اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سومین ورشکستگی بزرگ بانکی در تاریخ آمریکا

فقط ۲ روز پس از اینکه بانک سیلیکون‌ولی به بزرگ‌ترین ورشکستگی بانکی پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی تبدیل شد، نهادهای تنظیم‌گر (regulators) ایالتی، بانک سیگنچر را در نیویورک بستند و سومین ورشکستگی بزرگ بانکی در تاریخ آمریکا رقم خورد.

به گزارش سایت طلا از وبگاه هیل، این شکست‌ها، با ایجاد تزلزل در چشم‌انداز مالی آمریکا، ثبات کلی سامانه بانکی این کشور را زیر سؤال برده است.

بانک سیلیکون ولی یک بانک مهم در حوزه فناوری محسوب می‌شد و بانک سیگنچر یکی از بانک‌های اصلی پذیرنده سپرده‌های ارز دیجیتال کریپتو بود.

بانک سیگنچر نیز مانند بانک سیلیکون‌ولی سپرده‌های بیمه‌نشده زیادی داشت. در پی سقوط بانک سیلیکون‌ولی مشتریان بانک سیگنچر میلیاردها دلار سرمایه خود را از این بانک خارج کردند؛ در نتیجه بخش خدمات مالی نیویورک، روز یکشنبه بانک سیگنچر را «به‌منظور محافظت از سپرده‌گذاران» توقیف کرد.

بنا بر اعلام بخش خدمات مالی نیویورک، این بانک تا پایان سال گذشته، بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار دارایی و نزدیک به ۸۹ میلیارد دلار سپرده داشت. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) بیش از ۷۹ میلیارد دلار از این سپرده‌ها را بیمه نکرده بود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد