اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عجیب ترین حیوانات جهان

طبق سرشماری حیوانات، کره زمین دارای 6.5 میلیون گونه حیوان در خشکی و 2.2 میلیون گونه حیوان در اقیانوس است.

طبق سرشماری حیوانات، کره زمین دارای 6.5 میلیون گونه حیوان در خشکی و 2.2 میلیون گونه حیوان در اقیانوس است. اگرچه بسیاری از دانشمندان می گویند که رقم واقعی میلیون ها بیشتر از چیزی است که ما فکر میکنیم.

ما در اینجا ۹ مورد از عجیب ترین حیواناتی که روی کره زمین زندگی می کنند را برای شما آورده ایم.

مارمولک گردن دار

مارمولک گردن‌دارحیوان بومی شمال استرالیا و جنوب گینه نو است که فقط به حشرات علاقه‌مند هستند. این مارمولک سرعت بالایی دارد و وقتی میخواهد با سرعت بدود از پاهای عقب خودش استفاده میکند.

ماهی حبابی

یک ماهی که در دریا در عمق 600 تا 1200 متری در سواحل استرالیا، نیوزیلند و تاسمانی زندگی می‌کند. این ماهی عجیب ماهیچه ندارد بهمین خاطر نمیتواند در آب حرکت کند و با جریان آب حرکت می کند و هر چیزی را که جلوی آن است می خورد.

کوسه گابلین

کوسه گابلین گونه نادری از کوسه های اعماق دریا است که مدت بقای گونه آنها حدود 125 میلیون سال است .

این حیوان پوست صورتی دارای پوزه ای بلند و نوک تیز و دندان های کج مانند ناخن دارد و می تواند با سرعت باورنکردنی حرکت کند. معمولاً در زمان بلوغ بین 3 تا 4 متر طول دارد. اگرچه می تواند بزرگتر هم باشد مانند نمونه ای که در سال 2000 گرفته شد و اندازه آن 6 متر بود.

سگ کوموندور

کوموندور، که به عنوان سگ گوسفند مجارستانی نیز شناخته می شود، یک نژاد سگ نگهبان مجارستانی بزرگ و سفید رنگ است .

اکیدنا

اکیدنا یک گونه از مورچه خواران خاردار و تخم گذار است. بدن آنها پوشیده از خار است و پوزه‌های بلندی دارند که با گیرنده‌های الکتریکی پوشانده شده‌ است .این ویژگی فقط در اکیدنا و پلاتیپوس وجود دارد.

آکسولوتل

آکسولوتل یکی از بی نظیرترین دوزیستان در جهان است. آنها این توانایی را دارند که هر یک از اعضای بدن خودشان را بازسازی کنند. در حالی که آکسولوتل‌ها در مکزیک تقریباً منقرض شده‌اند اما در محیط های محافظت شده وجود دارند .

پلاتیپوس

یک پستاندار تخمگذار که نیمه آبزی، شبگرد و سمی است. پلاتیپوس یا نوک اردکی از حیوانات بومی شرق استرالیا از جمله تاسمانی است. این پستاندار تقریباً 40000 گیرنده الکتریکی دارد که برای یافتن طعمه از آن استفاده میکند. طول این موجودات کوچک فقط به حدود 50 سانتی متر می رسد

تنبل

تنبل‌ها پستاندارانی هستند که در آمریکای مرکزی و جنوبی زندگی می‌کنند و همه چیزخوار محسوب می‌شوند . آنها می‌توانند مارمولک‌های کوچک و حشرات را بخورند اما وعده‌های غذایی آنها به طور کلی شامل جوانه‌ها و برگ‌ها است. سبک زندگی تنبل‌ها زندگی روی درخت است. تنبل‌ها معده‌های بسیار بزرگ و کندی دارند .

چتر دریایی

چتر دریایی حیوانی از دریای کارائیب است اما اکنون در سراسر جهان ودر تمام دریاهای گرم و مناطق گرمسیری یافت می شود. آنها پوستی شفاف و ژلاتینی دارند. موجودات جوان دارای هشت شاخک هستند و بالغین 80 تا 90 شاخک دارند. آنها شکم قرمز بزرگی دارند که می تواند در تاریکی بدرخشد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد