اونس طلا2294.26
مظنه14,766,000
18 گرم3,408,700
ارزش سکه33,267,798
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

صنعت طلا و جواهر در مسیر پیشرفت

نوآوری و خلاقیت در کنار مهارت، صنعت طلا و جواهر کشورمان را در مسیر پیشرفت و رقابت با کشورهای منطقه و دنیا قرار داده است.

نوآوری و خلاقیت در کنار مهارت، صنعت طلا و جواهر کشورمان را در مسیر پیشرفت و رقابت با کشورهای منطقه و دنیا قرار داده است.

به گزارش سایت طلا؛ ایران جزو ۷ کشور تولید کننده طلا در دنیا و جزو ۱۰ کشور مصرف کننده این صنعت است.

به گفته محمد مهدی برادران معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، توان تولید داخل در حوزه ساخت ماشین آلات نه تنها اثر تحریم را در این صنعت رفع کرد، بلکه موجب شد تا ماشین آلات در کنار مصنوعات طلا و نقره صادر شود و اکنون کشور‌های مختلفی از جمله کشور‌های اروپایی متقاضی ماشین آلات تولید داخل هستند.

ساخت ماشین آلات نقطه قوت صنعت طلا

آقای محمدمهدی برادران گفت: ماشین آلات تخصصی یکی از حوزه‌هایی است که در کنار صنعت طلا، نقره و فلزات گرانبها در لیست تحریم‌ها قرار گرفته بود، اما اکنون با کمک متخصصان داخلی و مجموعه‌های بزرگ صنعتی، توان ساخت ماشین آلات مدرن در این صنعت فراهم شده است.

وی افزود: توان تولید داخل در حوزه ساخت ماشین آلات نه تنها اثر تحریم را در این صنعت رفع کرد، بلکه موجب شد تا ماشین آلات در کنار مصنوعات طلا و نقره صادر شود و اکنون کشور‌های مختلفی از جمله کشور‌های اروپایی متقاضی ماشین آلات تولید داخل هستند.

برادران با اشاره به ارتقای توان کمی و کیفی تولید در حوزه مصنوعات طلا و نقره نیز گفت: صنعت طلا و نقره جزو اولین صنایع تحریمی بود که با همت مجموعه تولیدکنندگان و صادرکنندگان، واحد‌های تولیدی هم برای تامین نیاز داخل و هم بازار‌های صادرات برنامه ریزی کرده و توان تولید خود را افزایش دادند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت، حوزه طراحی و ساخت ماشین آلات را یکی از نقاط قوت صنعت کشور در حوزه در طلا و جواهر عنوان کرد و افزود: ایران از جمله کشور‌های مطرح و توانمند در حوزه هنرمندان و طراحان صنعت طلا با محوریت صنایع خلاق است و آموزش‌های متنوعی در دفتر صنایع خلاق وزارت صمت نیز برای ارتقای مهارت آموزی در این حوزه برنامه ریزی شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد