 1 دلار و 72 سنت معادل 2.32 درصد کاهش به 72 دلار و 97 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 1 دلار و 61 سنت معادل 2.36 درصد کاهش 66 دلار و 74 سنت معامله می‌شود.

نفت برنت حدود 12 درصد طی یک هفته گذشته کاهش قیمت داشته که بیشترین کاهش قیمت هفتگی آن از ماه دسامبر بوده‌است. نفت آمریکا هم 13 درصد در یک هفته گذشته پایین آمده که بزرگ‌ترین کاهش قیمت هفتگی آن را از آوریل گذشته نشان می‌دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد