اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دست زدن به این جوش ها، خطر مرگ دارد!!

آیا می دانستید که جوش هایی وجود دارد که اگر در قسمت های خاصی از بدن بیرون بزنند، خطر مرگ دارند؟

وقتی صحبت از آکنه یا جوش می شود، با هزاران دلیل و علت و درمان روبرو می شویم . آیا می دانستید که جوش هایی وجود دارد که اگر در قسمت های خاصی از بدن بیرون بزنند، خطر مرگ دارند؟

مثلث مرکزی صورت شما که شامل بینی و لب بالایی می شود و به آن مثلث خطر یا مثلث مرگ می گویند. این ناحیه شامل پل بینی و گوشه های دهان می شود.

علت خطرناک بودن این جوش ها این نیست که جای آن روی صورت شما می ماند، دست زدن به آنها به این دلیل خطرناک است که اگر آن را فشار دهید یا بترکانید باعث می شوید که عفونت به مغزتان منتقل شود.

دست زدن به یک جوش در این ناحیه می تواند به معنای واقعی کلمه شما را بکشد. از آنجایی که خون شما از طریق رگ‌های این ناحیه به پشت سرتان منتقل می‌شوند، اگر یک جوش را در مثلث خطر دستکاری کنید و آن عفونی شود، می‌تواند منجر به از دست دادن بینایی، مننژیت، آبسه مغزی یا حتی مرگ شود.

شما می‌توانید تمام جوش‌هایی را که روی بدنتان است، دستکاری کنید اما به مثلث مرگ ‌بار دست نزنید . این مثلث روی صورت شما آنقدر خطرناک و مرگ آور است که علم پزشکی این اسم را روی آن گذاشته است. ایجاد جوش در این ناحیه می تواند منجر به سایر شرایط جدی‌تر مانند آبسه مغزی، عفونت مغزی، آسیب به اعصاب صورت، فلج عضلات چشم، مننژیت، ذات‌الریه، آمبولی سپتیک، عفونت استاف و حتی سکته شود.

اگر جوشی در این ناحیه دارید و باید از شر آن خلاص شوید، اگرچه توصیه نمی‌شود، اما می توانید از یک دستمال گرم، بخور صورت و بخار توی حمام کمک بگیرید تا منافذ پوستتان باز شود. همیشه قبل از اینکه دست‌هایتان را به صورت‌تان بمالید، آن‌ها را بشویید، از ناخن‌هایتان برای دستکاری کردن جوش ها استفاده نکنید و اگر جوش زدید، ناحیه مورد نظر را تمیز نگه دارید و روی آن کرم ضد باکتری بزنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد