اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

۱۹ نهاد و مقام اروپایی و آمریکایی در لیست سیاه تروریستی وزارت خارجه قرار می‌گیرند

وزیر امور خارجه گفت: تا ساعاتی دیگر در وزارت خارجه اسامی تعدادی از مقام‌ها و اشخاص خارجی که در تحریم‌ها نقش داشتند و ترور انسانی را رقم زدند و اسامی برخی از مقامات و‌ موسساتی که در روزهای گذشته اقدام به ترویج خشونت و افراط گرایی کردند در لیست سیاه وزارت خارجه اضافه خواهیم کرد.

به گزارش سایت طلا ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ۲۷ مهر ماه با حضور در خانه ای‌بی (بیماران پروانه‌ای) در جریان مشکلات و نیازهای آنها قرار گرفت. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در این بازدید حضور داشت.

امیرعبداللهیان طی سخنانی در جمع خبرنگاران و حاضران در این بازدید بیان کرد: خیلی متاسف شدیم آنچه را از طریق تصویری دریافت کردیم و در جریان مشکلات این بیماران قرار گرفتیم و تاسف و تاثر نفرت ما از عواملی است که در تحریمهای انسانی و دارویی و تحریم ملت‌ها و مردم ما دست دارند.

وزیر خارجه گفت: بیش از یک هزار بیمار پروانه‌ای در ایران شناسایی شدند و سوید از در اختیار گذاشتن این امکان دارویی سرباز می‌زند. اسن در حالی است که روسای جمهور، وزرای خارجه آمریکا، سوئد و برخی کشورهای اروپایی در گفتگوها ادعا می‌کنند تحریم‌ها شامل مباحث دارویی و از جمله داذوهای تخصصی نیست. متاسفانه امروز تحریم‌های یکجانبه به ابزار مدرنی برای نقض سیستماتیک حقوق بشر تبدیل شده است.

امیرعبداللهیان بیان کرد: برخی از کشورهای غربی که این روزها در ایران با تحریک و مداخلات آشکار خودشان و از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی و از طریق صدور بیانیه‌های مختلف به دنبال آشوب و اغتشاش و ترور بودند برای یک دختر ایرانی که فوت شد و همه ما را متاثر کرد، اشک تمساح ریختند. حداکثر سوءاستفاده را از احساسات پاک مردم ایران برای ایجاد بلوا، آشوب و ناامنی و تلاش همه جانبه برای تجزیه ایران کردند.

وی ادامه داد: تا ساعاتی دیگر در وزارت خارجه اسامی تعدادی از نهادها، موسسات، مقام‌ها و اشخاص خارجی که هم در تحریم‌ها نقش داشتند و ترور انسانی را علیه بیناران خاص ما از جمله بیماران پروانه‌ای رقم زدند و هم در خصوص برخی از مقامات و‌ موسساتی که در روزهای گذشته اقدام به ترویج خشونت و افراط گرایی و تروریسم کردند، در لیست سیاه تروریستی وزارت خارجه اضافه خواهیم کرد. از نظر ایران این افراد و موسسات و نهادها مصداق رفتار تروریستی داعش قلمداد می‌شوند و ایران حق خود را به عدالت سپردن افراد و موسسات مزبور که در ترویج خشونت و ترور و افراط گرایی نقش موثری ایفا کردند. ایفا خواهند کرد.

وزیر خارجه همچنین با تعدادی از بیماران پروانه‌ای دیدار و گفت‌وگو کرد و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

حجت الاسلام هاشمی موسس خانه ای‌‌بی نیز به تشریح اقدامات این مرکز و مشکلات بیماران پروانه‌ای پرداخت. وی ضمن قدردانی از حضور وزیر خارجه در این مرکز گفت: برای ما باعث افتخار است شخصی انقلابی در رأس دستگاه دیپلماسی هستند. بیماری ای‌بی در کشور شناخته شده نبود و از ۱۳۹۱ تلاش شد که ثابت کنیم این بیماری وجود دارد. سفرهای مختلفی در این زمینه انجام شد و تاکنون۹۵۰ تا هزار نفر در ایران شناسایی شدند. پانسمانی که محصول سوئد است مورد استفاده این بیماران است و قریب به ۱۰۰ کشور از این محصول استفاده می‌کنند و قبلا از این محصول استفاده می کردند بعد ار خروج آمریکا از برجام در فاصله زمانب می ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ میلادی ۱۵ نفر از بیماران پروانه‌ای به دلیل کمبود پانسمان فوت کردند.

وی افزود: آنهایی که خود را مهد دموکراسی می‌دانند اجازه نمی‌دهند بیماران ایرانی از این پانسمان استفاده کنند. ما رسما از آمریکا در دادگاه‌های بین‌المللی از جمله در سوئد و ایران شکایت کردیم شکایت از ترامپ و پامپئو و ۳۰ نفر دیگر انجام شد.

هاشمی با بیان اینکه مسئولان قبلی نیز در این زمینه تلاش‌هایی را انجام دادند، خاطرنشان کرد: امروز انتظار دیگری از دولت انقلابی داریم از دولت آقای رئیسی انتظار داریم به صحبت‌هایی که شده عمل کنند. انتطار داریم وزارت خارجه با سفرای ایرانی صحبت کنند که چه راهی وجود دارد که این پانسمان‌ها تامین شود. وزارت خارجه در این زمینه می‌تواند قوی عمل کند. به عنوان پدر یک بیمار تحریم‌ها را با گوشت و خون خود درک می‌کنم. امیدوارم یک روزی تحریم کنندگان به تاریخ پاسخ بدهند.

در این بازدید فیلم کوتاهی از کودکان پروانه‌ای ایران به نمایش گذاشته شد.

احمد معصومی‌فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در استکهلم ۲۰ تیر ماه سالجاری در توئیتی نوشت: شرکت سوئدی تولید کننده ملزومات پزشکی همچنان به بهانه تحریم ظالمانه آمریکا از فروش پانسمان برای کودکان پروانه‌ای (ای.بی) ایران امتناع می‌کند. این فرشتگان معصوم هر روز در مقابل چشم مدعیان حقوق بشر زجر می‌کشند و پر پر می‌شوند. آیا این نقض فاحش حقوق کودک و جنایت علیه بشریت نیست؟

به گزارش فارس، خانم «النا دوهان» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره تاثیر منفی اقدامات یکجانبه قهرآمیز بر بهره‌مندی از حقوق بشر که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده بود روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در نشستی خبری اعلام کرد: باید توجه کنیم که اقداماتی که علیه ایران اعمال می‌شود، نقض حقوق بشر است. هدف از سفر من این است که وضعیت را تجزیه و تحلیل کنم. اطلاعاتی دریافت کردم درباره کودکان پروانه ای و به من گفتند هیچ راهی نیست که بتوان پانسمان و داروهای مورد نیاز آنها را وارد کرد. شرکت‌ها گفته‌اند می‌ترسند تحت تحریم‌های آمریکا قرار بگیرند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد