اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کم شدن جذابیت طلا برای سرمایه گذاران

اگر بخواهیم دیدگاه تندروانه‌تری از فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره بگیریم، از نظر جذابیت اصلی طلا برای سرمایه‌گذاران، تا حدودی منفی خواهد بود.

به گزارش سایت طلا ، بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش به 1779 دلار رسید که نسبت به روز گذشته 3 دلار افزایش یافت.

تحلیلگران معتقدند علی‌رغم افزایش ارزش دلار و سیاست‌های سختگیرانه‌ی فدرال رزرو، طلا همچنان حدود ۱۸۰۰ دلار معامله می‌شود و تفاوت چندانی با اوج قیمت آن در ماه مارس ندارد، بنابراین در آینده هم عملکرد خوبی خواهد داشت.

تمرکز بر روی دقایقی از جلسه کمیته بازار آزاد فدرال جولای و سمپوزیوم جکسون هول در ۲۵ تا ۲۷ اگوست است. ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی در DailyFX گفت: هر دو این رویدادها زمینه را برای نشست فدرال رزرو در ماه سپتامبر فراهم می‌کنند.

اگر بخواهیم دیدگاه تندروانه‌تری از فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره بگیریم، از نظر جذابیت اصلی طلا برای سرمایه‌گذاران، تا حدودی منفی خواهد بود.

بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ بهره یک شبه خود را از ماه مارس ۲۲۵ واحد پایه افزایش داده است تا تورم بالا را مهار کند. معامله‌گران با احتمال ۴۲.۵ درصدی برای افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره و ۵۷.۵ درصد احتمال افزایش ۵۰ واحدی در جلسه بعدی فدرال رزرو در ۲۰ تا ۲۱ سپتامبر قیمت‌گذاری کردند.

اگرچه طلا به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود اما افزایش نرخ بهره در ایالات‌متحده جذابیت شمش‌های غیر بازده را کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، علیرغم نشانه‌هایی از کاهش تورم در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، مقامات فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره در آینده که منجر به کاهش قیمت طلا از سطح کلیدی ۱۸۰۰ دلار شده است، لحن مخالف خود را حفظ کرده‌اند.

دارایی‌های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، روز سه‌شنبه ۰.۱۸ درصد کاهش یافت و به ۹۹۲.۲۰ تن رسید که پایین‌ترین میزان از ژانویه است.

فدرال‌رزرو آمریکا دو بار در ماه‌های ژوئن و ژوئیه نرخ بهره را افزایش داده و روی‌هم‌رفته 150 واحد بالا برده‌است که سریع‌ترین نرخ افزایش بهره از دهه 1980 را نشان می‌دهد و نگرانی نسبت‌به رکود اقتصاد را بالا می‌برد. افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را بالا برده و تمایل سرمایه‌گذاران نسبت‌به آن را کاهش می‌دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد