اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آشنایی با عوارض اعتیاد به گوشی همراه

امروزه افراد زیادی هستند که به تلفن‌های همراه خود اعتیاد پیدا کردند و بیشتر آنها از این که به گوشی اعتیاد دارند مطلع نیستند.

به گزارش سایت طلا،امروزه افراد زیادی هستند که به تلفن‌های همراه خود اعتیاد پیدا کردند و بیشتر آنها از این که به گوشی اعتیاد دارند مطلع نیستند؛ اکثر مردم دنیا زمان ارزشمند خود را با استفاده نادرست از گوشی از دست می‌دهند؛ عوارض اعتیاد به گوشی بسیار خطرناک است و افرادی که دارای این اعتیاد هستند هرچه سریع‌تر باید برای ترک آن اقدام کنند؛ با بررسی‌های که انجام شده اکثر افراد از عوارض خطرناک این عادت مطلع نیستند و هیچ اقدامی برای درمان آن انجام نمی‌دهند؛ در این مقاله ما تصمیم داریم به آشنایی با عوارض اعتیاد به گوشی بپردازیم، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

علائم اعتیاد به گوشی:

قبل از اینکه به بحث اصلی مقاله بپردازیم اجازه دهید تا شما را با نشانه‌های اعتیاد به تلفن همراه آشنا کنم که اگر یکی از این علائم در شما وجود داشت مطمئن باشید دچار بیماری اعتیاد به موبایل شده‌اید، برای درمان اقدام کنید.

استفاده از گوشی در جمع‌های خانوادگی:

اگر در جمع‌های خانوادگی به طور مرتب از گوشی استفاده می‌کنید و نمی‌توانید بدون چک کردن آن به گفتگو بپردازید باید بگویم شما دچار اعتیاد به گوشی شده‌اید.

هنگام رفتن به سرویس بهداشتی گوشی را همراه خود می‌برید:

اگر این عادت زشت را دارید و همیشه گوشی را همراه خود به سرویس بهداشتی می‌برید باید بدانید شما دچار این بیماری شده‌اید و باید برای درمان آن اقدام کنید.

استفاده از گوشی قبل از خواب:

یکی دیگر از علائم که در اکثر کودکان و نوجوانان مشاهده می‌شود قبل از خواب باید مدت‌ها با گوشی بازی کنند و بعد از آن بخواب بروند که این نیز بزرگ‌ترین نشانه اعتیاد به تلفن همراه است.

دوری از دوستان و آشنایان:

اگر در هیچ جمع دوستانه‌ای حضور پیدا نمی‌کنید و بازی با گوشی را بیشتر ترجیح می‌دهید به‌احتمال بسیار زیادی شما دارای اعتیاد به موبایل هستید.

مراجعه بی‌مورد به تلفن همراه:

اگر بدون هیچ دلیل گوشی‌تان را چک می‌کنید و به دست می‌گیرید باید بدانید شما یکی از علائم اعتیاد را دارید و دچار آن شده‌اید.

ارسال پیام به اعضای خانه:

اگر بدون هیچ دلیل به اعضای خانه پیام ارسال می‌کنید یا با آن‌ها تماس برقرار می‌کنید بدون اینکه نیاز باشد، شما دارای اعتیاد به موبایل هستید.

بازی‌کردن با گوشی بدون متوجه شدن گذر زمان:

اگر ساعت‌ها از وقت خود را بدون متوجه شدن به زمان با استفاده از گوشی هدر می‌دهید شما حتماً اعتیاد به گوشی دارید.

نکته: اکثر مردم در سنین مختلف دچار این بیماری هستند و این علائم بیشتر در نوجوانان و کودکان مشاهده می‌شود و باید مراقب فرزندانمان باشیم.

آشنایی با عوارض اعتیاد به گوشی:

اعتیاد حتی به یک عمل خوب و مفید دارای عوارض است؛ عوارض اعتیاد به گوشی دارای دو نوع جسمی و روحی است که در این بخش با هر دو آن‌ها آشنا خواهیم شد؛ امیدوار هستیم با شناخت عوارض خطرناک این بیماری برای درمان آن سریعاً دست‌به‌کار شوید.

عوارض جسمی:
استفاده نادرست از تلفن همراه آسیب‌های خطرناکی به جسم شما وارد می‌کند که جبران‌ناپذیرهستند، در ادامه چند مورد را برای شما شرح خواهیم داد.

تنبلی و ضعیفی چشم:

یکی از عوارض اعتیاد به گوشی که رایج است و اکثر مردم با آن آشنا هستند تنبلی و ضعیفی چشم است، استفاده مکرر از تلفن همراه در طول روز باعث تنبلی چشم شما می‌شود، این نکته را بدانید که این تنبلی دائمی نیست و صفحه‌نمایش گوشی و تبلت نمی‌تواند به طور دائم چشمان شما را ضعیف کند اما آن‌ها را خسته و تنبل می‌کند که با استراحت و مراقبت از بین می‌رود.

چاقی:

یکی از بیماری‌های بسیار خطرناکی که با پیداکردن اعتیاد به گوشی دچار آن می‌شوید چاقی است و اکثر مردم دنیا دچار اضافه‌وزن هستند، چاقی یک بیماری نیست، چاق بودن باعث می‌شود دچار بیماری‌های خطرناک دیگری بشوید؛ همیشه مراقب سلامتی خود باشید.

اگر به طور نامنظم زمان‌های طولانی را صرف بازی با گوشی انجام می‌دهید باید بگویم در طول زمان دچار چاقی خواهید شد و یک نکته جالب این است که مردم به چاقی حساس هستند و اگر کاری باعث چاقی آن‌ها بشود سریعاً دست‌به‌کار می‍‌شوند برای درمان آن اما بیشتر افراد برای درمان اعتیاد گوشی اقدام نمی‌کنند تا بتوانند لاغر کنند.

شاید برای شما سؤال باشد که چرا استفاده از گوشی دچار چاقی می‌شود؟ باید در جواب این سؤال بگویم که زمانی که شما به گوشی اعتیاد دارید ساعت‌ها از زمان خود را صرف بازی با آن می‌کنید و هنگام استفاده هیچ فعالیت بدنی ندارید و اگر شما فعالیت بدنی داشته باشید هیچ تأثیری ندارد چون شما ذهنتان متمرکز بر روی گوشی است.

خطر ابتلا به سرطان:

همان‌طور که می‌دانید تلفن‌های هوشمند برای برقرار ارتباطات دارای امواج خطرناک رادیویی هستند، استفاده درست و مناسب از این تکنولوژی هیچ خطری ندارد و شاید برای تفریح مناسب باشد اما اگر این کار به اعتیاد تبدیل شود مشکلات بسیاری دارد و یکی از این عوارض خطر ابتلا به بیماری سرطان است.

ناباروری برای مردان:

یکی از عوارض اعتیاد به تلفن همراه که به‌تازگی شناخته شده است ناباروری برای مردان است، با تحقیقاتی که انجام شده است به این نتیجه رسیده‌اند که یکی از دلایل اینکه امروزه مردان بسیاری دچار ناباروری شده‌اند استفاده نادرست از گوشی‌های همراه بوده است.

سندروم گردن:

به دلیل فشار واردشدن به ستون فقرات و گردن هنگام خواندن پیام‌ها دچار سندروم گردن می‌شوید که بسیار دردناک است، زمانی که ساعت‌ها به دنیایی مجازی سفر می‌کنید به دلیل صحیح ننشستن فشارهای بسیاری به گردن شما وارد می‌شود و این فشارها شما را مبتلا به سندروم گردن می‌کند.

این یکی از دردناک‌ترین عوارض استفاده از گوشی است که در بیشتر مواقع برای درمان آن حتماً باید عمل جراحی انجام دهید.

عوارض روحی:

استرس:

یکی از عوارض روحی اعتیاد به تلفن همراه این است که شما بدون هیچ دلیلی دچار استرس می‌شوید که آسیب‌های زیادی را وارد می‌کند و شما همیشه در نگرانی هستید.

اختلالات خواب:

یکی دیگر از عوارض استفاده نادرست از گوشی باعث بی‌خوابی و بی‌کیفیت خواب می‌شود، همان‌طور که می‌دانید خواب در زندگی بسیار مهم است و کیفیت خواب در شادابی تأثیر بسیاری دارد اما اعتیاد به گوشی، خواب منظم و لذت‌بخش را از شما می‌گیرد.

افسردگی:

زمانی که از گوشی به مدت طولانی استفاده می‌کنید بعد از آن متوجه می‌شوید ساعت‌ها وقت خود را با استفاده از گوشی از دست داده‌اید و فهمیدن این موضوع باعث افسردگی می‌شود.

ایجاد وسواس فکری و عملی:

باید بدانید که اعتیاد به موبایل باعث بروز مشکلات روانی خطرناکی می‌شود، یکی از عوارض روحی بسیار خطرناک وسواس فکری و عملی است.

مراقب باشید اگر دچار این بیماری هستید بدانید که این عوارض بسیار خطرناک هستند و برای درمان شروع کنید.

خطر تصادف رانندگی:

یکی از دلایل تصادف در رانندگی استفاده از گوشی است، اگر شما دچار اعتیاد به موبایل هستید و هنگام رانندگی گوشی خود را چک می‌کنید باعث می‌شود تمرکز شما از رانندگی برداشته شود و باعث تصادف در رانندگی می‌شوید.

سخن آخر:

در این مقاله قصد داشتیم شما را با عوارض اعتیاد به گوشی آشنا کنیم تا با شناخت آن‌ها اقدام به ترک این عادت خطرناک کنید، همان‌طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم این بیماری دارای عوارض روحی و جسمی خطرناکی است؛ امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد و تصمیمی برای ترک این عادت بگیرید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد