اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تصمیم اوپک برای کاهش تولید نفت صدای وزیر خزانه‌داری آمریکا را درآورد

وزیر خزانه‌داری آمریکا با انتقاد از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت مدعی شد این تصمیم به ضرر اقتصاد دنیا مخصوصا اقتصادهای در حال توسعه است.

به‌گزارش سایت طلا به نقل از فایننشال تایمز، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت اقدام اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت غیرعاقلانه بوده و به ضرر اقتصاد دنیاست، مخصوصاً در شرایطی که اقتصادهای نوظهور با بالا رفتن قیمت انرژی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

دولت بایدن به‌شدت منتقد این تصمیم اوپک و متحدانش بوده که برخلاف فشار آمریکا جهت پایین آوردن قیمت جهانی نفت گرفته شده‌است.

یلن گفت:«به‌نظر من تصمیم اوپک غیرعاقلانه بوده و سودی ندارد. تاثیر این تصمیم بر اقتصاد دنیا مشخص نیست، اما مطمئنا در شرایط فعلی تصمیم درستی نبوده‌است. ما نگران کشورهای درحال‌توسعه و مشکلات آنها هستیم».

آمریکا بارها از اوپک خواسته بود تولید نفت خود را افزایش دهد. بایدن در سفر به عربستان هم از این کشور به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اوپک خواست عرضه نفت را افزایش دهند تا به پایین آوردن قیمت آن و در نتیجه کاهش قیمت بنزین در آمریکا کمک شود. اما عربستان و اوپک برخلاف درخواست‌های آمریکا تصمیم به کاهش تولید نفت گرفتند تا بازار را باثبات کرده و مانع سقوط قیمت نفت شوند.

یلن این سخنان را در آستانه اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن در هفته آینده ایراد کرد. قرار است در این اجلاس در مورد تورم بالا و قیمت کالاها، تاثیر سیاست‌های سختگیرانه پولی بانک‌های مرکزی و تأثیرات اقتصادی و مالی جنگ اوکراین مذاکره شود.

آمریکا امیدوار است از این اجلاس برای اجبار کشورهای اروپایی به ارسال سریع‌تر کمک‌های اقتصادی به اوکراین استفاده کند.

آمریکا و متحدانش در گروه 7 وارد دور نهایی مذاکرات برای تعیین سقف قیمت برای صادرات نفت روسیه می‌شوند تا منابع مالی مسکو برای جنگ با اوکراین را پایین بیاورند، اما درعین‌حال صادرات نفت این کشور برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت ادامه یابد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد