اونس طلا2314.72
مظنه14,817,000
18 گرم3,420,500
ارزش سکه33,382,701
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

این استان ها از امشب سفید پوش می شوند

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد و اعلام کرد:تا آخر هفته در برخی مناطق کشور بارش بارن و برف ادامه دارد.

به گزارش سایت طلا، سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز جمعه خبر داد و اعلام کرد:تا آخر هفته در برخی مناطق کشور بارش بارن و برف ادامه دارد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وش باد پدیده غالب بوده و در ارتفاعات جنوبی کرمان بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. به‌تدریج از اوایل شب در غرب گیلان و شرق اردبیل افزایش ابر و بارش آغاز می‌شود.

فردا سه‌شنبه گستره بارش‌ها شمال آذربایجان شرقی،‌ اردبیل، گیلان،‌ مازندران،‌گلستان و خراسان شمالی را در بر می‌گیرد که در ارتفاعات رشته کوه البرز و مناطق سردسیر بارش‌ها به شکل برف است. در این روز شدت بارش‌ها برای استان‌های گیلان و غرب مازندران است.

روز چهارشنبه بارش‌ها در این مناطق ادامه دارد و به‌تدریج از بعدازظهر از میزان بارش در این مناطق کاسته خواهد شد و در مناطقی از غرب کشور افزایش ابر و بارش‌های پراکنده آغاز می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه علاوه بر گیلان در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور افزایش ابر و بارش روی می‌دهد. روز جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در غرب،‌جنوب غرب، مناطقی از جنوب و مرکز،‌ دامنه‌های جنوبی البرز و گیلان و مازندران بارش پیش بینی شده است.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نوار شمالی کشور به‌ویژه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش دما روی می‌دهد. همچنین از روز،‌سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش می‌یابد.

توصیف سامانه: تداوم پایداری جو، آلودگی همراه با انباشت آلاینده‌های هوا

زمان شروع: دوشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۸

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۹

نوع مخاطره: سکون هوا، پیش‌بینی افزایش شاخص و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۸: تهران و کرج

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۹: تهران و کرج

اثر مخاطره: افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم.

توصیه: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تأکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد و ارتفاع موج

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در سواحل خلیج فارس بین ۱ تا ۱.۵ متر در فراساحل تا ۲.۵ متر

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۸: تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه‌سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی.

توصیه: محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به‌ویژه در فراساحل.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد