اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

انگشت خودتان را در بینی فرو نبرید تا آلزایمر نگیرید

فرو بردن انگشت در بینی، به پوشش بینی شما آسیب می رساند.

در تحقیقات جدید، دانشمندان دانشگاه گریفیث نشان دادهاند که یک نوع باکتری وجود دارد که میتواند از طریق عصب بویایی در بینی ، به قسمت هایی از مغز وارد شود که با بیماری آلزایمر در ارتباط است.

فرو بردن انگشت در بینی، به پوشش بینی شما آسیب می رساند و تعداد باکتری هایی را که می توانند وارد مغز شما شوند افزایش می دهد.

بیماری آلزایمر بیماری است که باعث کاهش توانایی ذهنی می شود که با گذشت زمان شدیدترمی شود. در حال حاضر هیچ درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد، اما داروهایی وجود دارند که می توانند از بروز آن پیشگیری کنند.

این مطالعه نشان داد که (کلامیدیا پنومونیه) نوعی باکتری است که میتواند باعث عفونتهای دستگاه تنفسی مانند ذاتالریه شود. این باکتری از عصب امتدادی بین حفره بینی و مغز بهعنوان یک مسیر تهاجمی برای حمله به سیستم عصبی مرکزی استفاده میکند و در نهایت سلولهای پروتئین (بتا آمیلوئید) در مغز رسوب می کنند و این نشانه بیماری آلزایمر است. این مطالعه در اوایل سال جاری در ژورنال (ساینتیفیک ریپورتز) منتشر شد.

اگر به پوشش بینی آسیب برسانید، تعداد باکتری هایی که می توانند وارد مغز شما شوند را افزایش می دهید.

پروفسور جیمز سنت جان، رئیس مرکز نوروبیولوژی و تحقیقات سلول های بنیادی کلم جونز گفت: این تحقیقات اثبات کرد که این باکتری (کلامیدیا پنومونیه) میتواند موجب ابتلا به بیماری آلزایمر شود.

تحقیقات اولیه این مطالعات بر روی موش ها انجام گرفته است و محققان قصد دارند در مرحله بعدی تاثیر این باکتری را روی انسانها بررسی کنند.

پرفسور جیمز گفته است که ما باید این مطالعه را روی انسان ها انجام دهیم و تأیید کنیم که آیا این باکتری در انسان به همان روش عمل می کند یا خیر. چیزی که ما می دانیم این است که همین باکتری ها در انسان ها وجود دارند، اما نحوه رسیدن آنها به مغز انسان هنوز مشخص نشده است.

او گفت: برداشتن بینی با دست و کندن موهای بینی ایده خوبی نیست. ما نباید به داخل بینی خود آسیب برسانیم و چیدن و کندن مو و فروبردن انگشت در بینی به آن آسیب می زند و تعداد باکتری هایی که می توانند وارد مغز شما شوند را افزایش می دهد. بهمین خاطر از دست دادن حس بویایی نشانه اولیه بیماری آلزایمر است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد