اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیوستن ایران به معاهده پاریس مشروط به رفع تحریم‌هاست

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: اگر بخواهیم تعهداتی در خصوص محیط زیست انجام دهیم، حتماً مستلزم نبود تحریم‌هاست که بتوانیم تجهیزات وارد کنیم و مراودات مختلف فنی و مالی با دنیا داشته باشیم.

به گزارش سایت طلا ، «محمد دهقان» درباره آخرین وضعیت لایحه الحاق ایران به معاهده آب و هوایی پاریس گفت: ما جلسات کارشناسی برای بازبینی این لایحه داشتیم و نظرات سایر کارشناسان هم به دست ما رسیده است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور افزود: دستگاه‌ها نظرات متفاوتی درباره معاهده پاریس و الحاق ایران به آن دارند و ما با ارزیابی کارشناسی و تخصصی مسأله، دنبال این هستیم که به یک وحدت نظر در مجموعه حاکمیت در خصوص مسائل فنی و سیاسی و تصمیم گیری درباره این موضوع برسیم.

دهقان ادامه داد: ایران پیش از این به معاهده توکیو و معاهدات قبلی آب و هوایی ملحق شده اما مهم‌ترین مانعی که تا الآن موجب نپیوستن ما به معاهده پاریس شده، تحریم‌های آمریکا و اروپا بوده است.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم تعهداتی در خصوص محیط زیست انجام دهیم، حتماً مستلزم نبود تحریم‌هاست که بتوانیم تجهیزات وارد کنیم و مراودات مختلف فنی و مالی با جهان داشته باشیم؛ هر چند ما بدون نیاز به این معاهده، بیش از تعهدات خود به معاهدات زیست‌محیطی عمل کرده‌ایم و معتقد به اجرای آنها هستیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد