اونس طلا2332.71
مظنه14,906,000
18 گرم3,441,000
ارزش سکه33,583,218
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

مخالفت کرملین با تعیین سقف برای قیمت نفت و گاز

سخنگوی کرملین اعلام کرد مسکو با از بین بردن سیستم قیمت گذاری بازار نفت و گاز موافقت نخواهد کرد.

به گزارش سایت طلا ، دیمیتری پسکوف ، سخنگوی کرملین با اشاره به اینکه مسکو با از بین بردن سیستم قیمت گذاری بازار نفت و گاز موافقت نخواهد کرد، گفت از نظر روسیه، تعیین سقف برای قیمت نفت و گاز قابل قبول نیست.

وی در گفتگوی خبری گفت هیچ سقفی برای قیمت نفت و گاز نخواهیم پذیرفت و به رغم اینکه قیمت آن‌ها بسیار بالاست؛ اما تعیین سقف برای قیمت نفت و گاز به منزله مداخله در روند تعیین قیمت در بازار محسوب می‌شود. اگر اکنون با تعیین سقف کنونی موافقت کنیم، در آینده باید با سقفی موافقت کنیم که برای منافع روسیه زیان آور است.

پیشتر، کادری سیمسون، کمیسر انرژی اروپا گفت جایگزینی کل گاز روسیه با منابع جایگزین برای اروپا امکان‌پذیر نیست.

ائتلافی از کشور‌ها به سرکردگی آمریکا و اروپا با اعمال سقف قیمتی قابل تنظیم ۶۰ دلاری برای نفت روسیه به دنبال کاهش درآمد روسیه از صادرات انرژی هستند. اروپا پس از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین در ۲۴ فوریه، از روسیه به عنوان تامین کننده انرژی دور شد.

پروژه‌های اتصال این قاره به منابع جدید انرژی شامل روی آوردن به آمریکا به عنوان تامین کننده سوخت و برنامه‌های اسلوونی برای ساخت خط لوله به مجارستان برای گاز الجزایر است. با این حال، مجارستان هنوز حدود ۸۵ درصد گاز خود را از روسیه دریافت می‌کند.

همچنین کشور‌های اتحادیه اروپا اخیرا بر سر سقف قیمت پویای گاز معادل ۱۸۰ یورو در هر مگاوات ساعت توافق کردند. شورای اتحادیه اروپا که ریاست آن را کشور چک بر عهده دارد، اعلام کرد اگر قیمت جهانی گاز از ۱۸۰ یورو در هر مگاوات ساعت فراتر رفت، این سقف قیمت اجرایی خواهد شد.

در صورت افزایش قیمت جهانی گاز، از این سازوکار جدید استفاده خواهد شد؛ به گونه‌ای که اگر این افزایش برای سه روز متوالی ادامه داشته باشد، این توافقنامه تنها برای مدت دو هفته اجرا می‌شود و این بدان معنی است که ممکن است توافق صورت گرفته به هیچ وجه استفاده نشود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد