اونس طلا2341.09
مظنه14,826,000
18 گرم3,422,500
ارزش سکه33,402,978
قدیم (بهار)37,300,000
جدید (امامی)40,900,000
نیم23,600,000
ربع14,600,000
گزارش آگهی

خرید آهن آلات از کارخانه

با خرید آهن از کارخانه، قیمت آهن آلات را پایین تر از بازار می پردازید اما لزوما هزینه تمام شده کمتری ندارد. در این مقاله به پشت پرده خرید و فروش آهن آلات پرداخته شده است.

با خرید آهن از کارخانه، قیمت آهن آلات را پایین تر از بازار می پردازید اما لزوما هزینه تمام شده کمتری ندارد. در این مقاله به پشت پرده خرید و فروش آهن آلات پرداخته شده است.

در گذشته خرید محصولات فولادی تنها از کارخانه ها و بازار آهن فروشان ممکن بود و خریداران می بایست به صورت حضوری و با مشکلات زیادی محصولات مورد نظر خود را تهیه می کردند. اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و به خصوص اینترنت، خرید و فروش آنلاین محبوبیت بسیاری دارد. در این بین، بازار آهن آلات و محصولات فولادی نیز بسیار داغ است.

در ادامه به روش های خرید مستقیم آهن آلات، مشکلات و دغدغه های هر روش می پردازیم؛ در انتها نیز بهترین روش و یک شرکت پیشنهادی را معرفی می کنیم.

روش‌های خرید آهن آلات از کارخانه

روش های مختلفی برای استعلام قیمت آهن و خرید آهن آلات وجود دارد. قیمت آهن آلات در تولیدی ها و آهن فروشی ها باهم تفاوت هایی دارند. علاوه بر نرخ آهن، عواملی چون حمل و نقل، سهولت خرید، کیفیت محصول و اعتبار فروشنده نیازمند توجه هستند.

1. خرید از بورس کالا

خرید آهن از بورس یکی از مقرون به صرفه ترین روش های خرید مقاطع فولادی است؛ اما در حال حاضر این روش تنها برای برخی از شرکتهای حقوقی ممکن است. این شرکت ها باید دارای شرایط ویژه ای باشند و خرید آنها نیز بالاتر از 22 تن باشد.

خرید محصولات فولادی از بورس با قیمت پایین با مشکلات و پیچیدگی های دیگری همراه است. برای مثال:

تمامی کارخانه ها به صورت روزانه عرضه ندارند. این امر باعث می گردد زمان زیادی از مشتری گرفته شود.
پس از خرید، پیگیری محموله بسیار دشوار است و خدماتی در این خصوص ارائه نمی شود.

از عمده مشکلات دیگر این روش این است که کارخانه های بزرگ فولادی کشور محصولاتشان را به صورت باندل و سبدی از انواع متفاوت محصولات ارائه می نمایند و فقط یک محصول را نمی توان خریداری نمود. به طور مثال اگر اقدام به خرید لوله مانیسمان به میزان 22 تن نمایید، کارخانه با توجه به موجودی خود سایزهای مختلفی را تحویل خواهد داد.

2. خرید حضوری از درب کارخانه ها

یکی دیگر از روش های خرید مستقیم آهن آلات از کارخانه ها این است که به صورت مستقیم با کارخانه ها در ارتباط باشید. عموما این ارتباط در قالب مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی صورت می پذیرد. دو مشکل اساسی در این روش وجود دارد:

طبق تجربه، کارخانه ها روزانه پاسخگوی تماس های متعددی هستند و عمدتا این تماس ها صرفا به استعلام قیمت ختم می شود و منجر به خرید نمی شود. به همین دلیل، کارمندان با کمی ذهنیت منفی به تماس ها رسیدگی می کنند. در نتیجه فرایند خرید آهن آلات بسیار زمانبر و با چالش های انسانی روبرو می شود. مخصوصا اگر حجم سفارش پایین باشد.
عموما در این روش کارخانه ها برای حمل و نقل تسهیلاتی ارائه نمی کنند؛ کل فرایند تحویل گرفتن کالا و حمل و نقل باید توسط خود خریدار هماهنگ و انجام شود. اگر چالش های هماهنگی با راننده ها و عدم شناخت بین طرفین را نیز در نظر بگیریم، خریدار امکان دارد بخاطر بدقولی ها و حتی سوء استفاده بعضی افراد متحمل هزینه های مالی بیشتری شود.
پیگیری کل فرایند خرید، تحویل کالا و باربری با استرس و اتلاف وقت قابل توجهی همراه است. این امر به بروز آشفتگی و عقب افتادن امورات خریدار منجر می شود.

هرچند، دنبال کردن تغییرات قیمت آهن آلات یک نیاز ثابت شده برای همه خریداران است. از این رو، مانعی وجود ندارد که هر روز با کارخانه تماس بگیرید و برای مثال قیمت تیرآهن یا قیمت پروفیل را بپرسید. صرفا باید در نظر داشته باشید نقش عوامل انسانی بر فرایند خرید پر رنگ است ولیکن روش های بهتری برای خرید آهن آلات از کارخانه وجود دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

بازار آهن

3. خرید از بازار آهن
●بازار آهن شادآباد

بازار آهن شادآباد یکی از بزرگترین مراکز خرید و فروش آهن آلات ساختمانی و صنعتی در جنوب غرب تهران است. بازارهای آهن عمدتا در تمامی شهرهای بزرگ کشور و در منطقه ای خاص وجود دارند که مانند بازار آهن شاد آباد فعالیت می نمایند.

خرید آهن آلات از بازار شادآباد به صورت مراجعه حضوری انجام می شود. بخاطر تعدد آهن فروشی ها فرایند استعلام قیمت آهن نیاز به انرژی و زمان زیادی دارد تا بتوان با مناسب ترین قیمت کالای مد نظر را تهیه کرد.

●دیگر بازارهای آهن

مراکز آهن بسیاری در حال فعالیت هستند و شناخت شرکت های آهن کمک می کند تا از خدمات پس از فروش بهتری بهره مند شوید. از سوی دیگر، عدم شناخت کافی از فروشنده ممکن است منجر به مسائلی شود.

از مهم ترین دغدغه خریداران آهن آلات می توان به چالش اعتماد کردن اشاره کرد؛ چرا که افرادی تحت عنوان واسطه خرید و فروش آهن فعالیت دارند که دفتر رسمی یا شرکت ثبت شده ای ندارند. کلاهبرداری و سوء استفاده از مشتریان سرگردان امروزه به امری رایج در بازار های آهن تبدیل شده است.

4. خرید غیرحضوری از آهن یک

آهن یک با دو شعبه فعال در پونک و بازار آهن شاد آباد، به عنوان یکی از پیشگامان مراجع خرید و فروش آهن شناخته شده است. کارشناسان آهن یک، همه روزه تلاش می کنند تا پایین ترین قیمت آهن آلات را با حذف واسطه ها و به صورت مستقیم از کارخانه ها ارائه نمایند.

مزایای خرید آهن از آهن یک:

خدمات این شرکت، شک و تردید خریداران آهن را در یک چشم به هم زدن رفع می کند؛ چرا که خدمات ویژه شرکت آهن یک در مقایسه با بازار آهن یا شرکت های دیگر چند قدم جلوتر است. برخی از این ویژگی ها در زیر لیست شده اند:

ارائه گواهی کیفیت طبق استانداردهای بین المللی، کنترل کیفی شامل تست و آنالیز
مشاوره رایگان توسط افراد با تجربه در حوزه خرید و فروش آهن آلات
تسهیلات پرداخت اعتباری
حمل و نقل به سراسر کشور توسط رانندگان معتمد و متعهد
رفتار حرفه ای کارمندان و سرعت رسیدگی به سفارشات
پیگیری آسان و مطلع شدن از جزئیات فرایند خرید

در وبسایت آهن یک به نشانی ahan1.com، قیمت روز آهن آلات درج می شود. کمترین قیمت آهن را می توانید در این وبسایت بیابید.

آهن یک

نتیجه گیری:

در این مطلب سعی کردیم تا تمام روش های ممکن برای خرید مستقیم محصولات فولادی از کارخانه ها را بررسی نماییم و در آخر شرکتی معتبر را معرفی کنیم که بتوان به راحتی به آن اعتماد کنید.

این شرکت بیش از یک دهه در زمینه تامین و توزیع آهن آلات فعالیت دارد. بر همین اساس، حتی اگر رویکرد حضوری در خرید آهن را در پیش بگیرید، همچنان آهن یک می تواند انتخاب شما باشد.

ضمنا شما نیز می توانید در بخش کامنت ها در مورد روش های دیگری که میشناسید یا تجربیاتی که در این خصوص کسب کردید نظر خود را به اشتراک بگذارید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد