اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

با 10 روش ساده در منزل مروارید اصل را از تقلبی تشخیص دهید + تصاویر

آیا به خرید مروارید فکر می کنید؟ آیا میراث خانوادگی از مروارید ساخته شده است؟ چند آزمایش ساده می تواند به شما کمک کند ظرف چند دقیقه تشخیص دهید که آیا مروارید شما تقلبی است یا واقعی.

به گزارش سایت طلا، آیا به خرید مروارید فکر می کنید؟ آیا میراث خانوادگی از مروارید ساخته شده است؟ چند آزمایش ساده می تواند به شما کمک کند ظرف چند دقیقه تشخیص دهید که آیا مروارید شما تقلبی است یا واقعی. با سایت طلا همراه باشید.

1- استفاده از تست های بصری

به دنبال عیوب جزئی باشید. مرواریدهای واقعی به ندرت کامل هستند. معمولاً لک‌های کوچک یا بی‌نظمی در شکل خود دارند. لایه بیرونی آنها نیز ممکن است نور را به طور متفاوتی در قسمت های مختلف مروارید منعکس کند. مرواریدهای تقلبی تقریباً همیشه بیش از حد عالی هستند - آنها کاملاً کروی به نظر می رسند، در هر قسمت از سطح درخشندگی یکسانی دارند و هیچ فرورفتگی یا نقصی نشان نمی دهند.

2- توجه به درخشندگی

درخشندگی آن را بررسی کنید. درخشش روشی است که جواهرسازان نوع نور منعکس شده از یک سنگ قیمتی را توصیف می کنند. درخشش مروارید بخشی از چیزی است که آن را بسیار زیبا می کند. مرواریدهای باکیفیت باید درخشندگی روشن و شفافی داشته باشند که در هنگام برخورد نور به آنها بدرخشد. اگر دقت کنید، باید بتوانید انعکاس خود را روی سطح مروارید ببینید.

یکی از مشکلات این آزمایش این است که مرواریدهای واقعی با کیفیت پایین (که عموماً دارای درخشش مات و «گچی» هستند) می توانند شبیه مرواریدهای تقلبی به نظر برسند.

3- توجه به رنگ آن ها

مرواریدهای باکیفیت معمولاً به خاطر رنگ‌هایشان مورد توجه قرار می‌گیرند - رنگ ظریفی که هنگام برخورد نور روی سطح بیرونی آنها قابل مشاهده است. مرواریدهای تقلبی معمولاً این جلوه رنگی را ندارند. بنابراین، اگر مروارید شما زمانی که نور به آن برخورد می‌کند کمی سایه‌دار به نظر می‌رسد.از آنجایی که برخی از مرواریدهای واقعی رنگ مشهودی ندارند، ندیدن یک رنگ بر روی مروارید شما لزوماً نشانه قطعی از تقلبی بودن آن نیست.

4- به سوراخ آن ها توجه کنید

به دنبال سرنخ در اطراف سوراخ مته باشید. مرواریدهای روی یک رشته یا گردنبند معمولاً دارای سوراخ هایی در آنها هستند تا رشته از آن عبور کند. بررسی دقیق این سوراخ می تواند به شما در تشخیص واقعی بودن یا نبودن مروارید کمک کند. موارد خاصی که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از:

لبه ها به خوبی مشخص شده است. مرواریدهای واقعی معمولا دارای سوراخ های مته با لبه های تیز (مانند یک استوانه توخالی) هستند. جعلی ها اغلب لبه های خشن یا گرد دارند. با این حال، مرواریدهای واقعی قدیمی و فرسوده نیز ممکن است دارای لبه های گرد در سوراخ های خود باشند. مرواریدهای تقلبی ممکن است به جای اینکه کاملاً استوانه ای باشند به سمت بیرون در سطح مروارید خم شوند.

رنگ خرد شده یا پوشش اطراف سوراخ آن را نیز بررسی کنید. از آنجایی که مرواریدهای تقلبی با استفاده مکرر به یکدیگر ساییده می شوند، پوشش مصنوعی آنها می تواند در اطراف سوراخ ها از بین برود. ممکن است بتوانید تکه هایی از شیشه یا پلاستیک را زیر آن ببینید. این یک نشانه مطمئن از جعلی است.

5- لایه بیرونی را بررسی کنید

یک مروارید واقعی تقریباً همیشه دارای یک لایه مارپیچ بیرونی شفاف است، در حالی که مرواریدهای تقلبی دارای لایه‌های نازکی از خرچنگ مصنوعی هستند یا به طور کامل فاقد آن هستند. اگر مروارید شما دارای سوراخ مته است، می توانید با نگاه کردن به داخل آن با ذره بین، وجود گودی را بررسی کنید. مرواریدهای واقعی معمولاً (اما نه همیشه) دارای یک خط قابل توجه هستند که گودال را از هسته (قسمت داخلی مروارید) جدا می کند.

6- مروارید را به دندان خود بمالید

مرواریدها را به دندان های جلویی خود بمالید. یک یا دو مروارید را بین انگشت شست و سبابه خود نگه دارید و آنها را به آرامی روی دندان های جلویی خود فشار دهید. آنها را با یک حرکت پهلو به پهلو روی دندان های خود بمالید. یک مروارید واقعی معمولاً بافتی کمی خشن یا شن دار از عیوب ریز فلس مانند در لایه های بیرونی آن دارد. مرواریدهای تقلبی ساخته شده از شیشه یا پلاستیک معمولاً تقریباً کاملاً صاف هستند .

ممکن است بخواهید قبل از انجام این آزمایش دندان های خود را مسواک بزنید تا از تمیز بودن آنها مطمئن شوید . باقی مانده غذا از یک وعده غذایی اخیر می تواند نتایج کاذب بدهد.

7- مروارید را به هم بمالید

مرواریدها را به یکدیگر بمالید. چند مروارید را در انگشتان خود نگه دارید و به آرامی به یکدیگر بمالید. احساس کمی اصطکاک داشته باشید. مرواریدهای واقعی معمولاً وقتی به یکدیگر مالش می‌دهند کمی اصطکاک ایجاد می‌کنند، زیرا لایه‌های بیرونی آنها کاملاً صاف نیست. ز سوی دیگر، مرواریدهای تقلبی، اغلب دارای پوشش‌های صافی هستند و معمولاً وقتی به هم مالیده می‌شوند، از کنار یکدیگر می‌لغزند.

بعد از انجام این تست به دستان خود نگاه دقیقی بیندازید. هنگامی که دو مروارید به یکدیگر ساییده می شوند، لایه های بیرونی آنها اغلب مقدار کمی از بین می رود. اگر بعد از مالیدن مرواریدهای خود، متوجه یک باقیمانده ریز، پودری و سفید شدید، احتمالاً این دانه پودری است - نشانه واقعی بودن مرواریدها است.

8- شکل آن را بررسی کنید

بررسی کنید که آیا مرواریدها کاملا گرد هستند یا خیر. از آنجا که آنها محصول طبیعت هستند، هر مروارید واقعی کمی متفاوت است، درست مانند دانه های برف یا اثر انگشت. اکثر مرواریدها کروی کامل نخواهند بود - آنها معمولاً کمی مستطیل یا دارای نقص های جزئی هستند. اگر مرواریدهای شما کاملاً گرد به نظر می رسند، به احتمال زیاد مصنوعی هستند.

البته ممکن است مرواریدهای واقعی کاملا گرد باشند. با این حال، نمونه هایی از این موارد بسیار نادر هستند و معمولاً قیمت بالایی دارند.

مطمئن نیستید که یک مروارید کاملا گرد است یا نه؟ سعی کنید با دقت آن را روی یک سطح صاف بغلتانید. مرواریدهای ناقص به طور مداوم در یک خط مستقیم نمی چرخند.

9- دما را بررسی کنید

احساس خنکی در مروارید را لمس کنید. برای این آزمایش، به چند مروارید نیاز دارید. مرواریدها را در دست بگیرید و روی حسی که آنها روی پوست شما احساس می کنند تمرکز کنید. مرواریدهای واقعی باید چند ثانیه قبل از گرم شدن به طور قابل توجهی خنک شوند. این احساس شبیه به چیزی است که با پا برهنه روی یک زمین مرمری به شما دست می دهد.

از طرف دیگر، مرواریدهای پلاستیکی تقریباً دمای اتاق دارند و سریعتر گرم می شوند.

10- وزن آن را بسنجید

سنگینی مروارید را در دستان خود احساس کنید. یک یا دو مروارید را با احتیاط در دستان خود بچرخانید تا متوجه شوید وزن آنها چقدر است. بیشتر مرواریدهای واقعی نسبت به اندازه خود تا حدودی سنگین هستند. از سوی دیگر، تقلبی ها (مخصوصاً مرواریدهای پلاستیکی) حس سبک و غیر قابل توجهی خواهند داشت.

به دلایل واضح، این آزمایش کامل نیست - قضاوت در مورد وزن چند مروارید کوچک می تواند مشکل باشد. برای بهترین نتیجه، ممکن است بخواهید مرواریدهای خود را با مجموعه ای که می دانید واقعی یا تقلبی هستند مقایسه کنید. مهم نیست که چقدر از وزن یک مروارید مطمئن هستید، همیشه با آزمایش دیگری تأیید کنید.

در آخر یادآور میشویم مرواریدهای خود را توسط یک متخصص ارزیابی کنید. اگر در تعیین اصالت مروارید خود مشکل دارید، همیشه می توانید مروارید خود را نزد یک جواهرساز یا گوهرشناس معتبر ببرید. این متخصصان ابزار، آموزش و چشم‌های متخصص را دارند تا بفهمند مروارید شما واقعی است یا نه.

نکته: از تست "سوختگی" خودداری کنید. برخی منابع ممکن است توصیه کنند که مرواریدها را در شعله باز نگه دارید تا تشخیص دهید که آیا تقلبی هستند یا خیر. بر اساس این شایعه، مرواریدهای تقلبی می سوزند یا ذوب می شوند، در حالی که مرواریدهای واقعی بی تاثیر خواهند بود. حقیقت پیچیده تر است. در حالی که بیشتر مرواریدهای تقلبی در اثر آتش آسیب می بینند، برخی از مرواریدهای واقعی نیز آسیب می بینند. مرواریدهای واقعی که با پوشش بیرونی مصنوعی فرآوری شده‌اند به ویژه در برابر شعله آسیب‌پذیر هستند و می‌توانند پس از چند ثانیه در شعله دچار لکه‌ها، سوراخ‌های مته‌ای تغییر شکل یافته و درخشش از بین رفته باشند.

قیمت یک مروارید واقعی بر اساس اندازه، شکل، رنگ و سایر ویژگی های آن بسیار متفاوت است. با این حال، آنها هرگز کاملاً ارزان نخواهند بود. به عنوان مثال، یک گردنبند ساخته شده از مروارید آب شیرین (ارزان ترین نوع مروارید واقعی) می تواند به راحتی چند صد دلار فروخته شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد