اونس طلا2394.45
مظنه16,336,000
18 گرم3,771,100
ارزش سکه36,805,008
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,500,000
نیم26,100,000
ربع16,100,000

این ۹ برند گوشی بالاترین میزان رضایت مشتریان در جهان را داشته است

اپل بار دیگر به عنوان بهترین برند سازنده گوشی های تلفن همراه با بالاترین میزان رضایت مشتریان معرفی شد. در رده‌های بعدی این لیست هم برندهای چینی هواوی و شیائومی قرار دارند.

به گزارش سایت طلا، اپل بار دیگر به عنوان بهترین برند سازنده گوشی های تلفن همراه با بالاترین میزان رضایت مشتریان معرفی شد. در رده‌های بعدی این لیست هم برندهای چینی هواوی و شیائومی قرار دارند.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۲۰۲۲، موسسه آماری chnbrand که نام شناخته‌شده رده‌بندی و مشاوره خرید محصول در چین به شمار می‌رود، برترین برندهای گوشی جهان با بیشتری میزان رضایت مشتریان را اعلام نمود. Chnbrand این رتبه‌بندی را بر اساس شاخصی تحت نام شاخص رضایت مشتریان انجام می‌دهد که در ادامه در خصوص آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

نه برند برتری که در سال ۲۰۲۲ موفق به کسب بالاترین رضایت مشتریان شدند، به ترتیب مطابق زیر هستند:

اپل

هواوی

شیائومی

اوپو

آنر

iQOO

ردمی

ویوو

سامسونگ

همان گونه که از این لیست پیداست، سه برند اپل، هواوی و شیائومی به ترتیب با کسب امتیازات ۸۶.۲ و ۸۵.۵ و ۸۳.۱ در رده‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند. رتبه‌بندی سه برند اول این لیست نسبت به سال ۲۰۲۱ تغییر چندانی نداشته است. با این وجود، رتبه های چهارم تا نهم لیست دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند. به طور خاص، اوپو با چهار پله صعود در مقایسه با سال گذشته، در رتبه چهارم لیست ایستاده و آنر سقوطی یک رتبه‌ای را تجربه کرده و در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

همچنین دو برند iQOO و ردمی هم تازه‌واردهای لیست در سال 2022 به شمار رفته و به ترتیب در جایگاه‌های ششم و هفتم جای گرفته‌اند. بعلاوه، ویوو و سامسونگ هم برندهایی هستند که در مقایسه با پارسال به ترتیب سه و دو رتبه سقوط را تجربه کرده و در جایگاه‌های هشتم و نهم ایستاده‌اند.

نحوه سنجش رضایت مشتریان از برندهای گوشی ساز چگونه است؟

شاخص رضایت مشتریان گوشی های هوشمند تحت تاثیر سه پارامتر وفاداری به برند، رضایت کلی و رضایت پارامتری قرار دارد. امتیاز وفاداری مشتری اپل برابر با ۸۶.۸ است که بالاتر از رتبه‌های بعدی لیست، یعنی هواوی و شیائومی است. با این وجود، در دو سنجه دیگر، هواوی امتیازات بالاتری را در مقایسه با اپل و شیائومی کسب کرده است.

مقایسه برندهای برتر سال ۲۰۲۲ با بهترین‌های سه سال گذشته

برای مقایسه، بهتر است بدانید که نه برند برتری سال ۲۰۲۱ از نظر امتیاز مشتریان به ترتیب اپل، هواوی، شیائومی، آنر، ویوو، وان پلاس، سامسونگ، اوپو و میزو بودند.

همچنین در سال ۲۰۲۰ هم چینش برترین برندها از حیث جلب رضایت مشتری به ترتیب به صورت هواوی، اپل، اوپو، سامسونگ، ویوو، شیائومی، میزو، آنر و لنوو بود.

گوشی رضایت مشتریان

شیائومی و آنر دو برندی بودند که در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با ۲۰۲۰ عملکرد بهتری داشته و به ترتیب سه و چهار پله صعود را تجربه کردند. از سوی دیگر، برندهای آنر و ویوو در سال ۲۰۲۲ نسبت به ۲۰۲۱ عملکرد ضعیف‌تری را ارائه دادند و به ترتیب یک و سه پله‌ سقوط را تجربه کردند. همچنین وان پلاس هم در لیست برترین برندهای سال ۲۰۲۲ حضور ندارد تا روزهای نه چندان روشن این کمپانی همچنان ادامه داشته باشد.

جمع بندی

با بررسی شاخص‌های رضایت مشتریان از برندهای گوشی ساز دنیا در هفت سال گذشته می‌توان نتیجه گرفت که این بازار به تعادلی نسبی رسیده است. برندهای قدرتمند، هر سال قدرتمندتر از قبل ظاهر می‌شوند و برندهای نوپا نیز هر از گاهی در لیست ظاهر شده و در صورت عدم ثبات در جلب رضایت مشتری سال دیگر از لیست خارج می‌شوند.

باید منتظر ماند و دید در سال ۲۰۲۳ اوضاع برای برندهای گوشی ساز چگونه پیش خواهد رفته و کدام برندها در جلب رضایت مشتریان قدرتمندتر عمل خواهد کرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد