اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هشدار رئیس پلیس کنگره آمریکا درباره خطر حمله دوباره به آن

رئیس پلیس کنگره آمریکا درباره تهدید شورش جدید مشابه حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره هشدار داد.

به گزارش سایت طلا، «تام منگر» رئیس پلیس کنگره آمریکا درباره تهدید شورش جدید مشابه حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا هشدار داد.

او در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به وضعیت قطبی شده ملت ما، حمله‌ای مشابه حمله‌ای که دپارتمان ما شش ژانویه ۲۰۲۱ متحمل شد، می‌تواند دوباره انجام شود». وی افزود: اگر این اتفاق غیرقابل تصور رخ دهد، ما آماده خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وی، پلیس کنگره آمریکا بیش از ۱۰۰ پیشرفت قابل توجه را در دو سال گذشته برای کنترل چنین حادثه‌ای اجرایی کرده، از جمله مشارکت قوی با ده‌ها آژانس مجری قانون داخل و اطراف واشنگتن.

ششم ژانویه ۲۰۲۱ بعد از این که دونالد ترامپ ادعا کرد، نتایج انتخابات به دلیل تقلب در آن نامعتبر است، حامیان وی به ساختمان کنگره هجوم بردند تا مانع جلسه قانونگذاران برای تایید پیروزی جو بایدن شوند. دستکم پنج نفر در جریان این حمله کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، محاصره شش ژانویه بزرگترین حمله به کنگره آمریکا از زمانی بود که ارتش بریتانیا این ساختمان و سایر بناهای مهم را در جنگ ۱۸۱۲ به آتش کشید. این حادثه به دومین استیضاح ترامپ از سوی مجلس نمایندگانِ در کنترل دموکرات‌ها منجر شد که رئیس‌جمهور وقت را به تحریک شورش متهم کردند. این حادثه همچنین به تحقیقات کنگره و صدها مورد پیگرد قانونی افراد متهم به دست داشتن در آن منتهی شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد