اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تمامی کارت خوان ها شناسنامه دار شدند/اجرای طرح رمزریال کلید خورد + فیلم

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ۸میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه کارت خوان فعال است و تمامی کارت خوان ها شناسنامه دار شدند.

امشب گفت وگوی ویژه با حضور صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با حکمرانی ریال و تفکیک حساب شخصی از تجاری صورت گرفت.

سوال : درباره حکم رانی ریال چه اقداماتی صورت خواهد گرفت؟

صالح آبادی : حکم رانی ریال یعنی شفافیت در اقتصاد افزایش پیدا کند و یکی از مهم ترین حوزه های مولد اقتصادی بخش تولید است. ما باید با مشوق هایی که تولید می‌کنیم حمایت لازم در خصوص مولد ها داشته باشیم.

با فعالیت های پول‌شویی باید مبارزه شود،اقدامات زیادی در این مورد انجام شده است. ما امروزه خوشبختانه در موضوع چک تحول خوبی داشته‌ایم.

اگر می‌خواهیم فعالیت های اقتصادی را شفاف کنیم باید اعتماد و اطمینان داشته باشیم که به مبلغ این چک دست پیدا می‌کنیم.

قانونی که اخیرا اجرا شد در بانک مرکزی این است که اگر حسابی که چک از آن صادر شده مبلغ کافی چک را نداشت از بانک دیگر برای پاس کردن آن استفاده کنیم.

در یک ماه گذشته هم رفع سو اثر چک به سه روز کاهش پیدا کرده و دویست هزار عدد از چک های برگشتی کم شده است.

سوال در حوزه رمز ارز ها قرار بود ساز و کار هایی انجام بشود به کجا رسید؟

حوزه وزارت صمت کار دیگری که در حال انجام است. یک سامانهای بین ما و وزارت صمت ایجاد شده است که به زودی اعلام می‌شود. در آن رمز ارز ثبت سفارش انجام میشود . موضوع استخراج رمز ارز موضوع آن در مجلس مطرح و اصلاحاتی در مورد آن انجام شد.

هم اکنون کار در حوزه وزارت صمت در حال انجام است. یک هماهنگی ها و تنظیماتی است که باید انجام شود. در قسمت ما کار آماده است. این کار بخش های مختلف دارد.

سوال : تا چه زمانی اجرایی می شود ؟

رمز ریال هم تا پایان شهریور راه اندازی میشود. این مرحله،ما قبل آزمایش است که به افراد محدودی رمز ارز داده می‌شود. اگر مشکلی فنی داشت برطرف شود تا ما به مرحله رسمی آزمایشی برسیم.برای همه مردم قابل دسترس نخواهد بود.

سوال در مورد پایانه های فروشگاهی هم توضیح می‌فرمایید؟

هشت میلیون کارتخوان که داریم همه شناسنامه دار شدند و ما کارتخوان بدون شناسنامه نداریم. همه کارتخوان هایی که متصل نبودند غیر فعال شدند.

سوال :چند درصد از حساب ها برآورد این است که تجاری تشخیص داده شوند؟

عمده حساب های تجاری در بخش کارتخوان ها بود. از هر هزار نفر حداکثر دو سه نفر مشمول این می‌شوند. این که گفتیم صد تراکنش طبق دو شرط باید باشد.

کار تجاری است که همراه تجارت و یک بازرگانی انجام شود کسی که خودش بررسی هایش نشان میدهد که کار تجاری انجام می‌دهد با مراجعه به سازمان مالیاتی از مزایای آن کار تجاری هم می تواند استفاده کند. هم اکنون بالای دویست میلیون تومان اگر بخواهد جا به جا کند باید مستندات به بانک ارائه دهد اما اگر حساب تجاری باشد دیگر لازم نیست.

سوال :کار تجارتی به قصد دور زدن قانون انجام شود چه اتفاقی می‌افتد ؟

این پروژه ای که معمولاً زمان بر است. این را معمولا سازمان امور مالیاتی اعلام می‌کند. حتی درباره کارتخوان‌ها هم زمان بر است تا همه مدارک آنها تکمیل شود.

ما با موضوع کارتخوان ها ۹۹ درصد از مسیر راه رفته ایم و چیزی نمانده که بخواهد درباره آن بحث شود اما برای آن تعداد محدود زمان در نظر گرفته میشود که مراجعه کرده وثبت نام کنند. خود فرد باید به این نتیجه برسد که کار تجاری انجام می‌دهد.

به طور مثال برخی کارها مانند خرید و فروش در بورس کار تجاری محسوب نمی شود.

سوال همکاری شما با سازمان امور مالیاتی از چه زمانی انجام خواهد شد ؟

سامانه ها طراحی شده و سازمان امور مالیاتی کاملا اعلام و مشخص خواهد کرد زمان به اندازه کافی در نظر گرفته خواهد شد. از این ناحیه هیچ نگرانی نیست.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد