اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ادعای اوکراین در خصوص انهدام ۶۱۰ پهپاد ایرانی طی ۶ ماه گذشته

نیروی هوایی اوکراین ادعا کرد که از سپتامبر سال گذشته میلادی تاکنون ۶۵۰ موشک روسی و ۶۱۰ پهپاد ساخت ایران را منهدم کرده است.

به گزارش سایت طلا ، شبکه العربیه در گزارشی به نقل از نیروی هوایی اوکراین ضمن تکرار ادعای مشارکت پهپاد‌های ایرانی در جنگ روسیه و اوکراین مدعی شد از ماه سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور سال جاری شمسی) تاکنون ۶۵۰ موشک روسی و ۶۱۰ پهپاد ساخت ایران را منهدم کرده است.

به نوشته العربیه این پهپاد‌ها بخشی از حملات اخیر روسیه بودند.

پیشتر، سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین مدعی شده بود ارتش کی یف از سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۵۰۰ پهپاد ساخت ایران را سرنگون کرده است.

پیش از این، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی ادعا کرد ایران تاکنون ۱۷۰۰ فروند پهپاد انتحاری برای جنگ در اوکراین به روسیه داده که در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.

در همین حال، اخیرا سنای آمریکا با تکرار اتهام زنی‌های خود علیه ایران در خصوص کمک پهپادی به روسیه، از دولت بایدن خواسته هرچه سریع‌تر سامانه‌هایی را برای مقابله با پهپاد‌های ایران تولید کند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال هم به نقل از منابع آگاه در یکی از کشور‌های همسو با آمریکا مدعی شده تهران - مسکو در حال همکاری برای ساخت کارخانه جدیدی در روسیه برای تولید پهپاد طراحی ایران هستند. با این وجود مسکو تاکید کرد این ادعا صحت ندارد و این روسیه است که بر روی قدرت پهپادی تمرکز کرده است.

آمریکا و غرب از توانایی ایران در حوزه پهپاد‌ها نگران بوده و ایران را به دلیل همکاری با روسیه در این حوزه مورد تحریم قرار دادند، اما ایران تاکید کرده است محدودیت‌های مربوط به تسلیحات ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ رسما خاتمه یافته و از آن زمان، انتقال تسلیحات به، یا از ایران، دیگر مشمول قطعنامه ۲۲۳۱ نمی‌شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد