اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

6 مکان شگفت انگیز و متفاوت در گرجستان که کمتر کسی از آن خبر دارد + تصاویر

اگر شما نیز می‌خواهید که به گرجستان سفر کنید بهتر است که بهترین مناطق دیدنی گرجستان را بشناسید تا وقتی که به این کشور رسیدید بتوانید خیلی سریع از بهترین مناطق دیدنی گرجستان بازدید کنید.

به گزارش سایت طلا، گرجستان یکی از کشورهای زیبا دنیا است که نصف آن در اروپا و نصف دیگر آن در قاره آسیا قرار گرفته است، این کشور به علت اینکه به ایران نیز نزدیک است موجب شده هرساله ایرانی‌های زیادی برای تفریح به گرجستان سفر کنند، همچنین به علت هزینه‌های کم سفر به گرجستان جزو کم‌خرج‌ترین سفرهای خارجی محسوب می‌شود، اگر شما نیز می‌خواهید که به گرجستان سفر کنید بهتر است که بهترین مناطق دیدنی گرجستان را بشناسید تا وقتی که به این کشور رسیدید بتوانید خیلی سریع از بهترین مناطق دیدنی گرجستان بازدید کنید و خاطرات خوشی را در سفر خود بسازید که تا ابد در ذهن شما ماندگار باشد.

آشنایی با بهترین مناطق دیدنی گرجستان

وقتی که صنعت گردشگری یک کشور پیشرفت می‌کند؛ یعنی شما شاهد مناطق توریستی خیلی جذاب و با برخورد عالی طرف هستید، اگر کمی به آمار دقت کنید می‌توان متوجه شد که صنعت گردشگری گرجستان در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است و هرساله تعداد گردشگرانی که به این کشور می‌آیند بیشتر می‌شود.

ایران نیز سهم قابل‌توجهی در این آمار داشته است و هرساله می‌توان متوجه شد که ایرانیان زیادی برای تفریح و خوشگذرانی به این کشور سفر می‌کنند، آب‌وهوای عالی و مناطق گردشگری این کشور یکی از دلایل اصلی پیشرفت صنعت گردشگری است، اگر می‌خواهید به گرجستان سفر کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین مناطق دیدنی گرجستان را بشناسید.

شهر تفلیس

محال است که شخصی به گرجستان برود و از شهر تفلیس دیدن نکند، این شهر که پایتخت گرجستان نیز به‌حساب می‌آید مناطق گردشگری و توریستی بسیار زیادی دارد و پیشنهاد می‌شود که حتماً از آن دیدن کنید، تقریباً تمامی مکان‌های مهم این کشور مانند سفارت ایران نیز در تفلیس واقع شده است.

اگر به گرجستان رفتید و تفلیس را ندیدید مسلماً اصلاً انگار به این کشور سفری نداشته‌اید، تفلیس به‌عنوان عروس آسیای میانه محسوب می‌شود و در این منطقه شهری زیباتر از تفلیس نخواهید یافت.

آکواریوم جورجیا

جورجیا یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم آبی در قسمت غربی کره زمین است که در شهر آتلانتا گرجستان واقع شده است، بهتر است که یک روز کامل خود و خانواده را برای بازدید از این آکواریوم شگفت‌انگیز اختصاص دهید و تمامی بخش‌های آن را با نهایت دقت ببینید و از آن لذت ببرید.

نزدیک به 10 میلیون گالن آب اقیانوس‌های شیرین و شور درون این آکواریوم ریخته شده است تا بتواند زیستگاه خوب و مناسبی برای هزاران گونه از ماهی‌های مختلف باشد؛ بزرگ‌ترین بخش این آکواریوم 6 میلیون گالن آب دارد که محل نگه‌داری وال‌ها، نهنگ‌ها و کوسه‌های آکواریوم است.

بازدید از این آکواریوم می‌تواند یک تور علمی باشد و می‌توانید اطلاعات مفیدی را در مورد حیوانات آبزی کسب کنید، اگر فرزند کوچک دارید این محیط می‌تواند برای او بسیار جذاب باشد، همچنین این آکواریوم دارای تونل‌های آبی مختلف نیز است که می‌توانید از آن‌ها عبور کنید، وقتی که سرخود را بالا بگیرید می‌توانید شاهد شناکردن وال‌های بزرگ باشید که انگار در حال پرواز کردن هستند.

باغ گیاه‌شناسی

یکی دیگر از جاذبه‌های جذاب کشور گرجستان باغ گیاه‌شناسی است که در شهر آتلانتا واقع شده است، اگر سفر علمی خود را با بازدید از آکواریوم جورجیا آغاز کرده‌اید بهتر است که به باغ گیاه‌شناسی نیز سر بزنید تا بیشتر با گونه‌های مختلف گیاهی آشنا شوید.

از باغ‌های ژاپنی گرفته تا باغ‌های ارکیده تمامی آن‌ها در این منطقه دیده می‌شود، شما می‌توانید انواع ارکیده‌های دنیا را در هر شکل و رنگ مختلفی مشاهده کنید و از بوی آن‌ها نیز لذت ببرید؛ با یک برنامه‌ریزی یک‌روزه و سفر به شهر آتلانتا می‌توانید به‌صورت هم‌زمان از آکواریوم جورجیا و باغ گیاه‌شناسی بازدید کنید.

دریاچه لاک‌پشت

هر کس اولین‌بار اسم این مکان را می‌شنود انتظار دارد با یک دریاچه روبرو شود که پر از لاک‌پشت‌های آبی مختلف است؛ اما سخت در اشتباه هستید؛ زیرا حتی یک عدد از این حیوان نیز در این دریاچه زندگی نمی‌کند، اگر در ارتفاع بالا به این دریاچه نگاه کنید می‌توانید به‌راحتی متوجه شوید که از بالا شبیه به یک لاک‌پشت است و همین دلیل باعث شد به این نام در دنیا شناخته شود.

اطراف این دریاچه طبیعت بکری وجود دارد و صدای آب در کنار پرنده‌های خوش‌آواز شما را به بالاترین حد آرامش خواهد رساند؛ وجود امکانات تفریحی در اطراف این دریاچه خاطرات خوشی را برای شما خواهد ساخت، دوچرخه‌سواری یکی از ورزش‌هایی است که شما می‌توانید در اطراف این دریاچه تجربه کنید.

همچنین امکان شناکردن در این دریاچه نیز فراهم است؛ اما اگر شنا بلد نیستید بهتر است بسیار مواظب باشید؛ زیرا عمق آب در برخی مناطق به بیش از 2 متر نیز می‌رسد؛ پس عاقلانه است در صورتی که شنا بلد نیستید به محیط‌های عمیق نروید، آب‌وهوای عالی و کم رطوبت در کنار یک آب با دمای عالی لذت شناکردن را به حداکثر خواهد رساند، مخصوصاً وقتی که یک نسیم ملایم نیز در اطراف دریاچه در حال وزیدن باشد.

دنیای کوکاکولا

چقدر به نوشابه کوکاکولا علاقه دارید؟ اگر یکی از طرف‌داران بزرگ این نوشیدنی هستید بهتر است بیشتر با تاریخچه کوکاکولا آشنا شوید، برای این کار تنها کافی است که از موزه دنیا کوکاکولا کشور گرجستان بازدید کنید تا بیشتر درباره این نوشیدنی جادویی و خوشمزه اطلاعات کسب کنید.

جالب است که این موزه نیز در شهر آتلانتا قرار گرفته است و می‌توان این شهر گرجستان را یک منطقه توریستی آموزشی معرفی کرد.

شهر باتومی

باتومی نیز یکی از شهرهای زیبا و جذاب گرجستان است که هرساله شاهد پیشرفت چشمگیر آن در زمینه مناطق گردشگری هستیم، همچنین اگر دوست دارید به شهری سفر کنید که به دریا دسترسی داشته باشید، باتومی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

باتومی یک شهر ساحلی محسوب می‌شود که در کنار دریا سیاه ساخته شده و سواحل بسیار زیبایی نیز دارد، یکی از دلایل محبوبیت این شهر ساختمان‌ها و مکان‌های گردشگری مدرن آن است، بهتر است در سفر خود یک برنامه‌ریزی برای بازدید از باتومی داشته باشید.

جمع‌بندی

در نهایت با چند مورد از بهترین مناطق دیدنی گرجستان آشنا شدیم، در کل انسان‌ها به دودسته تقسیم می‌شوند، کسانی که به‌وقت خود اهمیت می‌دهند و قبل از سفر درمورد مقصد تحقیق می‌کنند و افرادی که برای وقت و پول خود ارزش قائل نبوده و فقط سفر خود را آغاز می‌کنند.

با خواندن این مقاله شما بهترین مناطق دیدنی گرجستان را شناختید البته مناطق جذاب دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید؛ اما یادتان باشد حتماً از مناطق یاد شده در متن بالا دیدن کنید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد