اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هفته ای نزولی در انتظار طلا

بازار طلا واکنش چندانی به آخرین داده‌های اقتصادی نشان نمی‌دهد زیرا دلار آمریکا شاهد حرکت تازه‌ای در حال حرکت به آخر هفته است.

به گزارش سایت طلا، تحلیل‌ها نشان می‌دهند بازار طلا همچنان تحت فشار است و حمایت جدید در حدود ۱۷۵۰ دلار در هر اونس را آزمایش می‌کند.

اظهارات جیمز بولارد، یکی از مقامات فدرال رزرو آمریکا مبنی براین‌که ادامه روند افزایش نرخ بهره تنها راه برای مهار تورم و پایین آوردن آن تا هدف 2 درصد است، باعث کاهش قیمت طلا و سایر سرمایه‌های مخاطره‌آمیز مانند نفت و بازار سهام در این هفته شد .

قیمت طلا پیش از تعطیلی بازار با 14 دلار کاهش به ۱۷۵۱ دلار رسید.

قیمت طلا کم‌تر از 1 درصد طی هفته گذشته کاهش یافت و تنها نیم درصد در روز جمعه پایین آمد و مرز 1750 دلار را حفظ کرد. اما محرکی که باعث بهترین عملکرد طلا طی 39 ماه گذشته شده بود ازبین‌رفته است.

شاخص دلار که ارزش آن را در برابر سایر ارزهای بزرگ دنیا مانند یورو، ین، پوند، دلار کانادا، کرون سوئد و فرانک سوئیس نشان می‌دهد، 0.7 درصد طی یک هفته گذشته افزایش یافته است، درحالی‌که 4 درصد در هفته گذشته کاهش یافته بود. دلیل بالا رفتن ارزش دلار را می‌توان احتمال افزایش دوباره نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در اجلاس آینده آن دانست. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

بازار طلا واکنش چندانی به آخرین داده‌های اقتصادی نشان نمی‌دهد زیرا دلار آمریکا شاهد حرکت تازه‌ای در حال حرکت به آخر هفته است و معامله‌گران فلزات گرانبها به دنبال جرقه‌ای از اخبار برای افزایش بیشتر قیمت هستند.

با توجه به نوسانات قیمتی امروز طلا در بازارهای جهانی طلا در آستانه ثبت یک هفته نزولی قرار گرفته است. این در حالی است که قیمت طلا در دو هفته قبل از آن رشد قابل توجهی داشته است و از میانه کانال قیمتی 1600 دلاری تا نزدیکی مرز 1790 دلار پیش رفته است.

با این وجود بر اساس نظر تحلیل گران در مقطع کنونی طلا دو عامل مختلف را مد نظر دارد که به نوعی نیز این دو عامل در مقابل هم قرار دارند. از سویی گزارش های اقتصادی مربوط به آمریکا است که حکایت از آغاز مسیر نزولی تورم دارد. هم تورم ماه اکتبر نشان می داد که تورم نزولی شده است و هم از سوی دیگر تورم تولیدکننده این کشور نیز که به نوعی پیش نگر تورم محسوب می شود نیز کاهشی شده است. این موضوع بازار صعودی ها در بازار را امیدوار می کند که فدرال رزرو در نشست های بعدی خود در مورد افزایش نرخ بهره می تواند انعطاف بیشتری از خود نشان دهد.

اما سوی دیگر ماجرا این است که احتیاط فدرال رزرو سبب احتیاط بازار شده است. به این معنی که مقامات فدرال رزرو حتی بر اساس داده های منتشر شده نیز نمی خواهند فعلا لحن خود را تغییر دهند.

نگرش معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در ایالات‌متحده در اواخر این هفته پس از گزارش فروش خرده‌فروشی ایالات‌متحده در ماه اکتبر که روز چهارشنبه منتشر شد، اندکی خوش‌بین است. با این‌حال، این شور و شوق مقامات فدرال رزرو آمریکا که ظاهراً گفتند اقتصاد ایالات‌متحده باید برای مدتی در رکود فرو رود تا تورم مشکل‌ساز را کاملاً مهار کند، کمرنگ شد.

بر اساس گزارش رویترز، هدف قیمت صعودی بعدی این است که یک مقاومت نزدیک بالاتر از مقاومت در ۱۸۰۰ دلار ایجاد کند و هدف بعدی قیمت نزولی کوتاه‌مدت این است که قیمت‌های آتی را به پایین‌تر از حمایت فنی در پایین‌ترین سطح ۱۶۶۷ دلاری هفته گذشته بکشاند.

اکثر اقتصاددان‌ها انتظار دارند پایین آمدن شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا باعث می‌شود بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را در ماه دسامبر تنها 50 واحد افزایش دهد. افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری فلزات گران‌بها از جمله طلا را افزایش داده و تمایل برای خرید آن‌ها را پایین می‌آورد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد