اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قبل از خرید خودرو صفر این مطلب را بخوانید

مروز پست راهنمای خرید خودرو صفر را برای شما آماده کرده‌ایم تا شما بتوانید قبل از خرید، باتوجه‌به این نکات خودروی مناسب خود را خریداری کنید و از رانندگی خود لذت ببرید.

به گزاش سایت طلا، امروز پست راهنمای خرید خودرو صفر را برای شما آماده کرده‌ایم تا شما بتوانید قبل از خرید، باتوجه‌به این نکات خودروی مناسب خود را خریداری کنید و از رانندگی خود لذت ببرید، این نکات هم در خریدوفروش خودروی دسته دوم و هم خریدوفروش خودروی صفر کارآمد است، با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این نکات صحبت کنیم.

راهنمای خرید خودرو صفر

همان‌طور که خودتان مطلع هستید خودرو از جمله وسایلی است که باید پول زیادی را برای خرید آن پرداخت کنید، بنابراین عاقلانه است که حتماً قبل از خرید چندین نکته را چک و بررسی کنید تا بتوانید خودروی باکیفیت و خوبی خریداری کنید.
ما اینجا هستیم تا راهنمای خرید خودرو صفر برای شما باشیم، در ادامه چندین نکته را با هم بررسی خواهیم کرد تا شما بتوانید با رعایت این نکات ماشین خوب و باکیفیت خریداری کنید.

توجه به ارزش خرید ماشین

حتماً قبل از خرید خودرو درباره آن تحقیق کنید و مطمئن شوید که این خودرو ارزش خرید را دارد، به بودجه خود دقت کنید و بر اساس بودجه ماشین‌های مختلف را بررسی کرده و بهترین مدل آن را خریداری کنید.

همان‌طور که می‌دانید برای خرید ماشین ایرانی باید در نمایندگی‌ها یا وب سایت های مربوطه ثبت‌نام کنید، قبل از ثبت‌نام کردن برای خرید خودرو، حتماً مشخصات خودرو، خدمات نمایندگی و زمان تحویل آن را بررسی کنید، درصورتی‌که تمام این مسائل چک شد و ماشین ارزش خریدن داشت می‌توانید آن را خریداری نمایید،

رانندگی با خودرو قبل از خرید

بهتر است که قبل از خرید و پرداخت پول با ماشین موردنظر خود رانندگی کنید، سلیقه‌ها همیشه در میان مردم متفاوت است، درصورتی‌که قبل از خرید، خودرو خود را چک نکنید، ممکن است در آینده نزدیک از خودروی خود بیزار شده و متوجه شوید که این خودروی موردعلاقه شما نیست.
همچنین رانندگی با خودرو باعث می‌شود تا ایرادات ماشین نمایان شود، برای مثال اگر موتور ماشین ایراد داشته باشد شما می‌توانید با رانندگی از این مشکل باخبر شوید.

استهلاک خودرو

قبل از خرید، هزینه‌های نگهداری خودرو خود را بررسی کنید که آیا اصلاً از نظر اقتصادی خرید و رانندگی با این ماشین به‌صرفه است؟ همان‌طور که می‌دانید هزینه‌های خودرو با خریدن آن به اتمام نمی‌رسد و شما باید سالانه هزینه‌های متفاوتی را برای نگهداری ماشین خود بپردازید.

یکی از هزینه‌های نگهداری خودرو بیمه ماشین است، چه از ماشین خود استفاده کنید و چه نکنید بیمه روزانه هزینه خود را از شما خواهد گرفت و شما چاره‌ای جز پرداخت آن نخواهید داشت، البته بهتر است قبل از خرید خودرو موردنظر بازار قطعات و خدمات آن را نیز چک کنید.

بعضی از خودروها وجود دارند که در ایران نمایندگی ندارند و قطعات آن‌ها نیز به‌ندرت در بازار یافت می‌شود و در صورت خرابی ماشین تعمیر کردن آن کمی دشوار خواهد بود، به همین دلیل این قسمت در لیست راهنمای خرید خودرو صفر ما قرار دارد.

بررسی کولر و آپشن‌های ماشین

سعی کنید حتماً کولر ماشین را چک کنید و از سلامت آن مطمئن شوید، پس از پرداخت پول و خرید خودرو فروشنده دیگر هیچ مسئولیتی در قبال خرابی ماشین نخواهد داشت مگر در خودروهایی که گارانتی متناسبی داشته باشد، درصورتی‌که ماشین خود را از نمایندگی‌ها خریداری می‌کنید لیست آپشن‌های ماشین را چک کنید.

قبل از خرید ماشین یک لیست از تمامی آپشن‌های موجود در ماشین در اختیار شما قرار خواهد گرفت، درصورتی‌که شما این لیست را امضا کنید تأیید خواهید کرد که خودروی دریافتی من دارای تمامی آپشن‌های در لیست است، برای همین قبل از خرید باحوصله تمامی آپشن‌های موجود در لیست را بررسی کنید و از سلامت آن‌ها مطمئن شوید.

درصورتی‌که بعد از خرید متوجه نبود چندین آپشن در ماشین خود شوید، رسیدگی به این موضوع زمان بر است و کاری از دست شما برنخواهد آمد، اما درصورتی‌که قبل از خرید متوجه مشکل شوید می‌توانید با اطلاع دادن به فروشنده موضوع را رفع نمایید.

توجه به مشخصات فنی و مصرف سوخت خودرو

همه ماشین‌ها از قدرت یکسانی برخوردار نیستند و از موتورهای مختلفی جهت حرکت استفاده می‌کنند، بهتر است قبل از خرید مشخصات فنی خودرو را بررسی کنید و مطمئن شوید که این همان خودرو موردنظر من است، زیرا شما می‌خواهید سالیان سال از این خودرو استفاده کنید و عدم علاقه به ماشین لذت رانندگی را از شما خواهد گرفت.

همچنین بعضی از ماشین‌ها برای رانندگی در شرایط آب‌وهوایی خاصی تولید می‌شوند و شما باید به این موضوع در خرید ماشین دقت کنید، درصورتی‌که شما بیشتر در جاده‌های خاکی رانندگی می‌کنید بهتر است خودرویی خریداری کنید که مشکلی با جاده خاکی نداشته باشد.

یکی از هزینه‌های اصلی نگهداری ماشین سوخت آن است، سعی کنید خودرویی خریداری کنید که مصرف سوخت پایینی داشته باشد، با این کار هم در مخارج صرفه‌جویی می‌کنید و هم به محافظت از محیط‌زیست کمک خواهید کرد.

به احساسات خود نیز توجه کنید، احساس شما می تواند موضوع همی در فرایند خرید خودرو صفر مناسب شما باشد.

شیوه و زمان تحویل خودرو

زمان تحویل خودرو بسیار مهم است همان‌طور که می‌دانید بازار ماشین دائماً در حال نوسان است و طول کشیدن زمان تحویل خودرو می‌تواند موجب متضرر شدن شما شود، برای همین حتماً شیوه تحویل و زمان تحویل خودروی موردنظر خود را بررسی کنید.

شیوه‌های پرداختی برای دریافت ماشین

میزان بودجه شما برای خرید خودرو موجب می‌شود که شیوه‌های پرداخت برای دریافت ماشین اهمیت پیدا کند، بعضی از فروشندگان هستند که تمام هزینه را قبل از خرید یک جا درخواست می‌کنند و بعضی دیگر به فروش قسطی نیز راضی هستند، شما باید با بررسی بودجه خود و انتخاب شیوه پرداختی خودروی خود را خریداری کنید.

کمک‌گرفتن از کارشناسان ماهر

در صورت تمایل و امکان می‌توانید از کارشناسان خودرو جهت تست کردن ماشین استفاده کنید، این کارشناسان خودروی شما را از نظر سلامت و کیفیت بررسی کردی و در نهایت گزارشی را به شما ارائه می‌دهند، شما می‌توانید با بررسی کردن این گزارش از سلامت خودرو مطمئن شده و سپس ماشین را خریداری کنید.

حتی امکان خرابی در ماشین‌های صفر کارخانه‌ای وجود دارد، موردهای متعددی بوده است که ماشین صفر کارخانه‌ای دارای نقص فنی و ایراد بوده است، استفاده از کارشناسان خودرو کاری هوشمندانه است تا از خرید خود مطمئن شوید.

گول ماشین های خارجی را نخورید

خارجی بودن خودرو همیشه نشان‌دهنده کیفیت خودرو نیست و ممکن است ماشین دارای نقص فنی‌های متعدد باشد، همچنین ممکن است قطعات ماشین خودروی موردنظر شما به دلیل تحریم وارد ایران نشود و در تعمیرات خودرو شما را اذیت کند.

نتیجه‌گیری:

در این قسمت لیست راهنمای خرید خودرو صفر ما نیز به پایان رسید، خرید هر وسیله‌ای بدون تحقیق می‌تواند مشکلات زیادی را به بار بیاورد بنابراین بهتر است حتماً قبل از خرید تحقیقات جامعی انجام دهید و حتماً از نکات گفته شده در بالا نیز استفاده کنید تا بتوانید بهترین خرید خود را انجام دهید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد