اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

علت شلوغی صرافی‌ها در روزهای اخیر چیست؟

دبیرکل کانون صرافان ایران درباره دلیل شلوغی دوباره صرافی‌ها در روزهای اخیر گفت: در حال حاضر اختلاف قیمت ارز در بازار آزاد و صرافی‌ها خیلی چشمگیر نیست و علت اینکه این ‌روزها صرافی‌ها شلوغ شده‌اند استقبال زیاد مردم برای خرید ارز مسافرتی و ارز اربعین است.

به گزارش سایت طلا، دبیرکل کانون صرافان ایران درباره دلیل شلوغی دوباره صرافی‌ها در روزهای اخیر گفت: در حال حاضر اختلاف قیمت ارز در بازار آزاد و صرافی‌ها خیلی چشمگیر نیست و علت اینکه این ‌روزها صرافی‌ها شلوغ شده‌اند استقبال زیاد مردم برای خرید ارز مسافرتی و ارز اربعین است.

این روزها صرافی ها دوباره شلوغ شده اند. اگر چه نوسانات قیمت دلار و تفاضل قیمت دلار در بازار آزاد و صرافی ها مهم ترین عامل تشکیل صف مقابل صرافی ها محسوب می شود اما این روزها دلیل این شلوغی، خرید ارز مسافرتی و ارز اربعین است؛ موضوعی که کامران سلطانی‌زاده، دبیرکل کانون صرافان ایران به آن اشاره می کند.

این درحالی است که امیر هامونی مدیرعامل بازار متشکل ارزی نیز امروز از مردم خواست تا علاوه بر صرافی‌ها به شعب بانک هم مراجعه کنند.

وی گفت: اتفاقاً فروش ارز اربعین در شعب بانک‌ها خلوت است فعلاً بار عمده بر روی دوش بانک ملی است اما زائران می‌توانند به بانک‌های ملت، صادرات، سپه و تجارت هم مراجعه کنند که شعب آنها خلوت‌تر است و در کوتاه‌ترین زمان ارز مورد نیاز خود را خریداری کنند. به گفته هامونی ، ارز اربعین طبق بخشنامه بانک مرکزی علاوه بر صرافی‌های مجاز عضو بازار متشکل ارزی در بانک‌های ملی، ملت، سپه، صادرات نیز به مردم ارائه می‌شود.

اما کامران سلطانی زاده دبیرکل کانون صرافان ایراندرباره شلوغی صرافی‌ها در روزهای اخیر گفت: «دلیل اصلی به استقبال زیاد مردم برای خرید ارز مسافرتی و ارز اربعین مربوط می‌شود. به هر حال در یک بازه زمانی کوتاه مردم می‌خواهند ارز بخرند که طبیعتا باعث می‌شود صرافی‌ها شلوغ شود.»

سلطانی‌زاده درباره اینکه برای ارز اربعین، مردم بیشتر دینار می‌خرند یا دلار؟ هم افزود: «معمولا دینار بیشتر مورد نیاز خواهد بود اما مشکلی که وجود دارد همه صرافی‌ها دینار ندارند و اکثر آنها دلار دارند. دینار معمولا در شهرهای توریستی مانند مشهد و قم که زائران عراقی زیاد هستند پیدا می‌شود اما جای نگرانی نیست و مردم خیلی حساسیت نشان ندهند چرا که هر شخصی دلار هم به عراق ببرد بلافاصله در صرافی‌های عراق می‌تواند تبدیل به دینار کند.»

سرمایه‌گذاری در بازار ارز سودده نیست؟

دبیرکل کانون صرافان ایران درباره اثر افزایش قیمت دلار در بازار آزاد بر شلوغی صرافی‌ها معتقد است که در حال حاضر اختلاف قیمت بین بازار آزاد و صرافی‌ها خیلی چشمگیر نیست و صرافی ها بیشتر به خاطر افزایش حجم تقاضا برای مسافرت‌های آخر شهریور و همچنین بحث اربعین شاهد شلوغی است.

وی درباره وضعیت کنونی بازار هم تصریح کرد: «به نظر می‌رسد عرضه و تقاضا برابر است، یعنی هر مقداری که هموطنان تقاضا دارند توسط صرافی‌ها و بازار متشکل در حال فروش است و کمبودی در زمینه ارز وجود ندارد. برای همین به نسبت افزایش حجم تقاضا برای مسافرت شاهد شلوغی صرافی‌ها هستیم.»

پیش‌بینی سلطانی‌زاده را از تغییر قیمت‌ها در بازار ارز هم پرسیدیم. سلطانی‌زاده گفت: از هفته گذشته برجام تاثیر چندانی بر قیمت‌ها نداشته و خیلی تاثیر منفی هم نخواهد داشت. چون دو سه سال است که ما بحث برجام را داریم و بازار ارز نسبت به اخبار برجام چندان واکنش نشان نمی‌دهد و روند خودش را طی می‌کند.

دبیرکل کانون صرافان ایران ادامه داد: نتیجه سرمایه‌گذاری روی ارز به دلیل نوسانات قیمتی آن غیر قابل پیش‌بینی است و به نظر من چندان سودده نخواهد بود. ضمن آنکه هموطنان باید توجه کنند که در شرایط کنونی هم که خبر برجام داغ شده است در صورت احیای برجام، احتمال دارد قیمت‌ها کاهشی شود و آنها از خرید ارز متضرر شوند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد