اونس طلا2206.8
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

۶ بازی موبایل که باعث کاهش استرس شما می‌شوند

استرس روزانه جزو جدایی ناپذیر زندگی مدرن است. در این مطلب به معرفی ۶ بازی موبایلی که باعث کاهش استرس می‌شوند می‌پردازیم.

به گزارش سایت طلا، استرس روزانه جزو جدایی ناپذیر زندگی مدرن است. در این مطلب به معرفی ۶ بازی موبایلی که باعث کاهش استرس می‌شوند می‌پردازیم.

هر روز صبح از خواب بیدار می‌شویم تا کارهای روزمره را انجام دهیم. برخی از ما شاغل و عده‌ای دیگر خانه‌دار و دانشجو هستند. فرقی نمی‌کند در چه جایگاهی هستیم یا چه کاری انجام می‌دهیم چرا که گاهی اوقات عدم فعالیت و انجام ندادن کاری خود فعالیتی جدا محسوب می‌شود.

برای اینکه بتوانیم مسئولیت‌های زندگی را به نحو احسن اجرا کنیم و در این مسیر دچار اشتباه نشویم می‌بایست استرس آن کار را به جان بخرید. داشتن استرس هم مزیت دارد و هم عیب به حساب می‌آید. مزیت آن این است که افراد را مجبور می‌کند در جهت اجرای هر چه بهتر کارهایشان احساس مسئولیت داشته باشند.

همچنین عیب استرس زیادی داشتن این است که باعث می‌شود از انجام امور زندگی عقب بمانیم و نتوانیم وظایف خود را آن طور که باید انجام دهیم. گاهی اوقات ممکن است نتوانیم از پس وظایف و مسئولیت‌هایمان به خوبی برآییم و اینجاست که استرس و اضطراب تمام وجود ما را فرا می‌گیرد.

برای از بین بردن استرس راهکارهای بسیاری وجود دارد و یکی از بهترین و سرگرم کننده ترین آنها، بازی‌های موبایلی است. می‌توانید به هنگام داشتن استرس شدید بازی‌های آرامش بخش انجام دهید تا به شرایط عادی برگردید. در این مطلب قصد داریم ۶ بازی مفید را به شما معرفی کنیم تا بتوانید استرس خود را از بین ببرید. همچنین می‌توانید در صورت تمایل، مقاله ۳۰ مورد از بهترین بازی‌های سوم شخص اندروید را مطالعه کنید.

1. بازی My Oasis: Anxiety Relief Game

نخستین بازی که در این مطلب معرفی خواهیم کرد، My Oasis: Anxiety Relief Game خواهد بود. کاربران در دنیای این بازی می‌توانند ساعت‌ها سرگرم شوند و استرس خود را از یاد ببرند. شما باید در یک دنیای خیالی سفر کنید و از محیطی که در اختیار شما گذاشته می‌شود بهره ببرید.

گفتنی است که در این بازی به شما زمینی داده می‌شود تا آن را تبدیل به یک آبادی کنید و افراد بیشتری را در آن اسکان دهید. به طور کلی بازی طوری طراحی شده که کاربران از تک تک لحظات آن لذت می‌برند و قرار نیست در آن اتفاقی بیفتد که استرس بگیریم.

یکی از نقاط قوتی که این بازی موبایل دارد، موسیقی لذت بخش و آرامی است که دارد. در طول مسیر این موسیقی پخش می‌شود و آرامش بیشتری به کاربران القا خواهد کرد. در قسمتی از بازی My Oasis: Anxiety Relief Game می‌توانید برای خودتان موسیقی دلخواه خود را بسازید و از گوش دادن به آن لذت ببرید.

یکی از راه‌های بهتر بازی کردن، بدست آوردن قلب یا همان واحدهای پول است. همچنین آپشن خوبی که مثل اکثر بازی‌ها در این اثر وجود دارد، تماشای تبلیغات و کسب قلب بیشتر است. در طول بازی کردن با عناصر و المان‌های مختلفی سر و کار خواهید داشت که اگر به آنها توجه کنید بازی بهتری خواهید داشت. موجودات و حیوانات مختلف، باغ‌های سرسبز و حوض‌های آب تجربه بی‌نظیری از بازی My Oasis به شما خواهند بخشید.

قابلیت دیگری که در این بازی گنجانده شده این است که می‌توانید روی حیوانات مزرعه خود کلیک کرده و از آنها جملات تأکیدی نشاط انگیز و مثبت بشنوید. در صورتی که بتوانید آبادی خود را گسترش داده و آن را ارتقا دهید، قادر خواهید بود به دیگر نقاط نقشه بروید و مناطق بیشتری را آباد کنید.

2. بازی Hex – Anxiety Relief and Relax

دومین بازی که در این قسمت معرفی خواهیم کرد، Hex است. این بازی آرامش بخش در ابتدای کار با یک جدول شش ضلعی شروع می‌شود. پس از آن بازی به شما یاد می‌دهد در مورد خطوط مختلفی که می‌توان روی این جدول پیدا کرد، فکر کنید.

بنابراین می‌توانید روی این جدول شش ضلعی کلیک کرده یا آن را بچرخانید تا نهایتاً شکل مدنظرتان ایجاد شود. با هر تلاشی که انجام می‌دهید، خطوط به یکدیگر می‌پیوندند و از به هم پیوستن آنها اشکال زیبایی به وجود می‌آید. تماشای این ریتم و هارمونی قشنگ است و آرامش خاصی به بازیکنان خواهد داد.

همچنین اگر در یکی از مراحل گیر کنید و حل آن برایتان دشوار باشد، گزینه‌ای به عنوان راهنما وجود دارد که به شما کمک می‌کند شکل موردنظر را بسازید. به عبارت سلیس و روان بازی Hex به کاربران اجازه می‌دهد روی یک جدول شش ضلعی خطوطی بکشند و از ماحصل اتصال آنها اشکال مدنظر را پیدا کنند.

سبک این بازی فکری است و اگر ذهنتان به خاطر مسائل کاری درگیر شده باشد، گزینه‌ای ایده آل برای بازی کردن محسوب می‌شود. هدف اصلی سازندگان این بازی، فراهم آوردن اوقاتی خوش برای کسانی است که استرس گرفته‌اند و از شرایط ثبات دور هستند.

نکته جالب اینکه می‌توانید از اتصال خطوط به هم ریخته در این بازی، اشکال بسیار عجیب و غریبی بسازید. همچنین همچون بازی قبلی وقتی مشغول اتصال خطوط و یافتن اشکال جذاب بازی هستید، موسیقی لذت بخش و آرام برایتان پخش خواهد شد تا به تمرکز شما و دوری از استرس کمک کند. یکی از نقاط قوت این بازی نداشتن محدودیت زمانی برای ساخت اشکال است.

3. بازی Fidget Toys 3D: Antistress

بازی بعدی که کمک شایانی به کاهش استرس و اضطراب شما می‌کند، بازی Fidget Toys 3D است. در این بازی کاربران نزدیک به صد اسباب بازی در اختیار خواهند داشت که می‌توانند بر اساس سلیقه خود از آنها بهره برده و بازی کنند. برای مثال در این بازی آزادی عمل دارید تا بشقاب‌ها را بشکنید یا با سوزن بادکنک‌ها را بترکانید.

همچنین کاربران قادر خواهند بود مداد رنگی‌ها را مرتب کنند و پنجره کثیف یا مه گرفته را پاک کنند. مجموعه بازی‌ها و اقداماتی که در این بازی انجام می‌دهید، ساده هستند و با موسیقی‌های آرامش بخشی هم همراه شده‌اند که انتقال دهنده احساس خوب و دلنشین هستند.

تنها نکته منفی که می‌توان برای بازی Fidget Toys 3D عنوان کرد، تبلیغات بیش از حد درون بازی است که البته راه حل دارد. (اگر قصد خلاصی از شر تبلیغات‌های زیاد و مزاحم این بازی را دارید می‌توانید نسخه پولی آن را خریداری کنید.) در حالت کلی این بازی با نسخه رایگان به جای کاهش استرس بیشتر استرس وارد می‌کند و اگر بنا دارید بازی این سبکی انجام دهید بهتر است سراغ بازی‌های دیگر این فهرست بروید.

4. بازی Prune

علاقه به باغبانی دارید؟ اگر از طرفداران و عاشقان طبیعت سرسبز هستید بازی Prune برایتان مفید و سودمند خواهد بود. در این بازی می‌توانید درختان مختلفی را پرورش دهید و در کل فضای آرامش بخشی دارد. گیم پلی بازی Prune این طوری است که باید یک نهال را در زمین بکاری و تا شکوفه دادن آن مراقبش باشید.

البته در تمام طول بازی نظاره گر رشد آن نخواهید بود و همچون یک کشاورز باید شاخ و برگ اضافی درختان خود را هرس کنید و با رسیدگی کامل به آن به مرحله شکوفه دادنش نزدیک شوید. گرافیک بازی در عین سادگی حس صمیمیت خوبی ایجاد می‌کند و سازندگان آن تلاش کرده‌اند موسیقی‌های آرامش بخش و مدیتیشنی برای آن قرار دهند.

البته بازی دارای چالش هم خواهد بود و همان‌طور که می‌دانید پرورش و رشد یک درخت کار چندان آسانی نخواهد بود. باید برای رشد و پرورش درخت خود نور خورشید را به قدر کافی به آن برسانید شرایط لازم برای رشد واقعی یک درخت یا نهال را در مورد آن رعایت کنید.

از جمله مشکلاتی که ممکن است برای شما به وجود بیاید می‌توان به گرما و سرما، حشرات و کمبود آب اشاره کرد. بنابراین باید هوشیار باشید تا موانع بر سر راه شما، رشد درختان را کند نکند و باعث از بین رفتن آن نشود. عمده رنگ‌هایی که در بازی به کار رفته تیره بوده ولی به نظر می‌رسد تعادل خوبی بین اجزای مختلف آن به وجود آمده است. اگر این بازی را هر روز انجام دهید استرس روزانه شما از بین خواهد رفت و ذهنتان آرام خواهد شد.

5. بازی Patterned

یکی دیگر از 6 بازی موبایلی که باعث کاهش استرس می‌شوند Patterned است. اول از همه بگوییم که اگر از کاربران سیستم عامل iOS هستید این بازی به دردتان می‌خورد چرا که برای گوشی‌های اندرویدی طراحی و ساخته نشده است. این بازی پازلی است و انجام آن باعث می‌شود تمرکز بیشتری پیدا کنید و آرام شوید. در بازی Patterned می‌بایست تکه‌های پازل را سر هم کرده تا تصویر زیبایی به وجود آید.

یکی از نقاط قوت تمام بازی‌های این فهرست، داشتن موسیقی‌های آرامش بخش و جذابی است که ذهن آشفته و استرسی را آرام می‌کنند. در ابتدای هر مرحله الگویی به شما داده می‌شود باید به کمک سرنخ‌هایی که در طول بازی به شما داده می‌شود، قطعات و تکه‌های درهم را یافته و کنار هم بچینید.

وقتی آخرین قطعه پازل را قرار دهید تصویر جالبی به نمایش درخواهد آمد. اگر قطعه‌ای را به اشتباه قرار دهید، محل آن با رنگ قرمز به شما هشدار خواهد داد. بازی Patterned در بردارنده 500 پازل مختلف است که می‌توانید مدت‌ها سرگرم درست کردن آن باشید. دسته بندی پازل‌ها و محتوای تصویر آنها شامل فصل‌ها، کودکان، حیوانات و اشکال هندسی است.

تصاویر برخی از بازی‌ها به قدری جذاب خواهند بود که مسلماً از چینش آنها کنار یکدیگر خوشحال خواهید شد و خوشبختانه این امکان وجود دارد نتیجه کار را که تصویر پازل است، در صورت تمایل به عنوان پس زمینه گوشی استفاده کنید.

6. بازی SelfCare

و آخرین بازی که در این مقاله معرفی خواهیم کرد، SelfCare است. این بازی در سبک غیررقابتی است و تنها چیزی که به شما انتقال خواهد داد، آرامش و تمرکز است. همچنین بازی مذکور باعث می‌شود در فضاهای مجازی استرس خود را کنترل کنید و آن را تا حد زیادی کاهش دهید.

اولین بار که وارد این بازی شوید، نحوه گیم پلی بازی و عملکرد آن شرح داده خواهد شد و آنها انرژی‌های مختلفی مثل جشن، کنجکاوی، عشق، نیت و مراقبت هستند. هر بار که تازه وارد بازی شوید قادر خواهید بود یکی از این پنج انرژی را برای کاوش و بررسی بیشتر انتخاب کنید.

بازی از یک اتاق خواب به همراه المان‌ها و عناصر زیبا آغاز می‌شود که می‌توانید تمامی عناصر آن را جا به جا کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید. مثلا اگر در اتاق حیوانی وجود داشته باشد می‌توانید آن را نوازش کنید و همچنین بایستید تا واکنش آن را تماشا کنید. علاوه بر این می‌توانید روتختی‌ها را با رنگ‌های متنوع تعویض کنید تا حس خوبی به دست آورید.

درون بازی SelfCare یک بازی کلماتی هم وجود دارد که با انتخاب آیکون کتاب می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. یکی دیگر از آیکون‌ها به شکل گل است و می‌توانید با انتخاب آن تمرین‌های تنفسی که به شما آموزش می‌دهید را اجرا کنید و کمی از بار استرس خود بکاهید.

در کل بازی مذکور محیط پویا و فعالی دارد و می‌توانید آزادانه در آن بچرخید و با اغلب وسایل تعامل برقرار کنید. البته گفتنی است که بازی تمام رمز و رازهای خود را همان اول کاری برملا نمی‌کند و همین عامل باعث جذابیت دوچندان گیم پلی آن می‌شود. سرگرم کنندگی و میزان جذابیت بازی بالا است و برای کاهش استرس شما مفید واقع خواهد شد.

سخن پایانی

در دنیای پرتنش کنونی هر کسی استرس‌ها و اضطراب‌های خودش را دارد و نمی‌توان گفت انسان‌هایی پیدا می‌شوند که سلامت روانی آنها تکمیل است و دچار استرس نمی‌شوند. مشکل اینجاست که استرس برای مدت طولانی و به صورت مداوم می‌تواند مشکلات جدی تری مثل افسردگی و ناراحتی‌های جسمانی به وجود آورد.

در این مقاله سعی کردیم یکی از سرگرمی‌های امروزی بشر را تبدیل به سلاحی برای مقابله با استرس کنیم تا بتوانید در هر موقعیتی با بازی کردن استرس خود را کاهش دهید. امیدواریم این ۶ بازی بتواند کمی از سطح دغدغه‌های روزانه شما بکاهد و منجر به آرامش ذهنی شما شود. نظر شما درباره ۶ بازی موبایلی که باعث کاهش استرس می‌شوند چیست؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد