اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلای جهانی بر سر دو راهی !

قیمت طلا این روزها با عوامل متناقضی مواجه است. از یک طرف ضعف دلار آمریکا از آن حمایت می‌کند و از طرف دیگر افزایش نرخ بهره به ضرر آن است.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا امروز جمعه با نوسان محدود نسبت به روز گذشته به 1788 دلار رسید اما چهارمین افزایش هفتگی متوالی خود را تجربه کرد.

در حالی که معامله‌گران افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو را پیش‌بینی کرده بودند اما پس از انتشار آمارهای تورم بالا در آمریکا، دلار ارزش خود را در برابر سایر ارزهای اصلی از دست داد.

شاخص دلار در ساعات اولیه معاملات اروپا پس از ثبت بزرگترین افت روزانه خود طی پنج ماه اخیر، با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۰۵.۰۱۰ رسید.کاهش قیمت دلار خرید طلا را برای سایر دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده‌است.

طبق گفته‌ تحلیلگران، قیمت طلا با عوامل متناقضی مواجه است. از یک طرف ضعف دلار آمریکا از آن حمایت می‌کند و از طرف دیگر افزایش نرخ بهره به ضرر آن است.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره ایالات‌متحده بسیار حساس است زیرا این امر هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد. با افزایش هزینه فرصت بر طلا، بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات‌متحده نزدیک به بالاترین حد خود در سه هفته گذشته بود.

داده‌های روز پنجشنبه نشان داد که قیمت‌های تولیدکننده ایالات‌متحده در ماه جولای به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت. این یک روز پس از انتشار اخباری مبنی بر تغییر قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ماه جولای به دلیل کاهش قیمت بنزین منتشر شد.

شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا در ماه گذشته میلادی به‌خاطر پایین آمدن قیمت سوخت کاهش‌یافت. کاهش تورم در آمریکا باعث می‌شود بانک مرکزی این کشور افزایش چندانی در نرخ بهره برای ماه سپتامبر نداشته باشد.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در این باره می‌گوید: در حالی که داده های تورم ایالات‌متحده در حال حاضر پشت سر ما قرار دارد، تقریبا مانند آرامش پس از طوفان است و این باعث شده است که پس از یک دوره نوسانات چند روز پیش، محدوده‌های ارزها و کالاها محدود شود.

مری دالی، رئیس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو گفت که در حالی که افزایش نیم درصدی نرخ بهره در ماه سپتامبر معقول است اما احتمال افزایش بیشتر برای مبارزه با تورم بسیار بالا وجود دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد