اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تداوم مداخله غرب در امور داخلی ایران

شماری از مقام‌های مشارکت کننده در آستانه برگزاری آخرین نشست سال ۲۰۲۲ میلادی شورای اروپا، به تکرار اظهارات مداخله‌جویانه درباره امور داخلی ایران پرداخته و از تداوم اغتشاشات حمایت کردند.

به گزارش سایت طلا ، اولاف شولتس صدراعظم آلمان به عنوان کشوری که در طول تاریخ سوابق تیره و تاری در ارتباط با حقوق بشر دارد، باردیگر درباره حوادث اخیر ایران ادعاهایی را مطرح کرد. او که اخیرا مواضع تندی را در قبال ایران در پیش گرفته است، رفتار تهران با آشوبگران را غیر «قابل قبول» توصیف کرد.

اظهاراتی که از سوی رئیس جمهوری فرانسه، امانوئل مکرون نیز تکرار شد و وی در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت که موضع او درقبال ایران از ابتدای حوادث اخیر روشن بوده است.

این درحالیست که وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز دوشنبه گذشته بسته تحریمی جدیدی را به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای مشارکت ایران در جنگ اوکراین وضع کردند.

جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به استفاده ابزاری و سیاسی کردن موضوع حقوق بشر هشدار داده و ضمن محکوم کردن این اقدامات تاکید کرده است که رویکرد غیرسازنده غرب هیچ کمکی به ارتقای حقوق بشر در هیچ کشوری یا جامعه جهانی نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر در اظهاراتی تصریح کرد: سوابق کشورهایی که در حال پیشگامی برای استفاده ابزاری از حقوق بشر هستند، بسیار تیره و تار است. آن‌ها در طول تاریخ جنایات زیادی علیه بشریت مرتکب شده‌ و صلح و امنیت بشریت را به خطر انداخته اند و جان هزاران انسان‌ها را در جنگ‌ها و مداخلات غیرقانونی مختلف قربانی امیال سیاسی خود کردند.

وی خاطر نشان کرد که تحرکات آن‌ها «به جایی نخواهد رسید و معتقدیم ادعاهای حقوق بشری علیه کشورهای مستقل و استفاده از آنها برای پیشبرد اهداف سیاسی مخل روند ارتقای موضوع حقوق بشر به عنوان موضوع دارای جایگاه رفیع در جامعه جهانی است. »

به گزارش سایت طلا، آخرین نشست سال ۲۰۲۲ میلادی سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) در بروکسل برگزار می‌شود. بر اساس گزارش تارنمای اتحادیه اروپا، جنگ اوکراین، بحران انرژی، اوضاع اقتصادی، مسائل امنیتی و روابط خارجی محور نشست سران کشورها عنوان شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد