اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

6 نشانه فردی که اعتیادش را از شما مخفی می کند

کنار آمدن با این واقعیت که کسی که دوستش دارید معتاد است، سخت است.اگر شک دارید که او اعتیادش را از شما پنهان می کند، بهتر است که از نشانه های آن مطلع باشید تا بتوانید به او کمک کنید تا درمان شود.

کنار آمدن با این واقعیت که کسی که دوستش دارید معتاد است، سخت است.اگر شک دارید که او اعتیادش را از شما پنهان می کند، بهتر است که از نشانه های آن مطلع باشید تا بتوانید به او کمک کنید تا درمان شود.

ما در سایت طلا ۶ نشانه برایتان آوردیم که نشان می دهد ، آن شخص اعتیادش را از شما پنهان می کند. فراموش نکنید که همه ی این نشانه ها باید وجود داشته باشند:

رفتار پنهانی یا مشکوک

رفتار پنهانی یا فراری یکی از رایج ترین علائم اولیه اعتیاد است. اگر رفتار او ناخودآگاه تغییر می کند یا وقتی از او سؤال میپرسید طفره میرود، این یک نشانه است که او سعی می کند چیزی را از شما پنهان کند.

تغییرظاهری

اگر ظاهر او تغییر کرد و هر روز این تغییر بیشتر شد، نشانه اعتیاد است. این تغییرات شامل کاهش یا افزایش وزن، سیاهی زیر چشم، عدم مراقبت از ظاهر، عدم تمایل به بهداشت شخصی و تغییر در الگوی خواب است.

مشکلات مالی

یکی دیگر از علائم رایج اعتیاد، مشکلات مالی است. اگر او با وجود اینکه کار می کند، از شما یا دیگران پول قرض میکند یا بدون هیچ دلیل منطقی صورتحسابها را پرداخت نمی کند، ممکن است به این دلیل باشد که او پول خود را صرف خرید مواد مخدر میکند.

بی ثباتی عاطفی

افرادی که اعتیاد دارند، از لحاظ عاطفی بی ثبات هستند .مواد مخدر سیستم عصبی را بهم می ریزد و باعث اختلال در ترشح هورمون ها و مواد شیمیایی در مغز می شود که منجر به افزایش سطح اضطراب، افسردگی و غم و اندوه می شود.

عدم انجام مسئولیت ها

افرادی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند، اغلب در انجام مسئولیت های خود با مشکل مواجه می شوند، زیرا ذهن آنها مشغول به دست آوردن، استفاده و پنهان کردن ماده ای است که به آن اعتیاد دارند.

انزوا

پس از اعتیاد، فرد تغییرات قابل توجهی در شخصیت و رفتارش را تجربه می کند. آنها بیشتر گوشه گیرمی شوند و دیگر به فعالیت هایی که قبلا برایشان مهم بوده علاقه ندارند. آنها رابطه شان را با دیگران قطع می کنند و با خانواده و دوستانشان بد رفتاری می کنند.

کنار آمدن با این تغییرات برای خانواده آنها سخت است، اما باید به خاطر داشته باشند که اعتیاد یک بیماری قابل درمان است .

اگر فکر میکنید کسی که دوستش دارید با اعتیاد دست و پنجه نرم میکند، مهمترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که با او صحبت کنید و حرف هایش را بشنوید. با دلسوزی و بدون قضاوت با او صحبت کنید. به او بگویید که نگران سلامتیش هستید. او باید احساس کنند که کسی او را درک می کند و از او حمایت می کند.

اگر می خواهد درمان شود، به او کمک کنید تا بهترین و مؤثرترین راه درمان را انتخاب کند. اگر نمی خواهد درمان شود، به خواسته های او احترام بگذارید، اما به ابراز نگرانی خودتان ادامه دهید و به او بگویید که هروقت بخواهد درمان شوند در کنار او هستید و به او کمک می کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد