اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بیشترین افزایش قیمت هفتگی برای طلا !

تقاضا برای طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن پس‌از ورشکستگی بانک سلیکون ولی آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین ورشکستگی بانکی از زمان بحران مالی 2008، افزایش یافته است.

به گزارش سایت طلا،پایین آمدن ارزش دلار قیمت طلا را در روز جمعه بالا برده است‌. طلا در آستانه بیشترین افزایش قیمت هفتگی از اواسط نوامبر قرار دارد. بحران بانکی جهانی تمایل سرمایه‌گذاران به طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 19 دلار افزایش به 1937 دلار رسید.

سهام جهانی روز پنجشنبه با انتشار اخباری مبنی بر اینکه گروه بزرگی از بانک‌ها در حال تزریق پول نقد به بانک وام‌دهنده آمریکا هستند و به عنوان راه نجاتی از سوی بانک ملی سوئیس به Credit Suisse ترس از بحران بانکی جهانی را کاهش داد، افزایش یافت.

قیمت طلا حدود 3.2 درصد طی یک هفته گذشته افزایش یافته و در آستانه سومین افزایش قیمت هفتگی قرار دارد. تقاضا برای طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن پس‌از ورشکستگی بانک سلیکون ولی آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین ورشکستگی بانکی از زمان بحران مالی 2008، افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید

طلا تمایل به افزایش قیمت دارد

بانک‌های بزرگ آمریکا در روز پنجشنبه 30 میلیارد دلار به بانک فرست ریپابلیک تزریق کردند تا این بانک را از این بحران بانکی گسترده نجات دهند. بانک کردیت سوئیس هم اعلام کرد 54 میلیارد دلار از بانک ملی سوئیس برای افزایش نقدینگی خود قرض می‌گیرد.

به‌نظر می‌رسد بحران بانکی به‌وجودآمده از قیمت طلا حمایت کرده‌است، چون احتمالاً بانک‌های مرکزی از سیاست افزایش نرخ بهره خود کوتاه می‌آیند. اما بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را 50 واحد در روز پنجشنبه به‌خاطر نگرانی درمورد تورم بالا افزایش داد. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 25 واحد در اجلاس ماه مارس افزایش دهد.

بالا رفتن نرخ بهره جهت مقابله با تورم هزینه نگه‌داری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار 0.2 درصد پایین آمده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده‌است.

قیمت نقره امروز با 1.81 درصد افزایش به 22 دلار و 9 سنت رسید و پلاتین با 1.19 درصد افزایش 988 دلار و 18 سنت معامله می‌شود.

به گزارش سایت طلا،قیمت نفت نیز حدود 1 درصد در روز جمعه پس‌از دیدار بین عربستان و روسیه و آرام شدن بازارها در بحبوحه انتظار افزایش تقاضا ازسوی چین افزایش یافت. بحران بانکی در آمریکا بازارهای مالی دنیا و بازار نفت را در این هفته مختل کرده بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 80 سنت معادل 1.07 درصد افزایش به 75 دلار و 50 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 75 سنت معادل 1.10 درصد افزایش 69 دلار و 10 سنت معامله می‌شود.

قیمت هر دوی این شاخص‌های نفتی در این هفته به پایین‌ترین رقم طی یک‌سال گذشته رسید و بیشترین کاهش هفتگی معادل 10 درصد را از ماه دسامبر تجربه کردند. ورشکستگی بانک سیلیکون ولی و سیگنیچر آمریکا باعث سقوط قیمت نفت و سایر سرمایه‌های جهانی در این هفته شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد