اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واکسن جدید روسیه برای مقابله با انواع سویه‌های کرونا

مرکز تحقیقات گامالیا در روسیه با استفاده از پلتفرم واکسن «اسپوتنیک وی» واکسن جدیدی را برای مقابله با انواع سویه‌های کرونا ساخته است.

به گزارش سایت طلا ، الکساندر گینسبورگ، مدیر مرکز تحقیقات گامالیا در روسیه، گفت که این مرکز واکسنی ساخته است که از انواع دلتا و اومیکرون کووید-۱۹ محافظت می‌کند.

به گزارش ریانووستی، واکسن جدید بر اساس پلتفرم روسی «اسپوتنیک وی» ساخته شده است و انتظار می‌رود که آزمایش‌های بالینی آن شش ماه طول بکشد.

گینسبورگ گفت: این واکسن بر روی همان پلتفرم اسپوتنیک وی ساخته شده است و فقط ترکیب آنتی ژنی تغییر خواهد کرد. حتی اشتباه است که آن را واکسن جدید بنامیم، زیرا وقتی واکسن آنفولانزا را تزریق می‌کنیم، هر سال ترکیب آنتی ژنی جدیدی دارد. اما هیچ کس آن را جدید نمی‌داند.

روسیه در حالی از تهیه این واکسن خبر داده است که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۸ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و ۶۰ مورد مرگ را ثبت کرده است.

طبق آخرین آمار‌های جهانی ابتلاء به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۷۹۲ هزار و ۱۷۷ نفری تعداد مبتلایان به این ویروس تاکنون به ۵۹۳ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۸۰۵ نفر رسیده است.

فوت ناشی از کرونا در جهان با رشد ۲۲۳۳ نفر در یک روز به تعداد شش میلیون و ۴۵۱ هزار و ۸۴۵ نفر رسیده است. آمار بهبودیافتگان نیز به ۵۶۶ میلیون و ۲۴ هزار و ۷۵۴ نفر رسیده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد