اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلای جهانی متاثر از بحران انرژی در اروپا

افزایش نگرانی در مورد بدتر شدن بحران انرژی در اروپا سرمایه‌گذاران را به‌جای یورو به دلار آمریکا متمایل کرده و باعث ثابت ماندن قیمت طلا شده‌است.

به گزارش سایت طلا،افزایش نگرانی در مورد بدتر شدن بحران انرژی در اروپا سرمایه‌گذاران را به‌جای یورو به دلار آمریکا متمایل کرده و باعث ثابت ماندن قیمت طلا شده‌است.

بهای هر اونس طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی در 1713 دلار ثابت ماند.

بحران انرژی در اروپا با توقف عرضه نفت از یکی از اصلی‌ترین خط لوله‌های ارسال گاز روسیه به این قاره به‌دنبال تصمیم سران گروه 7 برای قرار دادن سقف قیمت بر صادرات نفت روسیه تشدید شده‌است. آلمان که بیش‌از همه از توقف عرضه گاز از خط لوله نورد استریم آسیب‌دیده، یک بسته کمکی 65 میلیارد دلاری را برای حمایت از مصرف‌کنندگان تصویب کرده‌است.

از طرفی به نظر می‌رسد فدرال رزرو به افزایش شدید نرخ بهره در ماه‌های آینده برای کاهش تورم پایبند است اما افزایش بیکاری در ایالات‌متحده و کاهش رشد دستمزد، معامله‌گران را شرط‌بندی کرده است که هزینه‌های استقراض در سال آینده ممکن است به اندازه پیش‌بینی‌های قبلی بالا نرود.

نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش می‌دهد و دلار را تقویت می‌کند. شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت که پیش از این به اوج خود در ۲۰ سال گذشته رسیده بود.

شورای سرمایه گذاری جهانی پلاتین امروز دوشنبه اعلام کرد که محموله‌های قوی تر از حد انتظار پلاتین به چین در نیمه اول سال باعث کمبود در سایر نقاط شده است زیرا عرضه ناشی از معادن و بازیافت کاهش یافته است.

قیمت نقره امروز با 0.19 درصد افزایش به 17 دلار و 92 سنت رسید و پلاتین هم با 0.19 درصد افزایش 840 دلار و 67 سنت معامله می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، دارایی‌های اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، از ۹۷۳.۳۷ تن در روز پنجشنبه به ۹۷۳.۰۸ تن در روز جمعه کاهش یافت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد