اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هوای این استان‌ها دوباره زمستانی می‌شود

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و ادامه وزش باد شدید موقت در برخی استان‌ها هشدار داد و به مسافران نوروزی توصیه کرد در انجام سفرهای نوروزی احتیاط کنند.

به گزارش سایت طلا و بر اساس هشدار نارنجی هواشناسی رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت، در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک برف امروز (چهارشنبه) و فردا (پنجشنبه) برخی مناطق کشور را فرا می‌گیرد.

این شرایط امروز (چهارشنبه) در استان‌های «خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه» و پنجشنبه در استان‌های «آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، خوزستان، ایلام، قزوین، البرز، تهران و مرکز و جنوب اردبیل» حاکم می‌شود. برای سایر استان‌ها بارندگی با شدت کمتر پیش‌بینی شده است.

فعالیت سامانه در مناطق ذکر شده سبب بروز اثرات مخاطره آمیزی همچون «لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت، خسارت به صنعت کشاورزی» می‌شود.

توصیه می‌شود در هنگام سفر با خودرو از به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی اطمینان کرده و از هرگونه اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز شود.

همچنین توصیه می‌شود از فعالیت‌های کوه‌نوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری شود.

«اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در نواحی سردسیر و آمادگی برای برف‌روبی توسط دستگاه‌های مربوطه» از دیگر توصیه‌ها برای مواجهه مناسب با این شرایط است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد