اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه از شر بوی سیر یا پیاز در دهان خلاص شویم

بسیاری از درمان‌های خانگی می‌توانند از بوی بد دهان ناشی از خوردن سیر و پیازجلوگیری کرده یا آن را از بین ببرند. ما در سایت طلا، ۱۱ روش از بین بردن بوی دهان ناشی از خوردن سیر و پیاز را برای شما آوردیم.

سیر و پیاز به غذاها طعم می بخشند و خواص بسیاری دارند. متأسفانه، هر دو باعث بوی بد دهان می شوند که به آن هالیتوز هم می گویند، به خصوص زمانی که خام مصرف شوند. این بو ناشی از گوگرد در سیر و پیاز است.

خوشبختانه، بسیاری از درمانهای خانگی میتوانند از بوی بد دهان ناشی از خوردن سیر و پیازجلوگیری کرده یا آن را از بین ببرند.

ما در سایت طلا، ۱۱ روش از بین بردن بوی دهان ناشی از خوردن سیر و پیاز را برای شما آوردیم.

آب بنوشید

نوشیدن آب بعد از غذا باقی مانده سیر یا پیاز را از زبان یا بین دندان ها شستشو می دهد و تولید بزاق را افزایش می دهد که موجب حذف برخی از باکتری های تولید کننده بو از دهان می شود.

مسواک بزنید و نخ دندان بکشید

باکتری ها معمولاً در پلاک روی دندان ها و زیر خط لثه یافت می شوند. مسواک زدن دندان ها و نخ دندان کشیدن بعد از غذا به میزان قابل توجهی تعداد باکتری ها را در دهان کاهش می دهد .

زبان را مسواک بزنید

زبان ، سقف دهان و پشت زبان مکان ایده آلی برای تجمع باکتری ها است. مسواک زدن این نواحی، سلول های مرده پوست، میکروب ها و ذرات ریز غذا را از بین می برد.

استفاده از دهانشویه

یک دهانشویه با بوی قوی، مانند یک دهانشویه حاوی نعناع، ​​می تواند بوی سیر یا پیاز را از بین ببرد.

میوه و سبزیجات تازه بخورید

خوردن سبزیجات و میوه جات تازه همراه یا بعد از غذا بوی سیر و پیاز را از بین می برد. مطالعات نشان دادند که خوردن سیب خام یا کاهوی خام بوی سیر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

خوردن برگ گیاهان

جویدن برگهای نعناع و جعفری ، یک درمان قدیمی برای از بین بردن بوی سیر و پیاز است. این گیاه دهان را تمیز می کند و بوی نامطبوع را از بین می برد.

سرکه سیب را امتحان کنید

نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب محلول در آب قبل یا بعد از غذا ، شما را از شر بوی سیر یا پیاز خلاص می کند.

یک فنجان چای سبز بنوشید

مطالعات نشان داده که چای سبز بوی بد دهان را سریعتر از نعناع، ​​آدامس، یا محصولی حاوی روغن جعفری از بین می برد. چای سبز فواید بسیاری برای سلامت دهان دارد. مطالعه دیگری نشان داد که دهانشویه های حاوی کاتچین، که ترکیبات مفید موجود در چای سبز را دارد، میتواند باکتری ها را کاهش دهد.

آدامس بجوید

جویدن آدامس با طعم نعنایی می تواند بوهای نامطبوع را از بین ببرد. خوردن آدامس موجب افزایش تولید بزاق می شود و به شستشوی باکتری ها و ذرات غذا کمک میکند. طبق گفته انجمن دندانپزشکی آمریکا، جویدن آدامس بدون قند به مدت ۲۰ دقیقه بعد از غذا ، خطر پوسیدگی دندان را کاهش می دهد.

شیر بنوشید

نوشیدن یک لیوان شیر بعد از خوردن سیر و پیاز، غلظت ترکیبات حاوی گوگرد را در دهان کاهش میدهد .تحقیقات نشان داده است که شیر پرچرب در کاهش بو موثرتر از شیر بدون چربی است.

آب لیمو بنوشید

آب لیمو ، به خنثی کردن بوی پیاز یا سیر در تنفس کمک می کند. سعی کنید کمی آب لیموی تازه را بعد از یک وعده غذایی سرشار از پیاز یا سیر بنوشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد