اونس طلا2296.91
مظنه14,836,000
18 گرم3,424,900
ارزش سکه33,425,508
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم24,000,000
ربع15,200,000

بدترین خبر برای طلا در ماه‌های آینده

طلا بدترین عملکرد ماهانه خود را در فوریه از ژوئن 2021 تجربه کرد که نتیجه‌ی ترس از افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا جهت مهار تورم بود.قیمت طلا به شدت به نرخ بهره فدرال رزرو حساس است و این بدترین خبر برای بازار در ماه‌های آینده به حساب می‌آید.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا امروز در بازارهای جهانی در حدود نیم درصد با کاهش ارزش دلار افزایش یافت اگرچه ترس از افزایش بیشتر نرخ بهره در ایالات‌متحده به دلیل تورم بالا، قیمت‌ها را محدود کرد.

قیمت هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 21 دلار افزایش به 1835 دلار رسید

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و شمش را برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند مقرون به صرفه‌تر کرد.

این فلز زرد در فوریه بدترین ماه خود از ژوئن ۲۰۲۱ را ثبت کرد و این نگرانی را ایجاد کرد که فدرال رزرو ایالات‌متحده افزایش بیشتری نرخ بهره را برای مهار تورم ایجاد کند. نرخ‌های بهره بالا جذابیت طلا را به‌عنوان یک محافظ تورم کاهش می‌دهد و در عین حال هزینه فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

با این حساب باتوجه به قیمت امروز طلا در دومین ماه سال ۲۰۲۳ میلادی بیش از ۵ درصد از ارزش خود را از دست داد و اکنون در سطوح پایین کانال ۱۸۰۰ دلاری نوسان می‌کند.

علاوه بر موضوعاتی که گفته شد موضع‌گیری‌های مقامات بانک مرکزی آمریکا نیز به ترس بازارها دامن زده است. اخیرا مقامات متعددی از سوی فدرال رزرو بیان کردند که مشخص نیست جنگ با تورم لجوج آمریکا کی تمام می‌شود و این موضع‌گیری‌ها احتمال تداوم افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را افزایش داده است. قیمت طلا به شدت به نرخ بهره فدرال رزرو حساس است و این بدترین خبر برای بازار در ماه‌های آینده به حساب می‌آید.

نظرسنجی روز سه‌شنبه نشان داد که اعتماد مصرف‌کننده در ایالات متحده به طور غیرمنتظره‌ای در ماه فوریه کاهش یافت و این کاهش در میان خانواده‌های با درآمد متوسط پایین‌تر متمرکز شد، اگرچه آمریکایی‌ها نسبت به بازار کار خوش‌بین‌تر شدند. بازارهای پول انتظار دارند که نرخ هدف فدرال رزرو ایالات‌متحده در ماه سپتامبر به ۵.۴۲۰ درصد برسد.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌های تورم قوی، بازده اوراق قرضه منطقه یورو را در روز سه‌شنبه به بالاترین میزان در بیش از یک دهه گذشته رساند و انتظارات برای اوج نرخ بهره اصلی بانک مرکزی اروپا را به تقریباً چهار درصد رساند.

دراین‌بین، اطلاعات رسمی نشان می‌دهند فعالیت کارخانه‌ای در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلا در دنیا با بالاترین سرعت طی یک دهه گذشته در ماه فوریه افزایش یافته است.

قیمت نقره امروز با 0.61 درصد افزایش به 21 دلار و 20 سنت رسید و پلاتین با 0.50 درصد افزایش 960 دلار و 84 سنت معامله می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد