اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه تربیت شما بر روابط شما تأثیر می گذارد

نحوه بزرگ شدن ما در دوران کودکی تأثیر زیادی بر روابط عاشقانه امروز ما دارد.

نحوه بزرگ شدن ما در دوران کودکی تأثیر زیادی بر روابط عاشقانه امروز ما دارد. اگر تا به حال فکر کرده اید که چرا روابط شما ناموفق بوده ، فقط به تربیت شما مربوط نمی شود. اما روابطی که با والدینمان در کودکی داشتیم، نقش مهمی در انتظارات ما از شریک زندگی، نحوه دریافت و ابراز عشق و نحوه واکنش ما به دیگران دارد.

ما در سایت طلا، ۶ نوع مختلف از سبک های عشقی را برایتان آورده ایم و ارتباط آن را با والدین توضیح دادیم.

شخصیت تایید شونده

خشنود کننده ها افرادی هستند که با والدین بدخلق، کنترل گر و قضاوت کننده بزرگ شده اند. والدین همیشه از کارهای آنان ایراد میگرفتند و فقط زمانی آنها را دوست داشتند که نمره خوبی در مدرسه کسب می گرفتید. این افراد در بزرگسالی همیشه به دنبال پذیرش و تأیید دیگران هستند و شادی دیگران را بر شادی خودشان ترجیح می دهند. اگر این شخصیت را دارید، ممکن است در رابطه ابتکار عمل نداشته باشید، بلاتکلیف باشید و به طور کلی در روابط خود منفعل باشید.

شخصیت قربانی

قربانیان در خانواده های بی قانون بزرگ شدند و والدین خشنی داشتند. این کودکان دوست نداشتند مورد توجه قرار بگیرند یا درباره آنها صحبت کنند.آنها یاد گرفتند که چگونه مشکلاتشان را تحمل کنند. بعضی از این بچهها برای خودشان یک دنیای فرضی میسازند تا از واقعیتهای تلخ دور بمانند.

این افراد در بزرگسالی، نمیتوانند ارزشهای خودشان را پیدا کنند و همیشه احساس ناراحتی می کنند و نسبت به همه چیز بیعلاقه و بیتفاوت هستند. آنها وارد روابطی می شوند که شریک زندگیشان آنها را کنترل کند.

شخصیت کنترل کننده

کنترل کنندهها نیاز دارند بعضی از جنبههای خاصی زندگی خودشان و دیگران را کنترل کنند. کنترل کردن به آنها اجازه میدهد احساسات تلخی را که در دوران کودکی تجربه کردهاند پنهان کنند. این کنترل در واقع از آنها در برابر احساسات منفی مانند ترس، خجالت و ناتوانی محافظت می کند. آنها شریک زندگیشان را کنترل میکنند، جسور، با اراده و سرسخت میشوند. آنها به جای شریک زندگیشان بیشتر به خودشان تکیه میکنند و از دیگران درخواست کمک نمیکنند.

شخصیت متزلزل

این افراد والدین غیرقابل پیشبینی داشتند. والدینی که برای ابراز عشق و محبت خودشان به فرزندانشان غیرقابل اعتماد، ناپایدار و نامنظم بودند. اگر والدینتان در دوران کودکی به شما قولی دادند و به وعده هایشان عمل نکردند، شما دیگر نتوانستید به آنها اعتماد کنید و این باعث شده که احساس کنید به شما بیتوجه بودند.

این افراد در بزرگسالی، دنبال یک رابطه قابل اعتماد و ماندگار هستند، چیزی که هرگز در کودکی تجربه نکردند. آنها به دنبال یک عشق کامل هستند و ترس از طرد شدن دارند. از آنجایی که هیچ کس کامل نیست، همیشه احساس ناامیدی می کنند.

شخصیت اجتناب کننده

این افراد در کودکی همیشه به خودشان متکی بودند و یاد گرفتند که مستقل شوند. والدینشان به آنها گفتند که احساساتی بودن نشانه ضعف است و بهتر است به خودشان تکیه کنند بهمین دلیل یاد گرفتند که احساساتشان را نادیده بگیرند.

این افراد احساسات خودشان را پنهان می کنند و به ندرت درخواست کمک میکنند یا آنچه را که میخواهند به کسی میگویند. آنها ازصمیمی بودن و ابراز عشق به شریک زندگیشان می ترسند و بسیار منزوی، بیتفاوت و بیتعهد به نظر می رسند.

شخصیت نا ایمن

افرادی که شخصیت نا امن دارند، در روابطشان فقط بدنبال محبت دیدن هستند. آنها نمیتوانند نقاط ضعفشان را بپذیرند و همیشه عیب های دیگران را می بینند و براحتی دیگران را تحقیر می کنند. در دوران کودکی به آنها آموزش ندادند که اختلافات را حل کنند و اشتباهشان را بپذیرند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد