اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

عادتی اشتباه که لپ تاپ را در لحظه نابود می‌کند

چند عادت اشتباه وجود دارد که می تواند خیلی سریع رایانه شخصی شما را خراب کرده یا از بین ببرد.

به گزارش سایت طلا، چند عادت اشتباه وجود دارد که می تواند خیلی سریع رایانه شخصی شما را خراب کرده یا از بین ببرد.

بسیاری از کاربران تعدادی از عوامل موثر بر کارایی و ایمنی لپ تاپ را نادیده می‌گیرند و اگرچه برخی بر روی عوامل داخلی اجزای لپ تاپ تمرکز می‌کنند، در عین حال باید به تمامی موارد داخلی و خارجی نیز توجه کرد. عوامل خارجی، تا بتوان لپ تاپ ما مدت طولانی تری را سالم باقی بماند.

مواردی هستند که در استفاده از لپ‌تاپ به آن‌ها توجهی نمی‌شود که تاثیر زیادی بر ایمنی لپ‌تاپ و طول عمر آن دارد و بی‌توجهی به آن‌ها ممکن است نه تنها بر آن تأثیر بگذارد بلکه در لحظاتی منجر به از بین رفتن لپ‌تاپ شود.

نادیده گرفتن گرمای بیش از حد لپ تاپ

گرما دشمن اصلی رایانه‌ها و لپ تاپ‌ها است، زیرا گرمای بیش از حد باعث کاهش سرعت پردازنده می‌شود تا زمانی که به مرحله خاموش شدن کامل برسد، علاوه بر این باعث کاهش طول عمر پردازنده، فن‌ها و باتری می‌شود؛ بنابراین باید از وجود جریان هوای مناسب با تعداد شیار‌ها و فن‌های کافی برای حفظ جریان هوای سرد از طریق قطعات اطمینان حاصل کرد و از مکان‌های گرم دور نگه داشت.

نادیده گرفتن افزایش ولتاژ

لپ‌تاپ‌ها انرژی زیادی مصرف می‌کنند و در معرض آسیب‌های ناشی از نوسانات برق هستند، همانطور که ممکن است پس از قطع برق یا راه‌اندازی یک دستگاه پرقدرت دیگر در خانه شما یا هر عامل دیگر این آسیب وارد شود؛ بنابراین حتماً هر ۳ تا ۵ سال یکبار منبع تغذیه داخل لپ تاپ را تعویض کنید تا از آن در برابر نوسانات کوچک جریان محافظت شود.

کابل‌ها و پورت‌ها را محکم کنید

اگر چه آسیب رساندن به پورت یا کابل USB به اندازه استفاده نادرست از آداپتور برق خطرناک نیست، اما همچنان می‌تواند به لپ تاپ آسیب برساند. کابل‌ها را نباید به زور وارد پورت‌ها کرد. اگر چیزی را وصل کردید، مراقب باشید که آن را خم نکنید.

مرور وب سایت‌های غیرقابل اعتماد را بدون محافظت

محافظ نباید فقط در برابر بدافزار‌ها باشد، حتی وب سایت‌های معمولی نیز می‌توانند به بدافزار آلوده شوند و این مشکلات را به شما منتقل کنند و شما باید از نرم افزار آنتی ویروس در دستگاه خود استفاده کنید و ترجیحاً از ویژگی Windows Defender مایکروسافت استفاده کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد