اونس طلا2302.52
مظنه14,776,000
18 گرم3,411,000
ارزش سکه33,290,328
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,400,000
نیم24,000,000
ربع15,200,000

احتمال افسردگی در گیاهخواران بیشتراست یا گوشتخواران

مطالعات جدید نشان می دهد که گیاهخواران دو برابر بیشتر از افرادی که گوشت می خورند از افسردگی رنج می برند. با اینکه تغذیه نقش مهمی در ابتلا به افسردگی دارد اما علل دیگری هم وجود دارد.

مطالعات جدید نشان می دهد که گیاهخواران دو برابر بیشتر از افرادی که گوشت می خورند از افسردگی رنج می برند. با اینکه تغذیه نقش مهمی در ابتلا به افسردگی دارد اما علل دیگری هم وجود دارد.

این مطالعه که بر اساس دادههای نظرسنجی در برزیل است و مطابق با تحقیقات قبلی است، نشان میدهد میزان افسردگی در بین افرادی که گوشت را ترک میکنند، بیشتر است.

در این مطالعه عوامل تغذیهای، از جمله کل کالری دریافتی، مصرف پروتئین، مصرف ریز مغذیها و غیره در نظر گرفته شده است و نشان می دهد که میزان بالای افسردگی در بین گیاهخواران فقط به دلیل رژیم غذایی آنها نیست.

این مطالعات به این نتیجه رسیده که افسرده بودن باعث میشود افراد بیشتر به گیاه خواری روی بیاورند . علائم افسردگی می تواند شامل نشخوار افکار منفی و همچنین احساس گناه باشد.

افراد افسرده بیشتر در مورد این افکارافسردگی میگیرند که چرا با وجود اینهمه منابع غذایی گیاهی مردم به کشتار حیوانات ادامه میدهند و به احتمال زیاد احساس گناه می کنند و سعی میکنند رژیم خودشان را تغییر دهند تا به دیگران هم بگویند کشتار حیوانات اشتباه است.

شواهدی وجود دارد که نشان میدهد افراد مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط ​​قضاوتهای واقعبینانهتری در مورد زندگی، اتفاقات و درک تواناییهای خودشان دارند.

یکی از دلایل افسردگی هم میتواند این باشد که رژیم گیاهخواری بر رابطه فرد با دیگران و مشارکت در فعالیت های اجتماعی تأثیر میگذارد و گاهی اوقات با طعنه دیگران یا سایر اشکال طرد اجتماعی همراه است. افرادی که گوشت خوار هستند اصولا این افراد را بخاطر نگرش تغذیه ای آنها طرد و تحقیر میکنند.

در نهایت به این نتیجه میرسیم که رژیم گیاهخواری با افسردگی در ارتباط نیست و هر دو با یک عامل سوم مرتبط هستند.

عواملی که در میزان افسردگی این افراد نقش دارند میتوانند با مسائل اجتماعی در ارتباط باشند.

یکی از متغیرهایی که مورد بررسی قرار نگرفت، اما به طور قابل قبولی با گیاهخواری و افسردگی مرتبط است، قرار گرفتن در معرض تصاویر خشونت آمیز کشتار حیوانات است. جلوگیری از ظلم به حیوانات رایجترین دلیلی است که گیاهخواران برای اجتناب از گوشت بیان میکنند و ممکن است بهمین دلیل آنها را دچار افسردگی کند.

دلایل متعددی برای ارتباط بین گیاهخواری و افسردگی وجود دارد. این مطالعه جدید نشان می دهد که تغذیه گیاهخواری تنها دلیل ابتلا به افسردگی نیست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد