اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هشدار صدراعظم آلمان نسبت به وقوع جنگ سرد جدید در جهان

اولاف شولتس صدراعظم آلمان نسبت به شکل‌گیری یک جنگ سرد جدید با تقسیم کردن جهان به بلوک ها هشدار داد و خواستار به کارگیری تمامی تلاش ها در جهت ایجاد مشارکت های جدید شد.

به گزارش سایت طلا، شولتس در مقاله ای برای نشریه فارین افرز نوشت: غرب باید از ارزش های دموکراتیک دفاع و از جوامع آزاد محافظت کند. اما ما باید از وسوسه تقسیم مجدد جهان به بلوک ها اجتناب کنیم.

صدراعظم آلمان راهبرد امنیت ملی جدیدی را ترسیم کرد که تهدیدهای روسیه را مورد توجه قرار می دهد.

وی ادامه داد: در سه دهه گذشته، تصمیماتی در ارتباط با امنیت آلمان و تجهیزات نیروهای مسلح این کشور در دورنمای اروپا در صلح اتخاذ شده است. اکنون پرسش راهنما این است که ما و متحدانمان باید با چه تهدیدهایی به ویژه بی درنگ از سوی روسیه در اروپا مقابله کنیم.

بنا بر اعلام شولتس، تهدیدهایی از این دست شامل حملات احتمالی به قلمروی متحدان، جنگ سایبری و حتی احتمال دور حمله هسته ای است.

غرب مدعی است که روسیه به دنبال آغاز جنگ هسته ای است و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز استفاده احتمالی مسکو از سلاح هسته ای را اشتباه فوق العاده جدی دانسته است.

از سویی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه غرب را متهم می کند که می‌خواهد روسیه را نابود کند و تاکید دارد که از "همه ابزارهای موجود" برای محافظت از روسیه استفاده خواهد کرد و این می‌تواند شامل سلاح‌های هسته‌ای هم باشد.

شولتس به طور ویژه به روسیه و چین به عنوان دو کشوری که یک جهان چند قطبی را تهدید می کنند، اشاره کرد و خواستار اتحاد قوی اروپا و ترانس آتلانتیک برای غلبه بر آن شد.
وی نوشت: مشارکت ترانس آتلانتیک برای مقابله با چالش تهدید روسیه، حیاتی است و چرخش چین به سمت انزوا و رویکرد این کشور نسبت به تایوان مستلزم تشکیل شراکت های جدید و قوی تر اروپا و آمریکای شمالی با کشورهای سراسر جهان است.
وی در ادامه این مقاله نوشت: آلمانی ها قصد دارند ضامن امنیت اروپا شوند که متحدان مان از ما انتظار دارند و مدافع راه‌حل‌های چندجانبه برای مشکلات جهانی باشند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد